Vi förtydligar prissättningen, privatkunder

Bankverksamheten befinner sig i en tid av förändringar och vi vill även framöver betjäna dig med vårt bästa kunnande – i den servicekanal och vid den tidpunkt du önskar. I detta informerar vi om ändringar i prissättningen och om ändringar som hjälper dig att så smidigt som möjligt få tillgång till de tjänster som Lundo Sparbank och bankens experter tillhandahåller.

Bästa kund hos Lundo Sparbank!

Vi förtydligar prissättningen och övergår till fasta priser. Månadsavgiften för nätbanken stiger och samtidigt slopar vi bland annat avgifter för enskilda transaktioner i nätbanken. Förändringen är ett svar på utvecklingen i den digitala eran, och framöver vet du i förväg vad det kostar per månad att sköta dagliga bankärenden på webben. 

Genom att koncentrera dina bankärenden till Lundo Sparbank får du prisförmåner. Förmåns- och nyckelkundernas rabatter ändras. Framöver får du som förmånskund* 50 procents rabatt på månadsavgiften i nätbanken och på månadsavgiften för Visa Credit/Debit-kortet. Är du nyckelkund* är rabatten på månadsavgiften i nätbanken 100 procent och på månadsavgiften för Visa Credit/Debit-kortet 50 procent.  

Antalet avgiftsfria uttag i kontantautomater ändras från fem till tre per månad. Kom ihåg att du i K-matbutiker och Neste K-stationer i samband med inköp kan lyfta kontanter utan uttagsavgift eller begränsningar i antalet uttag.

Den nya prissättningen träder i kraft den första oktober 2018. Bakom länken hittar du den nuvarande prislistan samt den nya prislistan. Där kan du också se de andra ändringarna som reformen medför. Den gamla prislistan finns på vår webbplats saastopankki.fi/liedonsp till den 30 september 2018. Du behöver inte vidta några åtgärder om du godkänner ändringarna i prislistan. Om du inte godkänner ändringarna har du rätt att invända mot dem och säga upp de aktuella tjänsterna senast den 30 september 2018.

Service med omfattande öppettider och alternativ för att sköta ärenden 

Kontoret vid Åbo salutorg har redan betjänat med utvidgade öppettider. Till följd av den positiva kundresponsen utvidgar vi öppettiderna även på kontoren i Reso, Nådendal, Lundo, S:t Karins, Loimaa och Pemar enligt modell från kontoret vid salutorget i Åbo. Från den första juni 2018 betjänar vi mån–tor kl. 9.30–16.30, fre kl. 9.30–16. På kontoret vid Åbo salutorg och på huvudkontoret i Lundo är kassatjänsterna tillgängliga under hela öppettiden, på de övriga kontoren (ej Åbo Kaskisgatan och Tavastgatan) kl. 9.30–13 alla vardagar. Vi betjänar kunder med tidsbokning på alla våra kontor, även på kontoren på Kaskisgatan och Tavastgatan i Åbo, från tidig morgon till något senare på kvällen, mån–tor kl. 8–19 och fre kl. 10–16.

Gäller ditt ärende vardagliga bankärenden där du inte nödvändigtvis behöver en egen kontaktperson, når du oss på vårt servicenummer 010 430 900** eller via chatten på vår webbplats vardagar kl. 8-22. 

Under 2018 inför vi en ny servicekanal i form av nätmöten, vilket innebär att du kan sköta ett möte i din soffa och även om du t.ex. är på resande fot.  Närmare information om detta följer senare.

Alternativ vid identifiering

I april lanserades Sparbankens kodapplikation, Sparbanken Identifiering, som alternativ till nyckeltalskortet av papper. Identifieringsapplikationen är säker och lätt att använda, och du kan ladda ner den från en appbutik till din smartmobil. Även nyckeltalskortet förblir i användning, så du kan välja om du vill använda appen, papperskortet eller kanske båda alternativen parallellt. Du väljer det som passar dig bäst.

Vi hjälper dig gärna

Om du har frågor eller behöver hjälp med att ta i bruk en ny tjänst hjälper vi dig gärna! Enklast gör du det genom att ringa vårt servicenummer 010 430 900**, men vi bistår dig gärna även på kontoren. 

Med vänlig hälsning,
Lundo Sparbank

*) Förmånskund hos Sparbanken är en person vars insättningar, förvaringsuppdrag, debenturlån, fondandelar och försäkringar samt skulder som skötts i enlighet med en betalningsplan totalt uppgår till minst 10 000 €. *) Nyckelkund hos Sparbanken är en person vars insättningar, förvaringsuppdrag, debenturlån, fondandelar och försäkringar samt skulder som skötts i enlighet med en betalningsplan totalt uppgår till minst 40 000 €.

**) Samtalspriser till 010-nummer: 8,35 cent/samtal + 16,69 cent/min. (moms 24 %) vid samtal från inhemska fasta eller mobila abonnemang. Vid samtal från utlandet gäller den lokala operatörens pris på samtal till Finland. 

 
Skriven
Typ
Nyhet
Utgivare
...