Säästöpankki Tunnistus - mobiili tunnistussovellus

Säästöpankki Tunnistus on mobiili vaihtoehto verkko- ja mobiilipankkiin kirjautumiseen, maksujen vahvistamiseen ja esimerkiksi julkisen sektorin asiointipalveluissa tunnistautumiseen. Se toimii kaikissa samoissa tilanteissa kuin perinteinen pankkitunnusten avaintunnuskorttikin, helposti ja turvallisesti.

Voit jatkossakin käyttää myös perinteistä avaintunnuskorttia

Säästöpankki Tunnistus täydentää palveluvalikoimaamme ja tulee paperisen avaintunnuskortin rinnalle. Halutessasi voit edelleenkin käyttää pankkiasioinnissa pelkkää paperista korttia – tai vaikka molempia aina tilanteen mukaan. Ethän siis hävitä avaintunnuskorttiasi.     

Tunnistussovellusta käytät älypuhelimellasi  

Mobiilisovellus on ilmainen kaikille Säästöpankin asiakkaille ja se toimii Android- ja iOS-älypuhelimilla. Hae tunnistussovellus älypuhelimellasi (Android tai Apple) sovelluskaupasta (AppStore tai Google Play). Sovellus löytyy hakusanoilla Säästöpankki Tunnistus. Kun aloitat Säästöpankki Tunnistuksen käytön, asenna ensin sovellus älypuhelimellesi ja ota se sitten käyttöön Säästöpankin pankkitunnuksilla.

Ohjeet Säästöpankki Tunnistuksen käyttöönottoon 

Voit ottaa mobiilin tunnistussovelluksen käyttöösi helposti älypuhelimellasi. Käyttöönottovaiheessa tarvitset älypuhelimesi lisäksi Säästöpankin pankkitunnuksesi sekä avaintunnuskortin. Tutustu Säästöpankki Tunnistuksen käyttöönotto-ohjeisiin.

Voit käyttää sovellusta myös asioidessasi verkkopankissa muilla laitteilla

Kun olet ottanut Säästöpankki Tunnistus -sovelluksen käyttöön, se näkyy vaihtoehtona verkkopankissa – myös silloin, kun asioit esimerkiksi pöytäkoneella tai tabletilla. Varsinaiseen tunnistukseen ja maksujen vahvistamiseen tarvitset kuitenkin aina älypuhelintasi.

Jos haluat poistaa tunnistussovelluksen käytöstä, voit tehdä sen mobiilissa sovelluksessa tai poistaa sen ollessasi kirjautuneena verkkopankkiin. Paperinen avainlukukortti pysyy käytössäsi edelleen verkkopankkikirjautumisissa.

Jos kadotat puhelimesi tai tunnuksesi, ota heti yhteyttä pankkiin

Säästöpankki Tunnistuksen, kuten kaikkien muidenkin henkilökohtaisten pankkitunnustesi, pitäminen vain omissa käsissäsi on tärkeää. Jos kadotat tunnistussovelluksen sisältävän älypuhelimesi tai avainlukukorttisi, ota heti yhteyttä pankkiin. Otathan yhteyttä myös, jos olet unohtanut käyttäjätunnuksesi tai salasanasi.

Jos tiedät tai epäilet, että verkkopankkitunnuksiasi on joutunut sivullisen tietoon, sulje verkkopankkitunnukset välittömästi soittamalla pankkiisi tai verkkopankkitunnusten ja korttien sulkupalveluun (020 333, ulkomailta +358 20 333). Sulkupalvelu on auki kaikkina päivinä ja vuorokauden aikoina.

Jäikö joku asia mietityttämään? Tutustu usein kysyttyihin kysymyksiin.

 


Säästöpankin asiakas hoitaa talousasiansa mobiilisti.