Tervetuloa, tämä on organisaation Säästöpankki Tunnistussovellus saavutettavuusseloste
Palvelun saavutettavuuden on arvioinut ulkopuolinen asiantuntijaorganisaatio
Digipalvelun saavutettavuuden tila
Täyttää saavutettavuusvaatimukset osittain.
Ei-saavutettava sisältö
3. Verkkosivusto ei ole vielä kaikilta osin vaatimusten mukainen
Havaittava: Saavuttamaton sisältö ja sen puutteet
Tuki vaakatasokäytölle - WCAG 1.3.4
Sovellus ei tue vaakatasokäyttöä.
Kosketusalueet – WCAG 2.5.5
Kosketusalueet ovat osassa sovellusta liian pieniä (Android).
PIN-koodin asettaminen - WCAG 1.1.1
Ruudunlukija ei pyydä toistamaan PIN koodia, vaikka siirtää fokuksen sinne.
- Profiilin valinnat -näytöllä fokus siirtyy liian hitaasti Vaihda PIN-koodi-kenttään (iOS) - WCAG 1.3.2
- Käyttäjäprofiilin poistamisesta ruudunlukija ei anna erillistä ilmoitusta. - WCAG 1.3.1
- Käyttäjäprofiilin vaihtamisesta ruudunlukija ei anna erillistä ilmoitusta. - WCAG 4.1.3
- Sivujen vaiheistuksesta kertovia kuvakkeita Ohje-sivulla ruudunlukija ei kykene toistamaan. (Android) - WCAG 1.3.3.
Tapahtumien vahvistaminen - WCAG 1.3.2
FaceID:llä vahvistettaessa ruudunlukija saattaa lukea osittain päällekkäin "Vahvistus OK" ja "FaceID todennettu"-käyttöpalautteet. (iOS).
Saavutettavuuspuutteet: palautteen antaminen ja viranomaisen yhteystiedot
Jos huomaat Säästöpankin digipalvelussa saavutettavuusongelmia, kerrothan siitä meille ja teemme parhaamme puutteen korjaamiseksi.
Saavutettavuuspuutteesta kertominen Säästöpankille
Lähetä viestisi osoitteeseen: saavutettavuus@saastopankki.fi.
Mitä tarkemmin kerrot puutteesta, sitä sujuvammin voimme sitä lähteä ratkaisemaan. Esimerkiksi alla olevista tiedoista on apua:
- Milloin havaitsit ongelman (päivämäärä ja kellonaika)?
- Mitä yritit tehdä ja miten pitkälle pääset, ennen kuin ongelma esiintyy?
- Näyttääkö palvelu jonkin virheilmoituksen? Yritä kuvailla virheilmoitusta kirjoittamalla.
- Käytitkö palvelua henkilö- vai yritysasiakkaana?
Turvallisuussyistä ethän lisää henkilö- tai yrityskohtaisia tietoja kuten henkilötunnusta, y-tunnusta, tilinumeroa tai korttinumeroa palautteeseen.
Vastauksessa voi mennä 14 päivää. Kiitos palautteestasi jo etukäteen!
Saavutettavuuspuutteesta kertominen viranomaiselle
Jos et ole tyytyväinen vastaukseen tai et saa Säästöpankista vastausta ollenkaan, voit tehdä aiheesta ilmoituksen valvovalle viranomaiselle.
Viranomaisen yhteystiedot
Viranomaisena toimii 1.1.2025 alkaen Liikenne- ja viestintävirasto Traficom.
Liikenne- ja viestintävirasto Traficom
Digitaalisen esteettömyyden ja saavutettavuuden valvontayksikkö
www.saavutettavuusvaatimukset.fi
puhelinnumero vaihde 029 534 5000