Löydä lähin konttorisi

Missä sijaitsee lähin konttorisi? Kerro meille paikkakuntasi, niin etsimme sinulle lähimmän Säästöpankin konttorin. Voit myös valita suoraan haluamasi konttorin Valitse konttori -alasvetovalikosta.
Takaisin

Haluatko Säästöpankkien yhteisille sivuille?

Kun poistat pankin valinnan, pääset katsomaan koko Säästöpankkiryhmän yhteisiä sivuja.

Strategia

Säästöpankit edistävät säästämistä ja asiakkaidensa taloudellista hyvinvointia

Säästöpankeilla on Suomessa yli 190 -vuotinen historia, jonka perinteitä Säästöpankkiryhmä vaalii ja jonka jatkuvuutta uusi Säästöpankkiryhmä turvaa. Säästöpankkiryhmän perustehtävänä on säästöpankkiaatteen mukaisesti edistää säästäväisyyttä ja asiakkaidensa taloudellista hyvinvointia lähellä asiakasta. Säästöpankit kehittävät pitkäjänteisiä asiakassuhteita tarjoamalla asiakkaiden yksilöllisiin tarpeisiin perustuvia palveluja ja ratkaisuja sekä ennakoivat kuluttajakäyttäytymisen ja toimialan muutokset palvelutarpeissa. Siitä juontavat juurensa arvomme ja asiakastyömme. Säästöpankki toimii paikallisesti ja vastuullisesti lähellä ihmistä ja on sopivan kokoinen.

Säästöpankkiryhmän tavoitteena on se, että yhä useampi suomalainen valitsee Säästöpankkiryhmän säästöpankin pääasialliseksi pankikseen säästöpankin asiakaslähtöisyyden ja vastuullisen toiminnan johdosta.
 
Säästöpankkiryhmän liiketoiminta perustuu vähäriskiseen vähittäispankkitoimintaan.  Säästöpankkiryhmän kohderyhminä ovat aktiivi-iässä olevat kotitaloudet sekä pk-yritykset ja näihin luettavat maaseutuyrittäjät. Tuotteiden ja palveluiden myynti perustuu sekä fyysiseen konttorikanavaan että näitä tukeviin sähköisiin kanaviin. Säästöpankin kautta asiakkaamme saavat kaikki vähittäispankkitoimintaan kuuluvat tuotteet ja palvelut. Osa palveluistamme tuodaan asiakkaillemme säästöpankkien arvomaailmaa lähellä olevilta kumppaneilta. 
 

Kilpailustrategia

Säästöpankin kilpailustrategia perustuu vahvaan asiakaslähtöisyyteen, jota kutsutaan Säästöpankki -kokemukseksi. Kilpailustrategiassa kilpailuylivoima perustuu asiakastarpeista johdettuun sekä asiakasta lähellä olevaan palveluun että kustannustehokkaaseen palveluvalikoimaan. Kilpailuetu saavutetaan keskittymällä asiakkaan tarpeisiin, lähellä asiakasta ja luomalla asiakkaalle helppous olla pankkiinsa yhteydessä. Asiakkaan ja hänen paikallisen yhteisönsä hyvinvointi on keskeinen osalta Säästöpankkikokemusta. Säästöpankki on olemassa asiakkaitaan varten ja haluaa toimia asiakkaidensa talouden valmentajana.
 
Kilpailustrategiaa tukevat säästöpankkia erilaistavat tekijät ovat 
  • Asiakaslähtöinen tavoitettavuus välittämällä sama asiakaslähtöinen säästöpankkikokemus niin fyysisessä kuin sähköisessä maailmassa. 
  • Asiakasta, ei omistajaa varten keskittymällä asiakkaaseen asiakkaana, eikä omistaja-asiakkaana.
  • Asiakkaan talouden valmentaja tarjoamalla asiakkaille välineitä oman talouden parempaan hallintaan.
  • Paikallisen yhteisön hyvinvointi huolehtimalla niin asiakkaan kuin paikallisen yhteisön hyvinvoinnista. Pankki voi yhtä hyvin, kuin pankkia ympäröivä yhteisö.

Liiketoimintasegmentit

Säästöpankkiryhmän keskeiset liiketoimintasegmentit ovat
  • Pankkitoiminta
  • Varainhoito ja henkivakuutus
  • Muu toiminta, esimerkiksi Sp-Koti-kiinteistövälityspalvelu ja tukitoiminnot
Säästöpankkien oma tuote- ja palveluvalikoima kattaa kaikki keskeiset pankkipalvelut. Palvelutarjontaa täydentävät yhteistyökumppaneiden kanssa tuotettavat kattavat finanssialan palvelut ja tuotteet.
 
Säästöpankkiryhmän strategisena tavoitteena on kannattava kasvu, toimialaa parempi vakavaraisuus ja pääomapuskureiltaan terve taloudellinen kokonaisuus. Riskinkantokykymme on hyvä ja riskinottopolitiikkamme on maltillinen.