Huoltotoimenpiteitä palveluissa sunnuntaina 24.05.2015
 
Hyvä asiakkaamme! Säästöpankkien kortti- ja verkkopalveluissa on palvelukatko sunnuntaina 24.05.2015. Katko alkaa aamulla klo 05 ja kestää klo 09 saakka. Palvelukatkon aikana pankkien Debit- ja Electron-korteilla ei voi maksaa eikä asioida Otto.-automaateilla. Credit-kortit puolestaan toimivat katkon aikana normaalisti sekä maksuvälineinä että Otto.-automaateissa.
 
Katkon aikana ei voi myöskään käyttää verkkopankkia, tehdä Debit-kortilla verkko-ostoksia tai kirjautua verkossa sellaisiin palveluihin, joihin tunnistaudutaan verkkopankkitunnuksilla.

Suosittelemme varaamaan tarvittavan määrän käteistä palvelukatkon ajalle sekä hoitamaan kiireiset verkkopankkiasiat ennen katkon alkamista.
 
Pahoittelemme asiakkaillemme aiheutuvaa haittaa.

Löydä lähin konttorisi

Missä sijaitsee lähin konttorisi? Kerro meille paikkakuntasi, niin etsimme sinulle lähimmän Säästöpankin konttorin. Voit myös valita suoraan haluamasi konttorin Valitse konttori -alasvetovalikosta.
Takaisin

Haluatko Säästöpankkien yhteisille sivuille?

Kun poistat pankin valinnan, pääset katsomaan koko Säästöpankkiryhmän yhteisiä sivuja.

Verkkopankki tuo vapautta pankkiasioiden hoitoon

Säästöpankin verkkopankissa käytössäsi ovat kaikki tarvitsemasi päivittäiset pankkipalvelut ajasta ja paikasta riippumatta.

Joustavasti verkossa

Verkkopankin käyttö auttaa pitämään taloutesi hallinnassa. Päivittäiset pankkipalvelut ovat käytössäsi kaikkina vuorokauden aikoina. Voit hoitaa pankkiasioitasi vaivattomasti verkon kautta juuri silloin kuin sinulle sopii.

Verkkopankin kaikki palvelut käyttöön

Hyödynnä kaikki verkkopankin joustavat ja turvalliset palvelut taloutesi hallinnassa:

  • Näet saldosi, tilitapahtumasi ja tiedot lainoistasi.
  • Tilisiirtojen ja laskujen maksaminen on kätevää. Teet siitä vielä sujuvampaa, kun tallennat maksupohjat yleisimmille maksunsaajillesi.
  • Erääntyvistä laskuista näet tulevat maksut ja e-laskut.
  • Käytössäsi on nettitiliote, tekstiviestillä toimiva saldo- ja tilitapahtumakysely ja Visa-kortin tapahtumakysely.
  • Voit seurata säästöjesi ja sijoitustesi kehitystä ja tehdä muutoksia sijoitussuunnitelmiisi.
  • Voit ostaa rahastoja ja osakkeita.
  • Käytä maksutonta Finanssivahti-palvelua, joka on tarkoitettu henkilökohtaisen taloutesi hallintaan, suunnitteluun ja seurantaan.

Verkkopankin turvallisuus

Verkkopankin turvallisuuden takaavat

  • henkilökohtainen käyttäjätunnus
  • kiinteä salasana
  • 6-numeroinen, satunnaisesti vaihtuva turvaluku toimeksiannon vahvistuksessa.

Voit myös itse parantaa verkkoasiointisi turvallisuutta huolehtimalla internet-selaimen päivittämisestä sekä palomuurisuojauksella ja päivitetyllä virustorjuntaohjelmalla.

Kaikki palvelun käyttämä tietoliikenne suojataan turvallisella SSL-salauksella. Aikakatkaisu estää vahingossa auki jäävien yhteyksien hyödyntämisen.


Mobiilisovellus tuo pankin puhelimeesi

Säästöpankin mobiilisovelluksella hoidat tärkeimmät pankkiasiasi milloin ja missä tahansa. Mobiilisovellus kuuluu verkkopankkisopimuksen hintaan. Palvelu tuo joustavuutta esimerkiksi lomareissuille tai kesämökille. Sinun ei tarvitse pankkiasioiden takia etsiä konttoria tai internet-päätettä, vaan voit hoitaa asian mukavasti vaikka laiturin nokassa.

Ota Säästöpankki-mobiilisovellus heti käyttöösi. Löydät sen sovelluskaupasta nimellä Sp-Mobiili.


Tiliote kätevästi netistä – ja luonto kiittää

Tiliote kertoo tilisi rahatapahtumat ja saldon. Verkkopankin sähköisen tiliotteen tiedot vastaavat postitettavan tiliotteen tietoja. Se on ekologinen vaihtoehto.

Voit ottaa nettitiliotteen käyttöön kaikkiin tileihisi verkkopankissa. Samalla voit päättää, haluatko edelleen myös kotiin postitettavan paperisen tiliotteen. Yksi tiliote kuukaudessa on maksuton. Muut tiliotteiden hinnat löydät Palveluhinnastosta.

Nettitiliotteen edut

  • nopea ja varma vaihtoehto
  • vähentää paperiarkistoinnin tarvetta
  • säästää luontoa
  • kelpaa tulostettuna verottajalle

Nettitiliote käytössä

Saat ensimmäisen nettitiliotteen nettipankkiisi rekisteröinnin jälkeen seuraavan tiliotejakson jälkeisenä päivänä. Jos haluat muuttaa tiliotejaksoa, ota yhteys omaan pankkiisi.

Voit hakea saamasi nettitiliotteet kuluvan ja sitä edellisen vuoden ajalta. Nettitiliote on kuitti maksuistasi, joten se kannattaa tallentaa omalle tietokoneelle tai tulostaa paperille. Vanhat paperilla tulleet tiliotteet saat tarvittaessa tilaamalla pankin kautta.


Tilitapahtumat ja Visa-kysely puhelimeen

Jos sinulla on verkkopankkisopimus, voit tilata GSM-palvelulla tekstiviestinä puhelimeesi

  • oletustilisi saldon
  • 10 viimeisintä tilitapahtumaa.

Käytä palveluun henkilökohtaista matkapuhelintasi. Palvelu toimii Suomessa ja ulkomailla DNA:n, Elisan, Kolumbuksen, Saunalahden ja TeliaSoneran liittymissä.

Saat GSM-palvelun käyttöösi verkkopankin Omat asetukset -toiminnosta, mistä löydät myös palvelun tarkat ohjeet.

Jos puhelin joutuu vääriin käsiin tai katoaa, voit

  • poistaa palvelun käytöstä verkkopankissa
  • ilmoittaa asiasta tilipankkiisi tai itsepalveluiden neuvontaan 0100 4052 (1,17 e/min + pvm) ma-pe 8.30-16.30.

Visa-kysely tekstiviestillä

Myös Visa-korttisi tapahtumakysely onnistuu tekstiviestillä. Viestistä näet

  • erääntyvän summan
  • eräpäivän
  • laskuttamattomat ostot
  • käyttörajan
  • neljä viimeistä tapahtumaa.

Ota Visa-tapahtumakysely käyttöön nettipankin Omat asetukset -toiminnossa.

Sekä GSM-palvelusta että tekstiviestillä tapahtuneesta perittävät palvelumaksut löydät Säästöpankin palveluhinnastosta.


Ohjeita verkkopankin turvalliseen käyttöön

  • Älä koskaan anna verkkopankkitunnuksiasi tai muita henkilökohtaisia tietoja sivustolle, johon olet siirtynyt sähköpostissa olevan linkin kautta.
  • Älä koskaan avaa sähköpostissa olevia epäilyttäviä liitetiedostoja äläkä lataa internetistä ohjelmia, joiden turvallisuudesta et ole varma. Jos et ymmärrä, mitä ohjelma kysyy, kannattaa yleensä vastata kielteisesti.
  • Säilytä verkkopankin tunnuksesi ja avainlukukorttisi huolellisesti ja erillään toisistaan. Älä luovuta niitä koskaan toiselle henkilölle.
  • Suojaa tietokoneesi hakkereiden käyttämiä haittaohjelmia vastaan ajan tasalla olevilla virustorjunta- ja palomuuriohjelmistoilla.
  • Jos verkkopankkitunnuksesi katoavat, sulje ne sulkupalvelun kautta. Soita omaan Säästöpankkiin pankin aukioloaikana tai milloin tahansa sulkupalvelun numeroon 020 333 (ulkomailta: +358 20 333).
Maan nykyaikaisin mobiilipankki on avattu

Säästöpankin uudella mobiilisovelluksella pankkiasiat hoituvat helposti arjen kiireiden keskellä.

E-lasku käyttöön

Jos haluat päästä eroon paperilaskuista, voit korvata ne e-laskulla, jolloin laskuttaja lähettää laskun suoraan verkkopankkiisi.

Finanssivahti kertoo, mihin rahasi oikeasti kuluvat

Verkkopankista löydät myös maksuttoman Finanssivahti-palvelun, joka on automaattisesti käytössäsi. Palvelun avulla seuraat päivittäistä taloudenpitoasi ja suunnittelet tulevaa. Palvelun avulla voit asettaa itsellesi myös säästötavoitteita.

Ota Netposti käyttöösi Säästöpankin verkkopankissa

Netpostin käyttöönottaminen Säästöpankin Verkkopankissa tekee laskujen maksamisesta helppoa ja sujuvaa.

Säästöpankin maksunappi ja tunnistuspalvelu - asioi turvallisesti verkossa

Verkko-ostosten tekeminen on varmaa ja helppoa kauppapaikoissa, joissa on käytössä Säästöpankin maksunappi. Tunnistuspalvelu varmistaa turvallisen tunnistautumisen verkossa. Tarvitset verkko-ostoksiin ja -asiointiin vain verkkopankin tunnukset.