Ainutlaatuinen yhteistyö: Aito Säästöpankki valmentaa Tampereen Urheiluakatemian nuoria huippu-urheilijoita talousasioissa

Säästöpankin brändikuva

Aito Säästöpankki ja Tampereen Urheiluakatemia aloittavat ainutlaatuisen yhteistyön, jossa oman lajinsa huipulla oleville ja sinne tähtääville Tampereen Urheiluakatemian urheilijoille tarjotaan mahdollisuus oman talouden valmennukseen. Tavoitteena on auttaa urheilijoita rakentamaan taloudellinen tulevaisuutensa kestävälle pohjalle ja samalla minimoida talousasioiden urheilijoille aiheuttama kuormitus.

Oman talouden valmentajan kanssa parempi taloudellinen tulevaisuus

Aito Säästöpankin ja Tampereen Urheiluakatemian yhteistyö rakentuu yhteisen vastuullisen arvomaailman varaan. Säästöpankki pyrkii edistämään säästäväisyyttä ja asiakkaidensa taloudellista hyvinvointia lähellä asiakasta toimien. Tampereen Urheiluakatemia tukee urheilijoita, jotka rakentavat tulevaisuuttaan kilpailullisten tavoitteidensa mukaan mutta samalla uran jälkeiseen elämään valmistautuen.

- Oman talouden valmentaja auttaa nuoria urheilijoita sekä hallitsemaan tämän elämänvaiheen talousasioiden hoitoa että rakentamaan itselleen parempaa taloudellista tulevaisuutta, kertoo Aito Säästöpankin toimitusjohtaja Pirkko Ahonen. – Kun talousasiat ovat hyvässä hoidossa, voi nuori keskittyä urheiluun ja opiskeluun täysipainoisesti ilman painavaa huolta esimerkiksi siitä, miten ensi kuun vuokranmaksu hoituu.

Tampereen Urheiluakatemian Oman talouden valmentajaksi ryhtyy säästöpankkiiri Aarne Pitkänen, joka tuntee nuoren huippu-urheilijan taloushaasteet myös omakohtaisesti: Pitkänen ylsi judokana parhaimmillaan Pohjoismaiden mestariksi.

Oman talouden valmentajan tavoitteena on pidempiaikainen treenikumppanuus ja nuorten talousvalmiuden jatkuva parantaminen. Yhdestäkin tapaamisesta on hyötyä, mutta parhaan hyödyn nuoret saavat pitkäjänteisesti työskennellen – myös talousasioissa.

Tapaan urheilijoita kasvotusten Varalassa, pankin konttorissa tai tarpeen mukaan vaikka lenkkipolulla tai urheilijan kotona. Verkkoneuvotteluna voimme treenata yhdessä etänä. Nuoret saavat minuun yhteyden heille sopivana ajankohtana myös WhatsAppin välityksellä. Kynnys kysymiseen on todella matala, Pitkänen toteaa. – Lisäksi jaan ajankohtaisia talousvinkkejä Urheiluakatemian sosiaalisen median kanavissa.

Oman talouden valmennuksen lisäksi Aito Säästöpankki sekä sen omistajasäätiöt, Ikaalisten ja Luopioisten Säästöpankkisäätiöt, tukevat Tampereen Urheiluakatemian toimintaa vuosittain merkittävällä rahasummalla. Tuen avulla vahvistetaan Urheiluakatemian asiantuntijapalveluiden tarjontaa, erityisesti psyykkistä valmennusta.

Tärkeä lisä nuorten urheilijoiden tukipalveluihin

Tampereen Urheiluakatemia ja sitä hallinnoiva Varalan Urheiluopiston valmennuskeskus kuuluvat Olympiakomitean johtamaan valtakunnalliseen huippu-urheiluverkostoon. Verkoston tehtävänä on auttaa urheilijoita koko urheilijan polulla esimerkiksi opintojen ja urheilun yhdistämisessä sekä tuomalla asiantuntijapalveluita urheilijoiden saataville. Tampereen Urheiluakatemiaan kuuluu lähes tuhat urheilijaa urheilijan polun alkuvaiheessa olevista nuorista aikuisiin arvokisaurheilijoihin.

- Mahdolliset taloudenhallinnan haasteet kuormittavat urheilijaa, ja taloudesta huolehtimiseen käytetyt voimavarat ovat pois muusta tekemisestä, Urheiluakatemian koordinaattori Petteri Luukkainen toteaa. – Tampereen Urheiluakatemiassa tavoitteemme on tukea urheilijan hyvinvointia joka rintamalla. Sen takia pidämme nyt käynnistyvää yhteistyötä Aito Säästöpankin kanssa merkittävänä edistysaskeleena ja tärkeänä lisänä urheilijoidemme tukemiseen. Sekä urheilijoille tarjottava oman talouden valmennus että lisäpanostus psyykkiseen valmennukseen parantavat urheilijan hyvinvointia ja menestysmahdollisuuksia huippu-urheilijana.

Lisätiedot:

Pirkko Ahonen | toimitusjohtaja | Aito Säästöpankki | 050 407 0334 | @PankkiPirkko

Petteri Luukkainen | koordinaattori | Tampereen Urheiluakatemia | 040 739 2231 | petteri.luukkainen@varala.fi

Kirjoitettu
Tyyppi