Sparbankens kort- vanliga frågor

Har du frågor om våra kort? Här hittar du de vanligaste svaren 

Vad ska jag göra om mitt kort försvinner?

Kan jag själv välja med vilket belopp jag avbetalar min kreditkortsfaktura varje månad?

Hur kan jag ändra fakturans förfallodag eller minimiamorteringen?

Jag vill betala en extra amortering till Visakontot – med vilka uppgifter ska jag betala?

Var hittar jag e-fakturan för mitt Visakort

Hur får jag i nätbanken fram en version av e-fakturan som ser ut som en pappersfaktura?

Jag har godkänt en e-faktura som kommit men nu vill jag ändra summan. Hur kan jag göra det?

Vad menas med faktureringsperiod?

Vad betyder betalningsfri månad och hur kan man välja den? Måste jag ändå betala krediträntan?

Jag har ansökt om en höjning av kreditgränsen i nätbanken – när träder höjningen i kraft?

Var ser jag Credit-transaktionerna i nätbanken?

Jag kan inte betala min Visaräkning på förfallodagen – vad gör jag?

Jag fick en Visaräkning där faktureraren är Sparbankernas Centralbank Finland Abp – varför?

Vad är det för skillnad mellan Visa Debit och Visa Electron?

Jag vill ha kontaktlös betalning på mitt kort – hur gör jag?

Mitt kort är trasigt – hur får jag ett nytt kort i stället för det trasiga?

Jag gav PIN-koden fel i automaten eller betalterminalen och nu har mitt kort låst sig – vad ska jag göra?

Om jag väljer kombinationskortet Credit/Debit, kan jag då själv välja om mina inköp på nätet debiteras från mitt bankkonto eller på min Visa-faktura?

Jag är på väg utomlands, är det något jag ska tänka på?

I stället för mitt Credit/Debit-kort som gick ut fick jag ett nytt kort där det bara står Credit – har jag fått fel kort?

...