Tilinpäätöstiedote 2016

Säästöpankin vahvuus on aina ollut ihmisissä ja ihmisläheisessä palvelussa. Palvelukentän ajanmukaisuus vaatii pankilta jatkuvaa uudistumista ja samalla asiakkaiden kehittyvät palvelutarpeet sekä elämän hektisyys edellyttävät jatkuvaa reagointia muuttuvassa ympäristössä. Me Eurajoen Säästöpankissa uskomme, että toimialamuutoksista huolimatta ihmiset haluavat edelleen keskustella elämän suurista hankinnoista ja varallisuuden hoidosta kasvotusten tutun asiantuntijan kanssa.

Eurajoen Säästöpankin vuosi 2016 oli toiminnallisesti ja tuloksellisesti hyvä - pankki onnistui kasvattamaan korkokatettaan 4,23 miljoonaan euroon ja pitämään palkkiotuottonsa hyvällä tasolla edellisvuoteen verrattuna, minkä johdosta pankin liiketulokseksi muodostui 2,14 miljoonaa euroa, jossa oli kasvua edelliseen vuoteen 23 prosenttia. Eurajoen Säästöpankin luotonannon kokonaismäärä tilikauden lopussa oli 168 miljoonaa euroa (+ 9 %) ja pankin varainhankinnan kokonaisuus 249 miljoonaa euroa (+ 8 %). Pankin vakavaraisuussuhde säilyi edelleen hyvällä tasolla ollen vuoden lopussa 23,92 prosenttia (24,95 %). Järjestämättömien saamisten määrä säilyi edelleen hyvin maltillisella tasolla ollen 750 tuhatta euroa (630).

"Toiminnallisesti pankin vuosi 2016 sisälsi merkittäviä palvelukokonaisuuden uudistuksia, joiden avulla pystymme palvelemaan asiakkaitamme jatkossa entistä paremmin", kertoo pankin toimitusjohtaja Matti Saustila. Pankki on rekrytoinut uusia asiantuntijoita ja uudistanut konttoriverkostoaan. Eurajoen konttori kävi läpi mittavan saneerauksen kevään aikana ja syksyllä Porin konttorin muuton myötä Puuvilla- kauppakeskukseen avattiin Satakunnan ensimmäinen kauppakeskus- konttori. Marraskuussa pankissa aloitti myös Satakunnan alueella toimiva Private banking -yksikkö, jonka toimitilat valmistuivat alkuvuonna 2017 Rauman Kauppakadun konttorin yhteyteen.

Vuonna 2016 otettiin myös käyttöön koko pankin toimialueella konttoreiden laajennetut aukioloajat. "Konttoreiden ovet sulkeutuvat nyt myöhemmin ja neuvotteluaikoja tarjotaan arkisin aamu kahdeksasta ilta kahdeksaan sekä lauantaisin. Puhelimessa ja verkkopankissa asiakkaitamme henkilökohtaisesti palveleva pankin tukitoiminnoista vastaava yksikkö palvelee asiakkaitamme arkisin klo 8-22 ja vahvistaa näin myös kivijalasta riippumatonta palvelua. Uudet palvelut ja aukioloajat on otettu odotetusti hyvin vastaan", Saustila kertoo.

Pankin isännistön päätöksellä pankki jakoi vuoden 2016 keväällä 25.000 e paikallisille toimijoille heidän aktiviteettiensa tukemiseen. Tämän lisäksi pankki edisti eri tavoin toimialueensa kehitystä tukemalla alueen yhteisöjä, yhdistyksiä ja järjestöjä yli 100 tuhannella eurolla vuoden 2016 aikana.

Toimitusjohtaja Saustila arvioi pankin liiketoiminnan jatkossakin kehittyvän tasaisesti haastavasta markkinatilanteesta huolimatta - pankin liiketoiminnan painopisteenä on myös jatkossa asiakaspalvelun kehittäminen sekä ydinliiketoiminnan kannattavuuden parantaminen. Tulevaisuuden menestyksen edellytyksenä on kyky panostaa merkittävästi kilpailukyvyn vahvistamiseen ja sähköisten palvelujen kehittämiseen huomioiden laadukas palvelun taso sekä paikallinen ja henkilökohtainen palvelu.

Lisätietoja:


Toimitusjohtaja Matti Saustila,

matti.saustila@saastopankki.fi, +35840 730 6161

Kirjoitettu
Kategoriat
Tyyppi
Uutinen
Julkaisija
...