Nätmöte

På ett nätmöte sköter du alla dina bankärenden behändigt via bild- och ljudförbindelse med den bekanta experten – till exempel hemifrån. I nätmötet deltar du med din dator. Du kan boka tid till ett nätmöte genom att ringa din egen bank.

På nätmötet kan du diskutera med den bekanta experten hemma i soffan

Nätmöte införs i våra banker under våren 2018. På mötet ser och hör du din bekanta expert. Du kan också själv synas om du vill men det är inte nödvändigt. Nätmöte är möjligt för våra nuvarande privat- och företagskunder. 

Så här fungerar nätmötet

Boka tid till nätmöte

Du kan boka tid till ett nätmöte genom att ringa din egen bank (mån–fre 8–22). 

Du får besked om den bokade tiden till din nätbank 

Du får mötesbekräftelse och besked om den tid som passar dig till Meddelanden i din nätbank. Meddelandet innehåller en länk och genom att klicka på den kommer du till mötet. 

Logga in till nätbanken på din dator före mötet

I nätmötet kan du delta med din dator. När du klickar på den länk som finns i mötesbekräftelsen kommer du till väntrummet för att vänta på att experten ska komma. Du kan ansluta dig till nätmötet 15 minuter före den överenskomna starttiden. 

 Innan mötet börjar: 
- ska du kontrollera att mikrofonen på din dator är på
- ska du se till att du är på ett sådant ställe där du ostört kan prata om dina bankärenden
- om du vill kan du i förväg testa att videoförbindelsen fungerar via testlänken i nätmeddelandet. 

Vad behöver du för nätmötet? 

För att delta i nätmötet behöver du en dator som har operativsystemet Windows eller OS X, en kompatibel webbläsare samt en webbkamera och mikrofon. 

Versioner av operativsystemet som vi stöder:

  • Windows 7, Windows 10
  • Mac OS X 10.11 eller nyare

Webbläsarversioner som vi stöder:

  • Chrome 54 eller nyare
  • Firefox 52 eller nyare
  • Safari 10 eller nyare
  • Internet Explorer 11 eller nyare

För en del webbläsare (Internet Explorer, Safari) behövs ett insticksprogram som ska laddas ner separat. 
Det som sägs under nätmötet spelas in för att förbättra kundtjänstens kvalitet och säkerställa uppdragens riktighet. 

I problemsituationer ska du ringa din egen banks servicenummer

Ge feedback
Hur gick nätmötet? Ge oss feedback efter nätmötet så att vi kan göra mötet ännu bättre. 

Hur installeras insticksprogrammet? (insticksprogram behövs för Internet Explorer och Safari). 

Hur tillåter jag popup-fönster?

Hur ansluter jag till ett nätmöte?

Vilka saker kan jag förhandla om under nätmötet?

Var får jag hjälp i eventuella problemsituationer?

Är ett nätmöte säkert?