Säästöpankki Sinetin kasvu jatkuu

Säästöpankki Sinetin liiketoiminta kasvoi kannattavasti ja edelleen markkinaa nopeammin. Vuoden 2025 ensimmäisen vuosipuoliskon aikana pankin liikevoitto kipusi 2,29 miljoonan euron tasolle (2,47 miljoonaa euroa 1-6/2024). Pankin tase kasvoi 11,7 % verrattuna edellisvuoden samaan ajankohtaan päätyen tasolle 335 miljoonaa euroa. Vakavaraisuus säilyi vahvalla tasolla ollen 22,8 %. Pankin asiakasneuvottelujen suositteluindeksiksi (NPS) oli ensimmäisen vuosipuoliskon aikana keskimäärin 86,1, joka ylittää selvästi toimialan keskiarvon.
”Olemme onnistuneet jatkamaan menestyksekästä liiketoimintaa ja ennen kaikkea lisäämään asiakkaidemme taloudellista hyvinvointia. Korkea asiakastyytyväisyys kertoo, että tavallemme tarjota pankkipalveluita on kysyntää. Vaikka korkokate ja liikevoitto hieman laskivat yleisen korkotason laskun myötä, laina- ja talletuskantamme jatkoivat kasvuaan. Kiitos kuuluu ennen kaikkea asiakkaillemme sekä osaavalle ja motivoituneelle henkilöstöllemme”, toteaa toimitusjohtaja Hannu Syvänen.
Asiakasliiketoiminta kasvoi volyymipohjaisesti
Vuoden 2025 alkupuoliskolla Säästöpankki Sinetin asiakasliiketoiminta kasvoi volyymipohjaisesti ja kannattavasti. Henkilö- ja yritysasiakaskanta kehittyivät positiivisesti, kun pankin palveluja laajasti käyttävien ja asiointinsa keskittäneiden asiakkaiden määrä jatkoi kasvamistaan. Alkuvuoden aikana Säästöpankki Sinetti sai 480 uutta asiakasta. Luotonanto kasvoi sekä yksityis- että yritysasiakkaiden osalta, ja koko luottokanta kasvoi 6,8 %. Erityisesti asuntolainakanta kehittyi vahvasti, kasvua lähes 9,0 % edellisvuoteen verrattuna.
”Korkotason lasku on purkanut patoutunutta asunnonvaihtotarvetta, ja asiakkaamme uskaltavat tehdä päätöksiä kodin vaihdosta. Meille on tärkeää toimia asiakkaan taloudellisena kumppanina ja tarjota joustavia, yksilöllisiä ratkaisuja nopeallakin aikataululla”, Syvänen kertoo.
Säästöpankki Sinetti onnistui myös kasvattamaan talletuskantaansa vuoden 2025 alkupuoliskon aikana 6,2 % päätyen 235 miljoonan euron tasolle. Yleinen korotaso jatkoi laskuaan 2025 alkuvuoden aikana. ”Korot ovat silti edelleen hyvin kilpailukyisiä vaihtoehtoja säästäjäasiakkaille ja olemme panostaneet talletusasiakkaisiin sekä tietysti laajemmin asiakkaidemme varallisuuden kokonaisvaltaiseen hoitoon”, Hannu Syvänen iloitsee.
Säästöpankki Sinetin asiakkaat ovat edistäneet vaurastumistaan myös aktiivisesti säästämällä ja sijoittamalla. Rahastosäästäjien määrä pankissa kasvoi alkuvuoden aikana 2,8 % ja vakuutussäästöjen määrä nousi 7,6 %. Jo useamman vuoden ajan tarjolla ollut yksityispankkipalvelu on jatkanut vahvaa kasvuaan: yksityispankkiasiakkaiden määrä kasvoi alkuvuonna peräti 21 %. Yksityispankin asiakkaat saavat käyttöönsä henkilökohtaisen varainhoidon sekä nimetyn yksityispankkiirin, joka tukee heitä varallisuuden kokonaisvaltaisessa ja tavoitteellisessa hoitamisessa.
Panostuksia palveluun ja toimialueeseen
Säästöpankki Sinetti jatkaa vahvalla pohjalla kohti vuoden 2025 loppupuoliskoa, ja tulevaisuuden suunnitelmat etenevät määrätietoisesti. Pankin toiminnan keskiössä ovat kannattava kasvu, asiakasläheisyys, paikallisuus, henkilöstön tyytyväisyys sekä vastuullisuus. Näitä arvoja vahvistetaan entisestään panostuksilla konttoriverkostoon.
Kesäkuussa avattu uudistettu Muuramen konttori ja syksyllä avattava Tampereen konttori tukevat pankin kasvua nykyisten toimialueiden lisäksi. Uusi Tampereen konttori sijaitsee keskeisellä paikalla Frenckellin aukiolla, aivan Keskustorin tuntumassa.
"Säästöpankkiryhmän strategian mukaisesti jatkamme panostuksia erinomaiseen asiakaskokemukseen ja liiketoiminnan kasvuun. Pankkimme on vahvassa tuloskunnossa, ja kannattava liiketoiminta mahdollistaa uudet avaukset sekä investoinnit konttoriverkostoon. Olemme olemassa asiakkaitamme varten – tärkein onnistumisen mittari on tyytyväinen ja sitoutunut asiakas”, kiteyttää Syvänen.
Lisätietoja
Hannu Syvänen, Säästöpankki Sinetin toimitusjohtaja
puh. 0400 548 508
hannu.syvanen@saastopankki.fi
- Kirjoitettu
- Tyyppi
- Raportit ja julkaisut
- Julkaisija