-
Chatbot auttaa sinua löytämään oikean ratkaisun lukkiutuneiden tunnusten avaamiseen.
Lukkiutuneiden tunnusten avauspalvelun käyttäminen
Jos käytössäsi on lukkiutuneiden tunnusten avauspalvelu, niin syötettyäsi salasanasi viisi kertaa väärin verkkopankki lukkiutuu ja saat "Verkkopankkitunnuksesi on lukittu. Voit avata lukituksen tästä” - ilmoituksen verkkopankin kirjautumissivulla.
- Klikkaa "Voit avata lukituksen tästä" -tekstiä ja toimi näytöllä annettujen ohjeiden mukaisesti.
- Tarvitset lukituksen avaamiseen:
• henkilö- tai y-tunnuksesi
• pankkitunnustesi käyttäjätunnuksen
• matkapuhelimeesi saapuvan koodin
• paperiselta avaintunnuskortilta oikean turvaluvun
- Valitse ”Kirjaudu verkkopankkiin tästä”. Huom. Vaikka pääset kirjautumaan mobiilipankkiin jo nyt, tee kuitenkin salasanan vaihto verkkopankissa kirjautumalla sisään avaintunnuskortilla. Näin varmistat palveluiden sujuvan toiminnan.
- Kirjaudu verkkopankkiin valitsemalla avautuneelta näytöltä Avaintunnuskortilla-välilehti.
- Kirjoita käyttäjätunnuksesi ja salasanaksi avaintunnuskortin 01 vastaava turvaluku.
- Seuraavaksi sinulta pyydetään vahvistus sisäänkirjautumisesta ja sinut ohjataan salasanan vaihtosivulle. Älä ohita salasanan vaihtoa, jotta palvelusi toimivat jatkossakin ja pääset tarvittaessa kirjautumaan verkkopankkiin salasanalla.
- Anna uusi salasana, jonka pituus on 6–8 merkkiä. Salasanan muodostamisen jälkeen pääset käyttämään myös verkkopankkia normaalisti.
- Jos sinulla on käytössäsi Säästöpankki Mobiili ja/tai Säästöpankki Tunnistus -sovellus, voi nyt jatkaa niiden käyttöä normaalisti.
Toisen suomalaisen pankin pankkitunnuksilla asiointi
Jos sinulla on käytössäsi jonkin toisen suomalaisen pankin pankkitunnukset, ota yhteyttä puhelimitse asiakaspalveluumme. Asiakaspalvelumme auttaa sinua Säästöpankin unohtuneiden ja/tai lukkiutuneiden pankkitunnusten avaamisessa. Löydät asiakaspalvelun yhteystiedot sivun alareunasta.
Konttorilla asiointi
Voit hoitaa unohtuneiden ja/tai lukkiutuneiden pankkitunnusten avaamisen lähimmässä Säästöpankin konttorissa. Voit varata ajan asian hoitamiseksi tai asioida ilman ajanvarausta, jos konttorissa on kassapalvelut tai infopiste.
Konttoreiden aukioloajat ja palvelut voit tarkastaa täältä.
Ota mukaasi voimassa oleva passi tai henkilökortti, ajokortti ei riitä tässä yhteydessä tunnistautumiseen.
VARAA AIKA
Lukkiutuneiden tunnusten avauspalvelun käyttöönotto
Lukkiutuneiden tunnusten avauspalvelun käyttöönotto voi säästää sinut monelta harmilta. Näin otat avauspalvelun käyttöösi:
- Kirjaudu verkkopankkiin pankkitunnuksillasi.
- Klikkaa nimesi alta löytyvästä valikosta "Lukkiutuneiden verkkopankkitunnusten avaus" -linkkiä.
- Kirjoita matkapuhelinnumerosi sekä pyydetty avaintunnuskortin turvaluku ja klikkaa Vahvista-painiketta.
- Saat palvelun rekisteröintiä koskevan tekstiviestin antamaasi matkapuhelinnumeroon.
- Syötä tekstiviestissä oleva luku verkkopankissa mainittuun kohtaan ja paina Vahvista-painiketta.
- Lopuksi saat verkkopankissa ilmoituksen onnistuneesta rekisteröimisestä ja pankkitunnusten avauspalvelu on käytössäsi, kun sitä tarvitset.
Toisen suomalaisen pankin pankkitunnuksilla asiointi
Jos sinulla on käytössäsi jonkin toisen suomalaisen pankin pankkitunnukset, ota yhteyttä puhelimitse asiakaspalveluumme. Asiakaspalvelumme auttaa sinua Säästöpankin unohtuneiden ja/tai lukkiutuneiden pankkitunnusten avaamisessa. Löydät asiakaspalvelun yhteystiedot sivun alareunasta.
Konttorilla asiointi
Voit hoitaa unohtuneiden ja/tai lukkiutuneiden pankkitunnusten avaamisen lähimmässä Säästöpankin konttorissa. Voit varata ajan asian hoitamiseksi tai asioida ilman ajanvarausta, jos konttorissa on kassapalvelut tai infopiste. Konttoreiden aukioloajat ja palvelut voit tarkastaa täältä.
Ota konttorille mukaasi voimassa oleva passi tai henkilökortti, ajokortti ei riitä tässä yhteydessä tunnistautumiseen.
VARAA AIKA
Vinkki: tiesithän, että voit avata lukkiutuneet pankkitunnukset myös ilman paperista avaintunnuskorttia toisen suomalaisen pankin pankkitunnuksilla. Lue lisää kohdasta: Pankkitunnukset lukossa avaintunnuskortin virheellisen turvaluvun takia.
Voit tehdä myös Säästöpankki Tunnistus -sovelluksen käyttöönoton ja mobiililaitteen vaihdon ilman avaintunnuskorttia, jos käytössäsi on toisen suomalaisen pankin pankkitunnukset.
Säästöpankki Tunnistus -sovellus käytössä
Voit lähettää viestin verkkopankistasi ja pyytää toimittamaan uuden avaintunnuskortin kotiosoitteeseesi.Säästöpankki Mobiilipankki käytössä
Voit lähettää viestin Säästöpankki Mobiilipankista ja pyytää toimittamaan uuden avaintunnuskortin kotiosoitteeseesi.Toisen suomalaisen pankin pankkitunnukset käytössä
Ota yhteyttä puhelimitse asiakaspalveluumme. Asiakaspalvelumme voi lähettää sinulle paperisen avaintunnuskortin kotiosoitteeseesi. Löydät asiakaspalvelun yhteystiedot sivun alareunasta.Konttorilla asiointi
Voit hakea paperisen avaintunnuskortin myös lähimmästä Säästöpankin konttorista. Voit varata ajan asian hoitamiseksi tai asioida ilman ajanvarausta, jos konttorissa on kassapalvelut tai infopiste. Konttoreiden aukioloajat ja palvelut voit tarkastaa täältä.
Ota konttorille mukaasi voimassa oleva passi tai henkilökortti, ajokortti ei riitä tässä yhteydessä tunnistautumiseen.
VARAA AIKA
Korvaavasta avaintunnuskortista veloitetaan palveluhinnaston mukainen kulu.
PIN unohtunut
Jos et muista PIN-koodiasi, voit luoda Säästöpankki Tunnistus -sovelluksessa uuden käyttäjäprofiilin
- Valitse Säästöpankki Tunnistus -sovelluksesta asetukset (kolme viivaa)
- Lisää käyttäjäprofiili ja toimi sovelluksen antamien ohjeiden mukaan.
Toinen vaihtoehto on poistaa sovellus kokonaan ja ladata se laitteeseen uudestaan, jolloin sovellus pyytää sinua luomaan uuden profiilin. Jos sinulla on jo 3 käyttäjäprofiilia, sinun tulee poistaa jokin käyttäjäprofiileistasi verkkopankissa.
- Kirjaudu verkkopankkiin valitsemalla Avaintunnuskortilla-välilehti.
- Kirjaudu
• käyttäjätunnuksella
• salasanalla
• avaintunnuskortin turvaluvulla
• tekstiviestitse saamallasi vahvistuskoodilla. HUOM! Tarkasta saamasi tekstiviestivahvistuksen ID-tunnus, jotta se vastaa tekemääsi tapahtumaa.
- Valitse Oma nimi (oikea yläkulma) -kohdasta.
- Siirry Tunnistussovelluksen asetukset -osioon, jossa voit poistaa käyttäjäprofiilin klikkaamalla roskakori-ikonista.
- Profiilin poisto tulee vahvistaa paperisen avaintunnuskortin turvaluvulla.
Toisen suomalaisen pankin pankkitunnuksilla asiointi
Jos sinulla on käytössäsi jonkin toisen suomalaisen pankin pankkitunnukset, ota yhteyttä puhelimitse asiakaspalveluumme. Asiakaspalvelumme auttaa sinua Säästöpankin unohtuneiden ja/tai lukkiutuneiden pankkitunnusten avaamissa. Löydät asiakaspalvelun yhteystiedot sivun alareunasta.
Konttorilla asiointi
Voit hoitaa unohtuneiden ja/tai lukkiutuneiden pankkitunnusten avaamisen lähimmässä Säästöpankin konttorissa. Voit varata ajan asian hoitamiseksi tai asioida ilman ajanvarausta, jos konttorissa on kassapalvelut tai infopiste. Konttoreiden aukioloajat ja palvelut voit tarkastaa täältä.
Ota konttorille mukaasi voimassa oleva passi tai henkilökortti, ajokortti ei riitä tässä yhteydessä tunnistautumiseen.
Lukituksen avaaminen
Jos syötät 5 kertaa PIN-koodin väärin, tulee Säästöpankki Tunnistus -sovelluksessa ilmoitus: "Laite poistettu käytöstä". Tämän jälkeen saat ilmoituksen: "Jos haluat jatkaa sovelluksen käyttämistä, kirjaudu uudelleen pankkitunnuksillasi."
- Kirjaudu verkkopankkiin valitsemalla Avaintunnuskortilla-välilehti.
- Kirjaudu
• käyttäjätunnuksella
• salasanalla
• avaintunnuskortin turvaluvulla
• tekstiviestitse saamallasi vahvistuskoodilla. HUOM! Tarkasta saamasi tekstiviestivahvistuksen ID-tunnus, että se liittyy juuri tekemääsi tapahtumaan.
- Valitse Oma nimi (oikea yläkulma) -kohdasta.
- Siirry Tunnistussovelluksen asetukset -osioon, jossa tulee valita kyseisen laitteen kohdalla olevaa lukitusta kuvaava Kyllä-valinta.
- Sen takaa löytyy toiminto, jossa lukituksen voi avata. Lukituksen avaaminen tulee vahvistaa paperisen avaintunnuskortin turvaluvulla.
Toisen suomalaisen pankin pankkitunnuksilla asiointi
Jos sinulla on käytössäsi jonkin toisen suomalaisen pankin pankkitunnukset, ota yhteyttä puhelimitse asiakaspalveluumme. Asiakaspalvelumme auttaa sinua Säästöpankin unohtuneiden ja/tai lukkiutuneiden pankkitunnusten avaamisessa. Löydät asiakaspalvelun yhteystiedot sivun alareunasta.
Konttorilla asiointi
Voit hoitaa unohtuneiden ja/tai lukkiutuneiden pankkitunnusten avaamisen lähimmässä Säästöpankin konttorissa. Voit varata ajan asian hoitamiseksi tai asioida ilman ajanvarausta, jos konttorissa on kassapalvelut tai infopiste. Konttoreiden aukioloajat ja palvelut voit tarkastaa täältä.
Ota konttorille mukaasi voimassa oleva passi tai henkilökortti, ajokortti ei riitä tässä yhteydessä tunnistautumiseen.
VARAA AIKA