Verkko-ostaminen

Säästöpankin kortilla teet kätevästi ja turvallisesti ostoksia myös verkkokaupoissa. Verified by Visa/Visa Secure -palvelu turvaa verkko-ostoksiasi. Palvelun avulla varmistetaan kauppiaan ja kortinhaltijan olevan kaupan oikeita osapuolia, maksun muuttumattomuus sekä korttitietojen välittämisen turvallisuus.

Verkko-ostoksille tarvitaan turvallinen pankki kumppaniksi. Nainen ohjaa turkooseja verkko-ostoskärryjä.

Näin Verified by Visa/Visa Secure toimii

Kun olet valinnut tuotteen ja hyväksynyt kauppasumman verkkokaupassa, syötä maksusivulla:

  • korttisi numero
    yhdistelmäkortin Credit-numero on kortin etupuolella,  Debit-numeron löydät kortin kääntöpuolelta alareunasta
  • kortin voimassaoloaika
    löytyy kortin etupuolelta
  • kortin turvaluku (CVV) kortin takana olevan allekirjoituspaneelin kolme viimeistä numeroa
    yhdistelmäkortin Credit-puolen CVV on allekirjoituspaneelin vieressä olevat kolme numeroa, Debit-puolen vastaavat löytyvät kortin kääntöpuolelta alareunasta Debit-korttinumeron vieressä.

 

Tämän jälkeen avautuu aina Verified by Visa/Visa Secure kaupankäyntiin liittyvä "Korttimaksun suojaaminen" -sivu, josta jatkat Säästöpankin tunnistuspalveluun ja vahvistat oston joko Säästöpankin tunnistussovelluksessa tai avaintunnuskortilla.

Vahva tunnistautuminen tuo muutoksia verkko-ostoksiin  

Verkossa tehtävissä korttimaksuissa edellytetään vuoden 2021 alusta alkaen kuluttajan vahvaa tunnistautumista lähes aina asiakkaan maksaessa verkko-ostoksensa Credit- tai Debit-kortilla. Vahvan tunnistautumisen tarkoituksena on lisätä korttimaksamisen turvallisuutta ja kuluttajansuojaa.   

Kortti on suositeltavin ja turvallisin tapa maksaa verkko-ostokset. Kortilla verkko-ostoksensa maksanut asiakas voi esimerkiksi periä rahojaan takaisin kortin myöntäneen pankin kautta, mikäli hän ei jostain syystä saa maksamiaan tuotteita tai palveluita.

Miten toimia, jos maksaminen verkkokaupassa ei onnistu?   

Vahvan tunnistautumisen vaatimat järjestelmämuutokset voivat johtaa tilanteisiin, joissa tunnistautuminen ei verkko-ostoksia tehdessä onnistu. Tunnistautumisen epäonnistuminen voi liittyä kauppiaiden tai pankkien tekemiin järjestelmämuutoksiin. Löydät alta ohjeita, joilla voit ratkaista mahdollisia ongelmatilanteita verkko-ostoksissa.

  • Tarkista ensin, että tililläsi/kortillasi on riittävästi katetta/käyttövaraa ostoon ja, että olet sallinut verkko-ostot kortillasi. Nämä voit kätevästi tarkistaa verkko- tai mobiilipankissasi. Varmista myös, että olet syöttänyt kortin voimassaoloajan ja kortin kääntöpuolelta löytyvän turvaluvun (CVV) oikein. Suosittelemme käyttämään verkko-ostoksissa Google Chrome tai Microsoft Edge -verkkoselainta. 
  • Useimmissa verkkokaupoissa on myös muita maksutapoja, joihin voit liittää Säästöpankin korttisi, ja jotka toimivat riippumatta käyttämästäsi selaimesta. Esimerkiksi suomalaisissa verkkokaupoissa MobilePay ja ulkomaisissa verkkokaupoissa PayPal. Suomalaisissa verkkokaupoissa on yleensä maksutapavaihtoehtona myös verkkomaksu, eli ns. Maksunappi.
  • Mikäli käytössäsi on vain Safari-verkkoselain, etkä halua käyttää muita maksutapoja, voi väliaikaisesta selaimen tietoturva-asetusten muuttamisesta olla apua. Huomaathan kuitenkin, että asetukset tulee heti maksun jälkeen muuttaa ennalleen, jotta yksityisyydensuojasi ja tietoturvasi eivät vaarannu. 

 

Tarkemmat ohjeet Safari-verkkoselaimeen tarvittavista muutoksista löydät täältä.
 
Mikäli yllä mainituista ohjeista ei ole apua, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme verkkopankkiviestillä, verkkosivujen chatin kautta tai puhelimitse 010 773 6777* (arkisin klo 8–20 ja la 10–14).  

 

*8,35 snt/puhelu + 16,69 snt/min (alv 24%) soittaessa kotimaan lanka- ja matkapuhelinliittymistä. 

...