Nätfaktura

Effektivisera och automatisera ditt företags fakturering genom att ersätta pappersfakturorna med nätfakturering.

check

Ett behändigt och säkert sätt att skicka och emotta elektroniska fakturor.

check

Effektiviserar företagets behandling av fakturor och uppföljning av likviditeten.

check

Försnabbar faktureringsprocessen och minskar hanteringskostnaderna.

Lätt och snabb fakturering med Sparbankens tjänster

Du kan lätt börja använda dig av elektronisk fakturering via nätfakturatjänsten. Via den levererar Sparbanken dina fakturor till företags- och privatkunders nätfakturaadresser.

Nätfakturorna, både de som ditt företag skickat och tagit emot, går vidare med hjälp av företagsnätbanken eller bankförbindelsprogrammet. Företagsnätbankens fördel är att det är lätt skapa enskilda fakturor genom att utnyttja kund- och produktregisterservicen. Alternativt kan du koppla bankförbindelseprogrammet med ekonomiförvaltningens system.

Nätfakturorna hanteras och arkiveras elektroniskt, vilket betyder att du kan avstå från pappersfakturor. Trots det kan de företagskunder som inte har möjlighet att emotta elektroniska fakturor också i fortsättningen få en pappersfaktura. Detta lyckas med en utskriftstjänst som kopplas med nätfakturatjänsten. Tjänsten har hand om företagsfaktureringens alla skeden – allt från att skriva själva fakturan till att leverera den. Med hjälp av tjänsten har du mer du tid för andra uppgifter.

Nätfakturan har flera fördelar

Ett nätfakturaavtal är ett lätt, kostnadseffektivt och miljövänligt kvalitetsbeslut. Du kan använda tjänsten när som helst för att skicka och ta emot nätfakturor.

Med nätfakturering sparar du tid och pengar eftersom du inte längre behöver skriva ut fakturorna, lägga dem i kuvert eller betala portokostnader. Samtidigt betalas fakturorna fortare eftersom de finns hos kunden tidigare än förr. Gör ett nätfakturaavtal på Sparbankens kontor.

Våra experter ger dig råd kring alla frågor som berör nätfakturering. Ta kontakt.
 
...