Verkkopankki

Säästöpankin verkkopankissa voit hoitaa helposti pankkiasiasi – mm. maksut, rahastojen ostot, lainahakemukset ja lainan muutospyynnöt – missä ja milloin tahansa.

Säästöpankin asiakkaana voit asioida myös netissä esimerkiksi verkkopankin kautta.
check

Verkkopankissa saat päivittäiset pankkipalvelut käyttöösi juuri silloin kun tahdot.

check

Verkkopankin verkkoviestillä otat turvallisesti ja tunnistetusti yhteyttä pankkiisi talouden asioissasi.

check

Verkkopankki toimii myös älypuhelimellasi.

Verkkopankki tuo vapautta pankkiasioiden hoitoon

Säästöpankin verkkopankki auttaa pitämään taloutesi hallinnassa. Käytössäsi ovat kaikki tarvitsemasi päivittäiset palvelut ajasta ja paikasta riippumatta, joten voit hoitaa pankkiasiasi vaivattomasti verkon kautta silloin kun itse haluat. Tarvitset vain internet-yhteyden ja verkkoselaimen tai Sp-Mobiili-sovelluksen.

Verkkopankin kaikki palvelut käyttöön

Hyödynnä kaikki verkkopankin joustavat ja turvalliset palvelut taloutesi hallinnassa, esimerkiksi:

  • Näet ajantasaisen saldosi, tilitapahtumasi ja tiedot lainoistasi. Voit myös tehdä muutospyynnön lainaasi suoraan verkkopankissa. 
  • Tilisiirtojen ja laskujen maksaminen on kätevää. Vielä helpommaksi se käy, kun tallennat maksupohjat yleisimmille maksunsaajillesi.
  • Erääntyvistä laskuista näet tulevat maksut ja e-laskut.
  • Käytössäsi on nettitiliote, tekstiviestillä toimiva saldo- ja tilitapahtumakysely ja Visa-kortin tapahtumakysely.
  • Voit seurata säästöjesi ja sijoitustesi kehitystä ja tehdä muutoksia sijoitussuunnitelmiisi.
  • Voit ostaa rahastoja ja osakkeita.
  • Saat käyttöösi maksuttoman Finanssivahti-palvelun. Se on tarkoitettu henkilökohtaisen taloutesi seurantaan, hallintaan ja suunnitteluun. Voit asettaa itsellesi myös säästötavoitteita. 

Kaikki verkkopankin mahdollisuudet ja ohjeita verkkopankin käyttöön löydät asiakaspalvelun usein kysytyistä kysymyksistä

Verkkopankin turvallisuus

Säästöpankin verkkopankkia on turvallista käyttää. Sen takaavat

  • henkilökohtainen käyttäjätunnus
  • kiinteä salasana
  • 6-numeroinen, satunnaisesti vaihtuva turvaluku, jolla vahvistat toimeksiannon. Vaihtuvan turvaluvun sijaan voit ottaa käyttöösi myös mobiilin Säästöpankki Tunnistus -sovelluksen.

Voit myös itse parantaa verkkoasiointisi turvallisuutta huolehtimalla internet-selaimen päivittämisestä sekä palomuurisuojauksella ja päivitetyllä virustorjuntaohjelmalla.

Kaikki palvelun käyttämä tietoliikenne suojataan turvallisella SSL-salauksella. Aikakatkaisu estää vahingossa auki jäävien yhteyksien hyödyntämisen.

Lue lisää turvallisesta verkkopankin käytöstä.

Mobiilisovellus tuo pankin puhelimeesi

Säästöpankin mobiilisovelluksella hoidat tärkeimmät pankkiasiasi milloin ja missä tahansa. Mobiilisovellus kuuluu verkkopankkisopimuksen hintaan. Palvelu tuo joustavuutta esimerkiksi lomareissuille tai kesämökille. Sinun ei tarvitse pankkiasioiden takia etsiä konttoria tai internet-päätettä, vaan voit hoitaa asian mukavasti vaikka laiturin nokassa.

Ota Säästöpankki-mobiilisovellus heti käyttöösi. Löydät sen sovelluskaupasta nimellä Sp-Mobiili.

Tutustu tarkemmin Sp-Mobiiliin.

Tiliote kätevästi netistä – ja luonto kiittää

Tiliote kertoo tilisi rahatapahtumat ja saldon. Verkkopankin sähköisen tiliotteen tiedot vastaavat postitettavan tiliotteen tietoja. Se on ekologinen vaihtoehto.

Voit ottaa nettitiliotteen käyttöön kaikkiin tileihisi verkkopankissa. Samalla voit päättää, haluatko edelleen myös kotiin postitettavan paperisen tiliotteen. Yksi tiliote kuukaudessa on maksuton. Muut tiliotteiden hinnat löydät pankkisi Palveluhinnastosta.

Nettitiliotteen edut

  • nopea ja varma vaihtoehto
  • vähentää paperiarkistoinnin tarvetta
  • säästää luontoa
  • kelpaa tulostettuna verottajalle.

Nettitiliote käytössä

Saat ensimmäisen nettitiliotteen nettipankkiisi rekisteröinnin jälkeen, seuraavan tiliotejaksosi jälkeisenä päivänä. Jos haluat muuttaa tiliotejaksoa, ota yhteys omaan pankkiisi.

Voit hakea saamasi nettitiliotteet kuluvan ja sitä edellisen vuoden ajalta. Nettitiliote on kuitti maksuistasi, joten se kannattaa tallentaa omalle tietokoneelle tai tulostaa paperille. Vanhat paperilla tulleet tiliotteet saat tarvittaessa tilaamalla pankin kautta.

Ohjeita verkkopankin turvalliseen käyttöön

  • Älä koskaan anna verkkopankkitunnuksiasi tai muita henkilökohtaisia tietoja sivustolle, johon olet siirtynyt sähköpostissa olevan linkin kautta.
  • Älä koskaan avaa sähköpostissa olevia epäilyttäviä liitetiedostoja äläkä lataa internetistä ohjelmia, joiden turvallisuudesta et ole varma. Jos et ymmärrä, mitä ohjelma kysyy, kannattaa yleensä vastata kielteisesti.
  • Säilytä verkkopankin tunnuksesi ja avainlukukorttisi huolellisesti ja erillään toisistaan. Älä luovuta niitä koskaan toiselle henkilölle.
  • Suojaa tietokoneesi hakkereiden käyttämiä haittaohjelmia vastaan ajan tasalla olevilla virustorjunta- ja palomuuriohjelmistoilla.
  • Jos verkkopankkitunnuksesi katoavat, sulje ne välittömästi sulkupalvelun kautta. Soita omaan Säästöpankkiin pankin aukioloaikana tai milloin tahansa sulkupalvelun numeroon 020 333 (ulkomailta: +358 20 333).

Miten saan Säästöpankin verkkopankin käyttööni?

Verkkopankin käyttöönotto onnistuu lähimmässä Säästöpankin konttorissa. Samalla saat tunnukset, joita tarvitset asioidessasi verkkopankissa.

Pankkitunnusten avulla:

  • Voit olla verkkopankin kautta yhteydessä omaan pankkiisi.
  • Voit hoitaa asiointia viranomaisten kanssa helposti ja turvallisesti.
  • Hyödynnät tunnuksiasi ostoksillasi verkkokaupoissa, joissa on käytössä Verified by Visa -palvelu tai Säästöpankin maksunappi ja tunnistuspalvelu. 

Säästöpankin henkilökunta auttaa sinua tarvittaessa internet-asiakaspäätteen käytössä. Etsi lähin Säästöpankin konttori

HINNASTON ja lähipankkisi yhteystiedot saat näkyviin kirjoittamalla kenttään kaupungin, postinumeron tai Säästöpankkisi nimen. 

Valitsemasi konttorin yhteystiedot

Vaihda konttoria
Palvelemme myös asiakaspalvelussa puhelimitse ja chatilla arkisin klo 8-22
...