Välkommen, det här är tillgänglighetsutlåtande av Sparbanken identifieringstjänsts

Detta tillgänglighetsutlåtande gäller tjänsten Sparbankens identifieringstjänst och har upprättats / uppdaterats 17.3.2022. Tjänsten omfattas av lagen om tillhandahållande av digitala tjänster och dess krav på att offentliga webbplatser måste vara tillgängliga.

Tillgängligheten har granskats av en utomstående expertorganisation

Tillgänglighetsstatus för den digitala tjänsten

Uppfyller delvis tillgänglighetskraven

Icke-tillgängligt innehåll

3. Webbplatsen uppfyller ännu inte alla krav.

  • Möjlig att uppfatta: Färgernas kontraster

    Innehåll som inte är tillgängligt och dess brister

    Brister har observerats i följande funktioner: 
    färgernas kontraster, bl.a. kontrasten för sidofotens färger 
    De observerade bristerna korrigeras så snart som möjligt.

    Tillgänglighetskrav som inte uppfylls
    • 1.4.3 Kontrast (minimum)
  • Hanterbar: Fokus på inloggningens knappar och textfält

    Innehåll som inte är tillgängligt och dess brister

    Brister har observerats i följande funktioner: 
    fokus på inloggningens knappar och textfält 
    De observerade bristerna korrigeras så snart som möjligt.

    Tillgänglighetskrav som inte uppfylls
    • 2.4.3 Fokusordning 

Brister i tillgängligheten: respons och myndighetens kontaktuppgifter

Har du upptäckt en tillgänglighetsbrist i våra digitala tjänster? Berätta det för oss, så gör vi vårt bästa för att åtgärda den.

Berätta för Sparbanken om tillgänglighetsbrister

Skicka respons per e-post till adressen: saavutettavuus@saastopankki.fi.

Ju noggrannare du berättar om en brist, desto smidigare kan vi börja åtgärda den. Exempelvis uppgifterna nedan är till hjälp:

  • När observerade du problemet (datum och klockslag)?
  • Vad försökte du göra och hur långt kommer du innan felet uppstår?
  • Visar tjänsten något felmeddelande? Försök beskriva felmeddelandet med egna ord.
  • Använde du tjänsten som privat- eller företagskund?

Av säkerhetsskäl ber vi dig att inte ange personlig information eller företagsinformation – t.ex. personbeteckning, FO-nummer, kontonummer eller kortnummer – i din respons.

Det kan ta 14 dagar innan du får svar. Tack på förhand för din feedback!

Berätta för myndigheten om tillgänglighetsbrister

Om du inte är nöjd med svaret eller inte får något svar alls inom två veckor, kan du göra en anmälan till Transport- och kommunikationsverket Traficom.

Tillsynsmyndighetens kontaktuppgifter

Myndigheten är från och med 1.1.2025 Transport- och kommunikationsverket Traficom.

Transport- och kommunikationsverket Traficom
Tillsyn över digital tillgänglighet

www.saavutettavuusvaatimukset.fi/sv

saavutettavuus@traficom.fi

Växel: 029 534 5000