Tunnukset lukossa tai salasana unohtunut? Toimi näin

Tässä sinulle vinkkejä, miten toimia jos pankkitunnuksesi tai Säästöpankki Tunnistus -sovellus ovat lukkiutuneet tai olet unohtanut salasanasi.

Säästöpankin brändikuva.

Tunnukset lukossa väärän käyttäjätunnuksen tai turvaluvun kirjoittamisen vuoksi

Jos pankkitunnuksesi ovat lukkiutuneet väärän käyttäjätunnuksen tai väärän paperisen avaintunnuskortin turvaluvun kirjoittamisen vuoksi, voit avata tunnukset toisen pankin pankkitunnusten avulla tai konttorissa.

Tunnusten avaaminen toisen pankin pankkitunnuksilla:

  • Ota yhteyttä puhelimitse asiakaspalveluumme, numerot ja palvelun aukioloajat löydät sivuston alalaidasta.
  • Puhelun aikana saat sähköpostiisi lomakkeen, joka sinun tulee sähköisesti allekirjoittaa toisen pankin pankkitunnuksilla.
  • Samalla voit tilata uuden paperisen avaintunnuskortin käyttämällä sähköistä allekirjoitusta.

Tunnusten avaaminen konttorissa:

  • Voit avata tunnukset myös pankin konttorissa. Jos konttorin palveluvalikoimaan kuuluvat Kassapalvelut, voit varata ajan ilman ajanvarausta, muussa tapauksessa varaa aika tapaamiseen.

Konttoreiden aukioloajat ja palvelut löydät täältä.

Turvallisuussyistä emme voi avata pankkitunnuksia ilman tunnistautumista, joko sähköisesti tai fyysisesti konttorilla. Muista ottaa mukaan passi tai henkilökortti, ajokortti ei tässä yhteydessä riitä.

Tunnukset lukossa väärän salasanan vuoksi

Jos käytössäsi on lukkiutuneiden tunnusten avauspalvelu, näet verkkopankin sisäänkirjautumisen yhteydessä ilmoituksen "Voit avata lukituksen tästä". Jos näet tekstin, toimi näin:

  • Klikkaa "Lukituksen voit avata tästä" -tekstiä verkkopankin sisäänkirjautumissivulla.
  • Toimi näytöllä annettujen ohjeiden mukaisesti. Tarvitset lukituksen avaamiseen henkilö- tai y-tunnuksesi, verkkopankkisi käyttäjätunnuksen, matkapuhelimeesi saapuvan koodin sekä paperiselta avaintunnuskortilta oikean turvaluvun.
  • Kirjaudu tämän jälkeen verkkopankkiin antamalla käyttäjätunnuksesi ja kirjoita salasanaksi avaintunnuskortin avaintunnusta 01 vastaava turvaluku.
  • Seuraavaksi sinulta pyydetään vahvistus sisäänkirjautumisesta ja sinut ohjataan salasanan vaihtosivulle.
  • Anna uusi salasana, jonka pituus on 6–8 merkkiä. Salasanan muodostamisen jälkeen pääset käyttämään verkkopankkia normaalisti.

Jos sinulla on käytössäsi toisen pankin tunnukset, saat apua soittamalla meille. Numerot ja palvelun aukioloajat löydät sivuston alalaidasta.

Tunnusten avaaminen konttorissa:

Voit avata tunnukset myös pankin konttorissa. Jos konttorin palveluvalikoimaan kuuluvat Kassapalvelut, voit varata ajan ilman ajanvarausta, muussa tapauksessa varaa aika tapaamiseen.

Konttoreiden aukioloajat ja palvelut löydät täältä.

Turvallisuussyistä emme voi avata pankkitunnuksia ilman tunnistautumista, joko sähköisesti tai fyysisesti konttorilla. Muista ottaa mukaan passi tai henkilökortti, ajokortti ei tässä yhteydessä riitä.

KATSO OPASVIDEO: LUKKIUTUNEIDEN TUNNUSTEN AVAUSPALVELUN KÄYTTÖ

Tunnukset lukossa väärän PIN-koodin vuoksi Säästöpankki Tunnistus -sovellukseen

Toimi näin:

  • Kirjaudu verkkopankkiin käyttäjätunnuksella, salasanalla, avaintunnuskortin turvaluvulla ja tekstiviestitse saamallasi vahvistuskoodilla.
  • HUOM! Tarkista saamasi tekstiviestivahvistuksen ID-tunnus, että se liittyy juuri tekemääsi tapahtumaan.
  • Avaa lukkiutuneet tunnukset (klikkaa omaa nimeäsi verkkopankin ylälaidassa > Pankkitunnukset-otsikon alta valitse Tunnistussovelluksen asetukset ja profiili, jonka haluat avata).

Säästöpankki Tunnistuksen 4-numeroinen PIN-koodi unohtunut

Onko sinulla myös toisen pankin pankkitunnukset käytössäsi? Toimi näin:

  • Ota yhteyttä puhelimitse asiakaspalveluumme, numerot ja palvelun aukioloajat löydät sivuston alalaidasta.
  • Puhelun aikana saat sähköpostiisi lomakkeen, joka sinun tulee sähköisesti allekirjoittaa toisen pankin pankkitunnuksilla.

Voit avata tunnukset myös pankin konttorissa kassapalveluissa tai varaamalla ajan lähikonttoriisi. Konttoreiden ja kassapalveluiden aukioloajat löydät täältä.

Muistathan säilyttää myös paperisen avaintunnuskorttisi, tarvitset sitä esimerkiksi puhelimen vaihdon yhteydessä ladataksesi Säästöpankki Tunnistus -sovelluksen puhelimeesi.

Varaudu tulevaan: varmista, että sinulla on avauspalvelu käytössäsi

Lukkiutuneiden tunnusten avauspalvelun ottaminen käyttöön voi säästää sinut monelta harmilta.

Näin otat avauspalvelun käyttöösi

  • Kirjaudu verkkopankkiin pankkitunnuksillasi.
  • Klikkaa nimesi alta löytyvästä valikosta "Lukkiutuneiden verkkopankkitunnusten avaus" -linkkiä.
  • Kirjoita matkapuhelinnumerosi sekä pyydetty turvaluku ja klikkaa Vahvista-painiketta.
  • Saat palvelun rekisteröintiä koskevan tekstiviestin antamaasi matkapuhelinnumeroon.
  • Syötä tekstiviestissä oleva turvaluku verkkopankissa mainittuun kohtaan ja paina Vahvista-painiketta.
  • Lopuksi saat verkkopankissa ilmoituksen onnistuneesta rekisteröimisestä ja pankkitunnusten avauspalvelu on käytössäsi, kun sitä tarvitset.

 

Toivottavasti pääset ohjeillamme hyvin eteenpäin.

KYSYMYKSET SÄÄSTÖPANKKI TUNNISTUKSESTA ASIAKASPALVELULTAMME KYSYTTYÄ

Kategoriat

Ajankohtaista