Tillgänglighetsutlåtande

Välkommen, detta är ett tillgänglighetsutlåtande för Sparbankens bildkortstjänst

Detta tillgänglighetsutlåtande gäller tjänsten Sparbankens bildkortstjänst och har skapats/uppdaterats den 17 mars 2022. Tjänsten omfattas av lagen om tillhandahållande av digitala tjänster, som förutsätter att offentliga webbtjänster ska vara tillgängliga. Tjänstens tillgänglighet har bedömts av en extern expertorganisation

Situationen gällande den digitala tjänstens tillgänglighet

Uppfyller tillgänglighetskraven. 

Brister i tillgängligheten: respons och myndighetens kontaktuppgifter

Har du upptäckt en tillgänglighetsbrist i våra digitala tjänster? Berätta det för oss, så gör vi vårt bästa för att åtgärda den.

Berätta för Sparbanken om tillgänglighetsbrister

Skicka respons per e-post till adressen: saavutettavuus@saastopankki.fi.

Ju noggrannare du berättar om en brist, desto smidigare kan vi börja åtgärda den. Exempelvis uppgifterna nedan är till hjälp:

  • När observerade du problemet (datum och klockslag)?
  • Vad försökte du göra och hur långt kommer du innan felet uppstår?
  • Visar tjänsten något felmeddelande? Försök beskriva felmeddelandet med egna ord.
  • Använde du tjänsten som privat- eller företagskund?

Av säkerhetsskäl ber vi dig att inte ange personlig information eller företagsinformation – t.ex. personbeteckning, FO-nummer, kontonummer eller kortnummer – i din respons.

Det kan ta 14 dagar innan du får svar. Tack på förhand för din feedback!

Berätta för myndigheten om tillgänglighetsbrister

Om du inte är nöjd med svaret eller inte får något svar alls inom två veckor, kan du göra en anmälan till Transport- och kommunikationsverket Traficom.

Tillsynsmyndighetens kontaktuppgifter

Myndigheten är från och med 1.1.2025 Transport- och kommunikationsverket Traficom.

Transport- och kommunikationsverket Traficom
Tillsyn över digital tillgänglighet

www.saavutettavuusvaatimukset.fi/sv

saavutettavuus@traficom.fi

Växel: 029 534 5000