Meddela Sparbanken om tillgänglighetsbrister
Har du upptäckt en tillgänglighetsbrist i tjänsten? Du kan meddela oss om det genom att skicka e-post till saavutettavuus@saastopankki.fi.
Ju mer detaljerat du berättar om bristen, desto smidigare går det för oss att lösa den.
- När observerade du problemet (datum och klockslag)?
- Vad försökte du göra och hur långt kom du innan problemet uppstod?
- Visar tjänsten något felmeddelande? Försök beskriva felmeddelandet med egna ord.
- Använde du tjänsten som privat- eller företagskund?
Av säkerhetsskäl ska du inte ange personlig information eller företagsinformation – t.ex. personbeteckning, FO-nummer, kontonummer eller kortnummer – i ditt responsmeddelande.
Det kan ta 14 dagar innan du får svar. Tack på förhand för din respons!
Meddela myndigheterna om tillgänglighetsbrister
Om du inte är nöjd med svaret eller inte alls får något svar från Sparbanken, kan du göra en anmälan till tillsynsmyndigheten.
Myndighetens kontaktuppgifter
Myndigheten är från och med den 1 januari 2025 Transport- och kommunikationsverket Traficom.
Transport- och kommunikationsverket Traficom
Enheten för tillsyn över digital tillgänglighet
https://www.tillganglighetskrav.fi/
saavutettavuus@traficom.fi
telefonväxel 029 534 5000