Vi hjälper dig att se längre in i framtiden och vi vill att du ska lyckas. Vårt NPS-rekommendationsindex är det enastående värdet 84!
Lokalkännedom är vårt trumfkort: vi känner till våra kunders verksamhetsmiljö och stödjer regionalt välbefinnande*.
Hos oss får du heltäckande och personlig sparring och omfattande digitala tjänster som stöder din ekonomi.
Bli kund hos en bank med betjäning
Letar du efter en bank som bryr sig om dig och din ekonomi? Sparbanken ger dig personlig och heltäckande ekonomisk rådgivning både i fråga om sparande och placerande, lån och även andra behov kring din ekonomi – ekonomiskt välbefinnande är för alla!
Att bli kund eller byta bank är enkelt – vi hjälper dig hela vägen. Börja med att lämna en kontaktförfrågan eller skicka in en låneansökan.
Behöver ditt företag en ekonomisk partner? Bli företagskund.
Varför lönar det sig att byta till Sparbanken?
Vi är din ekonomiska partner och vill att du ska lyckas. Vi kartlägger dina mål och din vilja vid Ekonomistunden. Samtidigt gör vi upp en plan för att du ska uppnå dina mål.
Du får tillgång till våra mångsidiga digitala tjänster – den populära Sparbanken-appen gör det enkelt att hantera din ekonomi var du än är. Läs mer om våra digitala tjänster. Ta del av våra digitala tjänster.
Vi erbjuder personlig service och snabba svar. Att vara personlig och lokal utgör kärnan i Sparbanken. Din kontaktperson fungerar som sparringpartner och hjälper dig att hitta de lämpligaste lösningarna för olika situationer, vare sig det handlar om att börja spara eller till exempel att ansöka om bostadslån.
NPS-rekommendationsindexet för våra kundmöten är det enastående värdet 84 (2024). Vårt sätt att bemöta våra kunder bygger på expertis, mänskliga och uppskattande möten och smidighet när det gäller att svara på våra kunders behov och vara en ekonomisk partner för kunderna.
Tillsammans kan vi göra Goda gärningar
*Sparbankerna delar årligen ut en del av sitt resultat till stöd för den lokala välfärden. För Sparbanken är ansvar inte bara ord, utan gärningar, Goda gärningar. Det handlar om att engagera sig i lokalsamhället, ungdomars framtid och deras ekonomiska välfärd.
År 2024 donerade vi över 500 000 euro till fler än 400 syften runt om i Finland. Goda gärningar är bara en del av Sparbanksgruppens välgörenhet. Dessutom donerade vi stipendier för bland annat utbildning och forskning samt Rädda barnen rf:s verksamhet, varvid donationerna uppgick till över 2,4 miljoner euro. Donationer gjordes till sammanlagt över 900 mottagare. Läs mer om donationerna 2024.
Våra kunders erfarenheter av Sparbanken
- Den service jag fått har alltid varit förstklassig och sakkunnig.
- Den personliga servicen har verkligen varit toppen.
- Sparbanken är en empatisk bank.
- Jag gillar Sparbanken för att den förenar expertis och mänsklighet.
- Jag har varit kund hos Sparbanken länge, och allt har fungerat bra. Det har varit flexibilitet i lånefrågor, bistånd i juridiska frågor, samarbete har alltid gått bra under åren och jag tänker fortsätta vara kund.
- Sparbanken är den bästa, mest pålitliga och vänliga finska banken.
Erfarenheter från Sparbank
Läs mer
Oskari Riuttala, vinnare i rekommendationsutlottningen: Sparbanken har spelsinne
Anna Rounaja: ”Privatbanken har gjort det möjligt för mig att uppnå mina drömmar”
Sparbanksgruppen donerade 2,4 miljoner euro – Goda gärningar gjordes för över 900 objekt
Leena rekommenderar Sparbanken: "Bättre genom byte"
Vinnaren i rekommendationsutlottningen Jussi Salunen: en företagarvänlig bank med personlig och lokal service
Mika Kotilainen, vinnare i rekommendationsutlottningen: en helt annorlunda bank med genuin service
Sparbankernas kundtjänst valdes till Årets kundtjänst 2023
Sanna, vinnare i rekommendationsutlottningen: Bättre genom byte
Sparbanken tror på Nordic Bioproducts Groups innovation
Tiina Murro, vinnaren av utlottningen: Sparbanken uppfyller kraven för en pålitlig partner
Jani, vinnare i rekommendationsutlottningen: Saker och ting har alltid skötts