Tervetuloa, tämä on organisaation Säästöpankki verkkopankin saavutettavuusseloste

Tämä saavutettavuusseloste koskee palvelua Säästöpankin verkkopankki ja on laadittu / päivitetty 17.3.2022. Palvelua koskee laki digitaalisten palvelujen tarjoamisesta, jossa edellytetään, että julkisten verkkopalvelujen on oltava saavutettavia. Palvelun saavutettavuuden on arvioinut ulkopuolinen asiantuntijaorganisaatio

Digipalvelun saavutettavuuden tila

Täyttää saavutettavuusvaatimukset osittain.

Ei-saavutettava sisältö

3. Verkkosivusto ei ole vielä kaikilta osin vaatimusten mukainen

Havaittava: Saavuttamaton sisältö ja sen puutteet

SAAVUTTAMATON SISÄLTÖ JA SEN PUUTTEET

Palvelun pdf-dokumenttien saavutettavuudessa on puutteita. Puutteiden syynä on kohtuuton rasite dokumenttien suuren määrän ja tulevien järjestelmäuudistusten takia. Teemme työtä aktiivisesti pdf-dokumenttien saavutettavuuspuutteiden korjaamiseksi.

1.3.1 (Informaatio ja suhteet)

Joissain Sijoittaminen-osion lomakkeissa pakollisia kenttiä ei ole merkitty ohjelmakoodiin pakollisiksi. Käyttöliittymässä pakollisuus kuitenkin näytetään.

Korjausaikataulu: vuoden 2024 aikana

3.3.1 (Virheen tunnistaminen)

Yritysverkkopankin laskut-osiossa virheellisesti täytettyä kenttää ei aina merkitä ruudunlukijalle virheelliseksi.
Korjausaikataulu: vuoden 2024 aikana

Saavutettavuusvaatimukset jotka eivät täyty

1.3.1 Informaatio ja suhteet

3.3.1 Virheen tunnistaminen 

Saavutettavuuspuutteet: palautteen antaminen ja viranomaisen yhteystiedot

Jos huomaat Säästöpankin digipalvelussa saavutettavuusongelmia, kerrothan siitä meille ja teemme parhaamme puutteen korjaamiseksi.

Saavutettavuuspuutteesta kertominen Säästöpankille

Lähetä viestisi osoitteeseen: saavutettavuus@saastopankki.fi.

Mitä tarkemmin kerrot puutteesta, sitä sujuvammin voimme sitä lähteä ratkaisemaan. Esimerkiksi alla olevista tiedoista on apua:

  • Milloin havaitsit ongelman (päivämäärä ja kellonaika)?
  • Mitä yritit tehdä ja miten pitkälle pääset, ennen kuin ongelma esiintyy?
  • Näyttääkö palvelu jonkin virheilmoituksen? Yritä kuvailla virheilmoitusta kirjoittamalla.
  • Käytitkö palvelua henkilö- vai yritysasiakkaana?

Turvallisuussyistä ethän lisää henkilö- tai yrityskohtaisia tietoja kuten henkilötunnusta, y-tunnusta, tilinumeroa tai korttinumeroa palautteeseen.

Vastauksessa voi mennä 14 päivää. Kiitos palautteestasi jo etukäteen!

Saavutettavuuspuutteesta kertominen viranomaiselle

Jos et ole tyytyväinen vastaukseen tai et saa Säästöpankista vastausta ollenkaan, voit tehdä aiheesta ilmoituksen valvovalle viranomaiselle.

Viranomaisen yhteystiedot

Viranomaisena toimii 1.1.2025 alkaen Liikenne- ja viestintävirasto Traficom.

Liikenne- ja viestintävirasto Traficom
Digitaalisen esteettömyyden ja saavutettavuuden valvontayksikkö

www.saavutettavuusvaatimukset.fi

saavutettavuus@traficom.fi

puhelinnumero vaihde 029 534 5000