Identifiera dig för telefontjänsten

Visste du att du också kan identifiera dig under ett samtal med en expert från Sparbanken? Experten ger dig en fyrsiffrig kod. Ange sedan koden i fältet där det står "Ange PIN-koden" och klicka på "Bekräfta".

Telefonidentifiering

Så här identifierar du dig

  • Anger den fyrsiffriga koden som du fått från kundtjänsten per telefon i fältet "Ange PIN-koden".
  • Klicka på Bekräfta.
  • Du omdirigeras sedan till en sida där du ska identifiera dig. Identifiera dig med dina nätbankskoder från en bank som är verksam i Finland.
  • När identifieringen lyckats bekräftar vår kundtjänst det under ditt samtal.

Koden är en engångskod

Vänligen observera att du endast kan använda koden du får från kundtjänsten via telefon en gång. Om du anger koden felaktigt eller om verifieringen inte lyckas av någon annan anledning, ska du be om en ny kod under ditt samtal.

Genom att identifiera dig per telefon kan du ta hand om bland annat följande bankärenden:

  • öppna en låst nät- eller mobilbank
  • allt som berör betalkort (t.ex. beställning av ett nytt kort, ansökan om kreditgränsökning, ändring av kortbetalningsgräns)
  • öppna eller stänga ett konto
  • lyfta studielån
  • flytta pengar mellan egna konton
  • saldo- och transaktionsförfrågan från ditt eget konto
  • kontoåtkomständringar
  • en ändring i betalningsgränsen för ett enskilt konto.