Sähköposti – lähetä mieluummin mobiili- tai verkkoviesti

Vaikka toisin voisi ajatella, sähköposti ei ole yksityistä eikä turvallista. Siksi sähköpostitse ei koskaan kannata lähettää luottamuksellisia, esimerkiksi pankkiasiointia koskevia tietoja. Käytäthän asioidessa kanssamme muita kanavia, kuten mobiili- tai verkkoviestejä tai tunnistettuja puheluja.

Jos sähköpostin lähettäminen on ainoa vaihtoehto, suojaathan lähettämäsi sähköpostin.

Varo huijausyrityksiä – pankki ei koskaan kysy luottamuksellisia tietoja sähköpostitse

Rikolliset keksivät koko ajan uusia tapoja esimerkiksi pankkitunnusten tai maksukortin tietojen kalasteluun. Olethan tarkkana!

Muistathan, että pankki tai viranomaiset eivät koskaan kysy henkilökohtaisia tai yrityksen pankkitunnuksia, salasanaa tai maksukortin tunnuslukua esimerkiksi puhelimitse, tekstiviestillä tai sähköpostitse. Ole erityisen varovainen kirjautuessasi palveluihin linkkien kautta.

Lue lisää turvallisuudesta

Minulla ei ole Säästöpankin verkkopalvelutunnuksia, miten toimin?

Jos sinulla ei ole verkkopankkia käytössäsi, voit ottaa yhteyttä:

 

Muistathan myös, että sähköisen allekirjoituspalvelumme avulla voit hoitaa monia pankkiasioita liittyen esimerkiksi kuolinpesän pankkiasioihin ja lapsen pankkiasioihin. Näissä pääset helpoiten alkuun soittamalla asiakaspalveluumme.