• Hjälp identifierad

    Välj ett ämne så vägleder vi dig till det snabbaste sättet att lösa ärendet.

Sparbanken utsågs till årets kundtjänst 2023. Wave kundtjänstnätverk.

Identifiering i telefon

För att gå vidare med bankärenden via telefon måste du först identifiera dig.

Som privatkund hos oss kan du identifiera dig med appen Sparbanken Identifiering redan innan samtalet kopplas till experten. Du får anvisningar om identifiering medan du köar.

Som företagskund hos Sparbanken kan du identifiera dig med appen Sparbanken Identifiering under ett samtal.

Identifiering med en annan banks koder är möjlig med en fyrsiffrig kod, som du får under ett samtal från en av Sparbankens experter.

Ange koden du fick här

Kom ihåg att en bank eller myndigheterna aldrig ber dig ange personliga eller företagets bankkoder, lösenord eller betalkortets koder, till exempel via telefon, textmeddelande eller e-post.

Spärrtjänsten hjälper dygnet runt

Om Sparbankens kort eller dina nätbankskoder försvinner eller om du misstänker att de har hamnat i fel händer, agera snabbt! Ring +358 20 333. 

Kundtjänstens telefonnummer, hela Finland

Privatkunder, kundtjänst

tfn +358 100 5656 (lna/msa)
mån–fre 8–18 

Företagskunder, kundtjänst

tfn +358 100 5454 (lna/msa)
mån–fre 8–18 

Telefonnummer till de lokala Sparbankernas experter

Med rikstäckande nummer kan du enkelt gå vidare, oavsett vilken din lokala Sparbank är.

Vår människoorientering syns även i det faktum att du också kan ringa en lokal expert direkt. Telefonnummer och presentationer av våra experter finns på din lokala Sparbanks egen webbplats, i avsnittet om personalen.