Välkommen, det här är tillgänglighetsutlåtande av Sparbanken identifieringstjänsts

Detta tillgänglighetsutlåtande gäller tjänsten Sparbankens identifieringstjänst och har upprättats / uppdaterats 17.3.2022. Tjänsten omfattas av lagen om tillhandahållande av digitala tjänster och dess krav på att offentliga webbplatser måste vara tillgängliga.

Tillgängligheten har granskats av en utomstående expertorganisation

Tillgänglighetsstatus för den digitala tjänsten

Uppfyller delvis tillgänglighetskraven

Icke-tillgängligt innehåll

3. Webbplatsen uppfyller ännu inte alla krav.

  • Möjlig att uppfatta: Färgernas kontraster

    Innehåll som inte är tillgängligt och dess brister

    Brister har observerats i följande funktioner: 
    färgernas kontraster, bl.a. kontrasten för sidofotens färger 
    De observerade bristerna korrigeras så snart som möjligt.

    Tillgänglighetskrav som inte uppfylls
    • 1.4.3 Kontrast (minimum)
  • Hanterbar: Fokus på inloggningens knappar och textfält

    Innehåll som inte är tillgängligt och dess brister

    Brister har observerats i följande funktioner: 
    fokus på inloggningens knappar och textfält 
    De observerade bristerna korrigeras så snart som möjligt.

    Tillgänglighetskrav som inte uppfylls
    • 2.4.3 Fokusordning 

Meddela Sparbanken om tillgänglighetsbrister

Har du upptäckt en tillgänglighetsbrist i tjänsten? Du kan meddela oss om det genom att skicka e-post till saavutettavuus@saastopankki.fi.

Ju mer detaljerat du berättar om bristen, desto smidigare går det för oss att lösa den.

  • När observerade du problemet (datum och klockslag)?
  • Vad försökte du göra och hur långt kom du innan problemet uppstod?
  • Visar tjänsten något felmeddelande? Försök beskriva felmeddelandet med egna ord.
  • Använde du tjänsten som privat- eller företagskund?

Av säkerhetsskäl ska du inte ange personlig information eller företagsinformation – t.ex. personbeteckning, FO-nummer, kontonummer eller kortnummer – i ditt responsmeddelande.

Det kan ta 14 dagar innan du får svar. Tack på förhand för din respons!

Meddela myndigheterna om tillgänglighetsbrister

Om du inte är nöjd med svaret eller inte alls får något svar från Sparbanken, kan du göra en anmälan till tillsynsmyndigheten.

Myndighetens kontaktuppgifter

Myndigheten är från och med den 1 januari 2025 Transport- och kommunikationsverket Traficom.

Transport- och kommunikationsverket Traficom
Enheten för tillsyn över digital tillgänglighet

https://www.tillganglighetskrav.fi/
saavutettavuus@traficom.fi
telefonväxel 029 534 5000