Vanliga frågor om mobilapplikationen Sparbanken Identifiering

Är det säkert att identifiera sig med mobilen? Kostar det något? Läs våra vanliga frågor om appen Sparbanken Identifiering.

 

Vad är Sparbanken Identifiering?

Med vilka apparater fungerar Sparbanken Identifiering?

Varför kan jag inte använda identifieringsappen med min Windows-smarttelefon? 

Kostar det något att använda Sparbanken Identifiering?

Måste jag börja använda Sparbankens identifieringsapp?

Kan jag fortfarande använda mitt nyckelkodskort?

Vad ska jag göra med mitt nyckelkodskort om jag tar identifieringsappen i bruk? 

Hur tar jag i bruk Sparbanken Identifiering?

Jag försökte ta i bruk identifieringsappen med nätbankskoderna men de har låst sig. Vad ska jag göra?

Vad kan jag göra med Sparbanken identifiering?

Hur identifierar man sig med identifieringsappen?

Kan jag använda identifieringsappen i Sb-Mobil?

Hur bekräftar jag transaktioner och betalningar med identifieringsappen? 

Jag gav PIN-koden fel och appen låste sig. Vad ska jag göra? 

Kan jag använda nyckelkodskortet om identifieringsappen låser sig? 

Kan jag använda identifieringsappen om jag har fått den traditionella identifieringen som fungerar med nyckelkodskortet att låsa sig? 

Kan jag öppna ett låst lösenord med identifieringsappen?

Kan man öppna en låst identifieringsapp med tjänsten för att öppna låsta bankkoder?

Kan flera personer använda samma identifieringsapp?

Kan jag använda samma identifieringsapp i flera enheter?

Mina nätbankskoder är borta, vad ska jag göra?

Vad ska jag göra om jag tappar mitt nyckelkodskort eller min smarttelefon som jag har laddat ner identifieringsappen i? 

Är det säkert att använda identifieringsappen?

Jag vill inte längre använda identifieringsappen. Hur tar jag den ur bruk?

...