Störningen är åtgärdad Störningen är åtgärdad. Vi beklagar det besvär som störningen orsakade! Skriven Typ Nyhet
17.09.2025 Nyhet Störning vid identifiering i Sparbankens låneansökningar Det går för närvarande inte att fylla i låneansökan på grund av en störning på vår webbplats. Vi undersöker felet just nu. Vi beklagar situationen.
12.09.2025 Nyhet Låneansökningar och blanketter på webbplatsen ur bruk fredagen den 12.9 ca kl. 13.30–14.30 Vi utvecklar webbplatsen: låneansökningar och kontaktblanketter är tillfälligt ur bruk på fredag 12.9 från kl. 13.30. Du kan logga in i nätbanken som vanligt också under denna tid på adressen saastopankki.fi. Vi beklagar besväret.
01.09.2025 Nyhet Störningen åtgärdad för iOS-användare av Sparbanken Mobil Vi har åtgärdat den störning som gjorde att Sparbanken Mobil inte fungerade normalt för vissa iOS-användare. Om problemet fortfarande kvarstår, vänligen uppdatera appen till den senaste versionen i din appbutik. Vi beklagar de besvär som situationen har orsakat.
21.08.2025 Nyhet Serviceavbrott i nät- och identifieringstjänsterna söndagen den 24 augusti kl. 05.00–12.00. Vi utvecklar våra tjänster och därför förekommer ett serviceavbrott i nät- och i identifieringstjänsterna. Vi försöker slutföra arbetet tidigare om möjligt.
31.07.2025 Nyhet Se upp för nätfiske och bedrägerier! Polisen har varnat för en ny typ av bedrägeri där bedragare utger sig för att vara banken och försöker få tillgång till dina bankkoder genom en ny form av ett trestegsbedrägeri. Nu har det även förekommit försök i Sparbankens namn.
31.07.2025 Nyhet Se upp för nätfiske och bedrägerier! Polisen har varnat för en ny typ av bedrägeri där bedragare utger sig för att vara banken och försöker få tillgång till dina bankkoder genom en ny form av ett trestegsbedrägeri. Nu har det även förekommit försök i Sparbankens namn.
09.06.2025 Nyhet Serviceavbrott i placeringstjänsterna den 9 juni kl. 23.00 - den 10 juni kl. 00.30 På grund av utvecklingsarbete blir det ett avbrott i placeringstjänsterna i nätbanken och Sparbanken Mobil. Under avbrottet kan placeringsuppgifter inte granskas eller order lämnas för aktie- eller fondteckningar. Avbrottet påverkar inte andra funktioner i nät- och mobilbanken.
04.06.2025 Nyhet Störning i placeringstjänster På grund av störningen är det inte möjligt att granska dina egna placeringsuppgifter eller lämna order för aktier eller fonder. Störningen påverkar inte andra tjänster. Korrigeringsåtgärder pågår. Vi beklagar besväret.
04.06.2025 Nyhet Varning för bedrägerisamtal i Sparbankens namn Enligt våra uppgifter utger sig uppringaren för att vara från Sparbankens 'säkerhetsteam' och påstår att kundens konto är i fara. Sparbanken instruerar aldrig att överföra pengar till separata 'säkerhetskonton' och ber aldrig om dina bankkoder via telefon, e-post eller textmeddelande. Vi hänvisar dig inte heller i våra meddelanden till att logga in i nät- eller mobilbanken via en länk.
02.06.2025 Nyhet Störningen är över: felaktiga kortdebiteringar har återbetalats till våra kunders konton Ett tekniskt fel orsakade felaktiga dubbeldebiteringar för vissa Debit-korttransaktioner som bokfördes på våra kunders konton den 28.5 och 30.5. Störningen är nu åtgärdad och de felaktiga debiteringarna har återbetalats till våra kunders konton. Vi beklagar den olägenhet som störningen har orsakat.
02.06.2025 Nyhet Störningen är över: felaktiga kortdebiteringar har återbetalats till våra kunders konton Ett tekniskt fel orsakade felaktiga dubbeldebiteringar för vissa Debit-korttransaktioner som bokfördes på våra kunders konton den 28.5 och 30.5. Störningen är nu åtgärdad och de felaktiga debiteringarna har återbetalats till våra kunders konton. Vi beklagar den olägenhet som störningen har orsakat.
30.05.2025 Nyhet Störningen är över: felaktiga kortdebiteringar har återbetalats till våra kunders konton Ett tekniskt fel orsakade felaktiga dubbeldebiteringar för vissa Debit-korttransaktioner som bokfördes på våra kunders konton den 28.5 och 30.5. Störningen är nu åtgärdad och de felaktiga debiteringarna har återbetalats till våra kunders konton. Vi beklagar den olägenhet som störningen har orsakat.