Lukkiutuneet pankkitunnukset ja Säästöpankki Tunnistus -sovelluksen saat avattua itse

Menivätkö pankkitunnuksesi lukkoon väärän salasanan kirjoittamisen vuoksi? Tai etkö muista Säästöpankki Tunnistuksen 4-numeroista PIN-koodia? Lukkiutuneiden pankkitunnusten avauspalvelun avulla voit jatkossa avata itse pankkitunnuksesi. Myös Säästöpankki Tunnistuksen uudelleen avaamisen kanssa pääset eteenpäin verkkopankissasi.

Näin otat avauspalvelun käyttöösi

  • Kirjaudu verkkopankkiin pankkitunnuksillasi.
  • Klikkaa nimesi alta löytyvästä valikosta "Lukkiutuneiden verkkopankkitunnusten avaus" -linkkiä.
  • Kirjoita matkapuhelinnumerosi sekä pyydetty turvaluku ja klikkaa Vahvista-painiketta.
  • Saat palvelun rekisteröintiä koskevan tekstiviestin antamaasi matkapuhelinnumeroon.
  • Syötä tekstiviestissä oleva turvaluku verkkopankissa mainittuun kohtaan ja paina Vahvista-painiketta.
  • Lopuksi saat verkkopankissa ilmoituksen onnistuneesta rekisteröimisestä ja pankkitunnusten avauspalvelu on käytössäsi, kun sitä tarvitset.

 

Katso opasvideo: Lukkiutuneiden tunnusten avauspalvelun käyttöönotto  

Näin avauspalvelu toimii, jos olet kirjoittanut salasanasi liian monta kertaa väärin: 

Kun olet ottanut lukkiutuneiden pankkitunnusten avauspalvelun käyttöösi, voit helposti itse avata lukkiutuneet pankkitunnuksesi. Toimi näin:
  • Yritä kirjautua verkkopankkiin normaalisti ja paina tämän jälkeen Kirjaudu-painiketta.
  • Kun verkkopankkitunnuksesi ovat lukkiutuneet, verkkopankin sisäänkirjautumissivulle tulee kirjautumisen yhteydessä näkyviin teksti "Lukituksen voit avata tästä". Klikkaa tekstiä.
  • Toimi näytöllä annettujen ohjeiden mukaisesti. Tarvitset lukituksen avaamiseen henkilö- tai y-tunnuksesi, verkkopankkisi käyttäjätunnuksen, matkapuhelimeesi saapuvan koodin sekä paperiselta avaintunnuskortilta oikean turvaluvun.
  • Kirjaudu tämän jälkeen verkkopankkiin antamalla käyttäjätunnuksesi ja kirjoita salasanaksi avaintunnuskortin avaintunnusta 01 vastaava turvaluku. 
  • Seuraavaksi sinulta pyydetään vahvistus sisäänkirjautumisesta ja sinut ohjataan salasanan vaihtosivulle.
  • Anna uusi salasana, jonka pituus on 6–8 merkkiä. Salasanan muodostamisen jälkeen pääset käyttämään verkkopankkia normaalisti.
 

Katso opasvideo: Lukkiutuneiden tunnusten avauspalvelun käyttö

Pankkitunnusten lukkiutuminen väärän käyttäjätunnuksen tai väärän paperisen avaintunnuskortin turvaluvun kirjoittamisen vuoksi: avaa tunnukset toisen pankin pankkitunnusten avulla tai konttorissa 

Voit avata verkkopankkia koskevan lukituksen toisen pankin pankkitunnuksilla. Ota yhteyttä henkilöasiakkaiden asiakaspalveluumme numeroon 010 773 6777 (ma–pe 8–20, la 10–14) tai yritysasiakkaiden asiakaspalveluumme 010 773 6725 (ma–pe 8–18). Puhelun aikana saat sähköpostiisi lomakkeen, joka sinun tulee sähköisesti allekirjoittaa toisen pankin pankkitunnuksilla. Myös uuden paperisen avaintunnuskortin tilaaminen onnistuu sähköisen allekirjoituksen avulla.

Voit avata tunnukset myös pankin konttorissa kassapalveluissa tai varaamalla ajan lähikonttoriisi. Konttoreiden ja kassapalveluiden aukioloajat löydät täältä.

Turvallisuussyistä emme voi avata pankkitunnuksia ilman tunnistautumista, joko sähköisesti tai fyysisesti konttorilla. Muista ottaa mukaan passi tai henkilökortti, ajokortti ei tässä yhteydessä riitä.

Toimi näin, jos unohdit Säästöpankki Tunnistuksen 4-numeroisen PIN-koodin:

Saat avattua Säästöpankki Tunnistuksen jälleen käyttöösi, jos sinulla on käytössäsi myös toisen pankin pankkitunnukset. Tässä tapauksessa ota yhteyttä puhelimitse henkilöasiakkaiden asiakaspalveluumme numeroon 010 773 6777 (ma–pe 8–20, la 10–14) tai yritysasiakkaiden asiakaspalveluumme 010 773 6725 (ma–pe 8–18). Puhelun aikana saat sähköpostiisi lomakkeen, joka sinun tulee sähköisesti allekirjoittaa toisen pankin pankkitunnuksilla.

Voit avata tunnukset myös pankin konttorissa kassapalveluissa tai varaamalla ajan lähikonttoriisi. Konttoreiden ja kassapalveluiden aukioloajat löydät täältä.

Muistathan säilyttää myös paperisen avaintunnuskorttisi, tarvitset sitä esimerkiksi puhelimen vaihdon yhteydessä ladataksesi Säästöpankki Tunnistus -sovelluksen puhelimeesi.

Lukkiutuiko Säästöpankki Tunnistus -sovellus väärän PIN-koodin syöttämisen vuoksi? Toimi näin: 

Kirjaudu verkkopankkiin käyttäjätunnuksella, salasanalla, avaintunnuskortin turvaluvulla ja tekstiviestitse saamallasi vahvistuskoodilla. HUOM! Tarkista saamasi tekstiviestivahvistuksen ID-tunnus, että se liittyy juuri tekemääsi tapahtumaan.

Avaa lukkiutuneet tunnukset (klikkaa omaa nimeäsi verkkopankin ylälaidassa > Pankkitunnukset-otsikon alta valitse Tunnistussovelluksen asetukset ja profiili, jonka haluat avata).

 

Toivottavasti pääset ohjeillamme hyvin eteenpäin.

Kysymykset Säästöpankki Tunnistuksesta

asiakaspalvelultamme useimmin kysytyt kysymykset

Kategoriat
...