Säästöpankin tunnistus- ja mobiilisovellukset päivitetään entistä turvallisemmiksi – lue muutoksesta!

Haluamme tarjota asiakkaillemme entistä turvallisemman pankkiasioinnin myös mobiilissa. Siksi tulemme maaliskuun 2022 aikana päivittämään Säästöpankki Tunnistus -sovelluksen ja Säästöpankki mobiilisovelluksen uusien tietoturvavaatimusten mukaisesti.

Nuori poika on Säästöpankin asiakas ja hoitaa talousasiansa älypuhelimellaan.

Päivitysten myötä sovellukset edellyttävät jatkossa Android- ja Apple-mobiililaitteiden ajantasaisia järjestelmäversioita. Muutos tehdään, sillä vanhemmat laitteet eivät tarjoa sovellusten edellyttämiä uusia tietoturvaominaisuuksia. Lisäksi mobiililaitteiden valmistajat tarjoavat ajantasaiset tietoturvapäivitykset vain uusimpiin järjestelmäversioihin.

Varmista, että mobiililaitteesi on turvallinen ja ajan tasalla

Maaliskuusta 2022 lähtien Säästöpankki Tunnistus -sovellusta ja Säästöpankki mobiilisovellusta ei enää tueta Android 8.0- ja iOS 11 -laitteissa tai näitä vanhemmissa järjestelmäversioissa. Sovellukset edellyttävät Android-laitteilta, kuten Samsung ja Sony, vähintään Android-versiota 8.1. Apple-laitteilta, kuten iPhone ja iPad, edellytetään vähintään iOS-versiota 12. Varmista siis, että mobiililaitteesi täyttää nämä vaatimukset, jotta voit käyttää jatkossakin uusimpia pankkisovelluksia.

Kuinka tarkistan mobiililaitteessani järjestelmäversion?

Android-laitteen järjestelmäversion tarkistamistapa vaihtelee laitteen ja sen Android-versiotason mukaan. Useimmiten voit tarkistaa Android-järjestelmäversion seuraavasti:

  1. Avaa Asetukset
  2. Valitse Tietoja puhelimesta/tabletista
  3. Valitse Ohjelmiston tiedot. Järjestelmäversio tulee näkyviin.

 

Apple-laitteen järjestelmäversion voit tarkistaa seuraavasti:

  1. Avaa Asetukset
  2. Valitse Yleiset
  3. Valitse Tietoja. Järjestelmäversio tulee näkyviin.

 

Kuinka päivitän mobiililaitteeni järjestelmäversion?

Päivitettyjen Säästöpankki-mobiilisovellusten käyttö ei enää onnistu älylaitteella, joissa on vanha järjestelmäversio. Jos yrität käyttää sovellusta vanhalla laitteella, sovellus pyytää järjestelmän päivitystä.

Android-laitteen järjestelmäversion voit päivittää seuraavasti:

  1. Avaa Asetukset
  2. Valitse alareunasta Järjestelmä
  3. Valitse Järjestelmäpäivitys. Näet laitteesi päivitystilan. Seuraa näytöllä olevia ohjeita.

 

Apple-laitteella päivitys tapahtuu seuraavasti:

  1. Avaa Asetukset
  2. Valitse Yleiset
  3. Valitse Ohjelmistopäivitys. Jos laitteelle on tarjolla uusi järjestelmäpäivitys, näet sen tässä.
  4. Valitse Lataa ja asenna

 

Mobiililaitteen asetuksista kannattaa laittaa päälle järjestelmän automaattinen päivitys. Tällöin laite tekee vaadittavat päivitykset ja korjaukset automaattisesti aina, kun uusin versio on tarjolla. Näin käytät Säästöpankin mobiilipalveluja jatkossakin sujuvasti ja turvallisesti.

 

Lue lisää Säästöpankki mobiilisovelluksesta
Lue lisää Säästöpankki Tunnistus -sovelluksesta

Kirjoitettu
Tyyppi

Uutinen

Julkaisija

Säästöpankkiryhmä

Ajankohtaista