Löydä lähin konttorisi

Missä sijaitsee lähin konttorisi? Kerro meille paikkakuntasi, niin etsimme sinulle lähimmän Säästöpankin konttorin. Voit myös valita suoraan haluamasi konttorin Valitse konttori -alasvetovalikosta.
Takaisin

Haluatko Säästöpankkien yhteisille sivuille?

Kun poistat pankin valinnan, pääset katsomaan koko Säästöpankkiryhmän yhteisiä sivuja.

Aito Säästöpankin uutisarkisto

Uutisarkisto

Tulostiedote: Aito Säästöpankin hyvän tuloksen takana innostunut ja sitoutunut henkilöstö

Aito Säästöpankin alkuvuosi oli liiketoiminnallisesti erittäin onnistunut. Asiakasmäärä kipusi lähes 46 000:een. Luotonannon kokonaismäärä oli kesäkuun lopussa 635 miljoonaa euroa ja talletusten 487,5 miljoonaa euroa.

Aito Säästöpankin alkuvuoden tulos ennen veroja oli 4,6 miljoonaa euroa. Kasvua vertailuajankohtaan tapahtui 31 %. Korkokate aleni yleisen korkotason johdosta 2,4 %, ja palkkiotuotot nousivat asiakasmäärän kasvun siivittämänä 18 %. 

 Investointeja tulevaisuuteen

 Vuoden ensimmäisen ja toisen neljänneksen aikana Aito Säästöpankissa on investoitu vahvasti henkilöstöön ja sähköisten palvelujen parantamiseen – siis tulevaisuuteen.

 – Kevät kului positiivisen pöhinän vallitessa. Henkilökuntamme on kokenut aitoja onnistumisia ja sekä uusien että vanhojen asiakkaiden tavoittamiseksi on laskettu yllätysmäärä verkkoja vesille. Sähköisten palvelujen osalta odotamme syksyä malttamattomina, sillä silloin saamme käyttöömme chat-toiminnon sekä verkkoneuvottelun, kertoo Pirkko Ahonen, Aito Säästöpankin toimitusjohtaja.

 Aito Säästöpankki avasi helmikuussa uuden konttorin Lempäälään. Nyt konttoreita on yhteensä 14.

 – Uskomme Pirkanmaan vetovoimaan ja kasvupotentiaaliin. Niin lukujen valossa kuin käytännössäkin Lempäälän konttori on lähtenyt vauhdilla liikkeelle, Ahonen iloitsee.

 Noin vuosi sitten tehty aukiolojen laajentaminen on ollut suora vastaus asiakkaiden toiveisiin. Kaikki pankin konttorit palvelevat asiakkaita tarpeen mukaan aamu- ja ilta-aikoina.

 – Tahtotilamme on mukautua asiakkaiden elämänrytmiin ja palvella heitä silloin, kun heille on luontevaa hoitaa pankkiasioita. Uudessa Lempäälän konttorissamme voi asioida sopimuksen mukaan myös lauantaisin. Syyskuusta alkaen pankkiasioiden hoito puhelimitse helpottuu, sillä puhelinpalveluaika laajenee arkisin ilta kymmeneen saakka, Ahonen kertoo.

 Reilusti asiakkaan pankki

 Alkuvuoden aikana pankkiin on siirtänyt asiointinsa 1 957 uutta asiakasta. Asiakasmäärä hipoo nyt 46 000 asiakkaan rajaa.

 – Henkilöstömme motivaatio ja sitoutuminen näkyvät myös asiakkaille päin. Olemme reilusti asiakkaan pankki, puhumme asiakkaan kielellä ja olemme läsnä konttoripaikkakunnilla niin fyysisesti konttorissa kuin erilaisissa tapahtumissakin. Meitä on helppo lähestyä. Pankkien välillä tuotteissa ei ole juurikaan eroa, mutta ihmisissä ja tavassa kohdata ihminen on, Ahonen kiteyttää.

 Aito Säästöpankki on tiivistänyt kevään aikana rekrytoinnein niin konttorien kuin yritys- ja sijoitustiiminsäkin rivejä. Kesäajan konttoreissa on lisäksi ahertanut 14 kesätyöntekijää.

 – Yleisessä taloustilanteessa on nähty selkeä käänne parempaan ja tämän myötä yritysten investointihalukkuus on noussut. Neljän yritysrahoituspäällikön yritystiimimme on valmiina vastaamaan tähän imuun, Ahonen toteaa. 

 Asuntolainoille ja sijoitustuotteille kysyntää

 Alhainen korkotaso on ohjannut asiakkaitamme hakemaan tuottoa talletusten sijaan muista sijoitustuotteista. Kesäkuun lopussa talletukset olivat 487,5 miljoonaa euroa, mikä on vain 0,01 % vähemmän vertailuajankohtaan nähden. Samalla vertailujaksolla rahasto- ja vakuutussäästöt lisääntyivät kuitenkin 42 %. Tästä huomaa asiakkaittemme tiedostavan nykyisen tilanteen, jossa perinteiset talletukset eivät riitä säilyttämään varojen ostovoimaa ja ovat täten siirtyneet hyödyntämään sijoitusvälineiden tarjoamaa parempaa tuottoa.

 – Asiakkaiden tukena hänelle parhaan sijoitusratkaisun löytymisessä ovat pankkimme palveluneuvojat ja sijoituspäälliköt. Lähtökohtana neuvonnalle ovat aina asiakkaan oma elämäntilanne, tavoitteet ja suunnitelmat, Ahonen kertoo.

 Varainhoidon ratkaisujen avulla asiakkailla on mahdollisuus saada ammattimaista sijoitusvarallisuuden hoitoa avaimet käteen –periaatteella.

 – Vaikka markkinatilanteet ovat vaihdelleet ja ovat tälläkin hetkellä haastavat, ovat asiakkaamme voineet luottaa varainhoitajiimme varojensa riskiprofiilin mukaisessa hoidossa. Varainhoitostrategioidemme lisäksi useat muutkin sijoitusvälineemme kestävät hyvin jopa kansainvälisen vertailun, toteaa Ahonen.

 Kuluttajien luottamus tulevaisuuteen on kohentunut merkittävästi, ja tämä näyttäytyy kasvaneena asuntolainakysyntänä varsinkin Tampereella ja ympäryskunnissa. Pankin asuntoluottokanta kasvoi alkuvuoden aikana 5 prosenttia.

 – Asuntolainakauppa käy ilahduttavan hyvin ja tuo pankkiimme asiakkaiksi laajoja perhekokonaisuuksia. Asuntolainakantamme kasvaa moninkertaisesti yleistä noin kahden prosentin vuosikasvuvahtia nopeammin. Viimeisen vuoden aikana kasvua on nimittäin tapahtunut 10 prosentin verran, Ahonen iloitsee.

Vilkastunut asuntokauppa näkyy myös välitystoiminnassa. Aito Säästöpankin toimialueella toimii tällä hetkellä kolme yrittäjävetoista Sp-Koti-kiinteistönvälitysyritystä, joista Sp-Koti Kangasala ja Sp-Koti Tampere Keskusta ovat aloittaneet toimintansa vuoden 2017 puolella.

Pelimerkit kunnossa loppuvuoteen

Pankin tuloskehityksen arvioidaan pysyvän vuoden 2016 tasolla. Korkotason lievä nousu loppuvuodesta olisi toivottavaa, sillä se vaikuttaisi tulokseen positiivisesti.

– Vakavaraisuutemme on kunnossa ja olemme varmistaneet kilpailukykymme rekrytointien kautta. Pelimerkkimme ovat kunnossa ja pystymme kasvattamaan kehittämispanostuksiamme kilpailukyvyn edelleen vahvistamiseksi ja erityisesti sähköisten palvelujen kehittämiseksi nykyisen palveluverkoston säilyttäen. Tämä tarkoittaa jatkossa entistäkin parempia Säästöpankkikokemuksia asiakkaille, Ahonen lupaa.


LISÄTIEDOT: Aito Säästöpankki, toimitusjohtaja Pirkko Ahonen, puh. 050 407 0334, @PankkiPirkko

 Tulostiedote sähköisessä muodossa