Säästöpankki Optiassa muutoksia aukioloajoissa ja asiakastapaamisissa sekä mahdollisuus lainojen lyhennysvapaisiin

Asiakkaidemme ja henkilökuntamme terveys on meille erittäin tärkeää ja tahdomme kaikin keinoin estää koronaviruksen leviämistä. Tunnemme perustehtävämme mukaisesti yhteiskuntavastuumme ja haluamme turvata henkilö- ja yritysasiakkaidemme taloudellisen arjen sujuvuuden. Koronavirusepidemian vuoksi olemme tarkentaneet ohjeistusta mm. asiakastapaamisten suhteen ja tehneet muutoksia aukioloaikoihin sekä lainojen lyhennysvapaamahdollisuuksiin. 

Suosittelemme seuraamaan Säästöpankin yleistä ajantasaista ohjeistusta osoitteessa www.saastopankki.fi/korona.

 

Poikkeustilanteesta johtuen asiakaspalvelussamme on ruuhkaa puhelin- ja viestipalveluissa sekä lyhennysvapaahakemusten käsittelyssä, pahoittelemme tilannetta.

 

Kassapalvelut ennallaan, ilman ajanvarausta annettavaa neuvonta-aikaa supistetaan toimipisteissä

 

Jatkamme kassapalveluiden tarjoamista normaalisti Iisalmessa, Joensuussa, Jyväskylässä, Kajaanissa, Kuopiossa, Mikkelissä ja Oulussa. Kassapalveluiden aukioloajat:

  • Iisalmi: ma-pe klo 10.00-12.30
  • Joensuu, Jyväskylä, Kajaani, Kuopio, Mikkeli ja Oulu: ma ja to klo 10.00-12.30

Muissa asioissa palvelemme näissä toimipisteissä ilman ajanvarausta vain kassapalveluiden aukioloaikojen mukaisesti sekä lisäksi ajanvarauksella verkkotapaamisina ja puhelinneuvotteluina ma-to klo 8.30-19.00 ja pe 10.00-16.00.

Rajoitamme toistaiseksi toimipisteidemme odotustiloissa olevien henkilöiden määrän alle kymmeneen henkilöön.

Muissa toimipisteissämme palvelemme ajanvarauksella verkkotapaamisina ja puhelinneuvotteluina ma-to klo 8.30-19.00 ja pe 10.00-16.00.

Asiakastapaamiset ajanvarauksella toistaiseksi vain verkkotapaamisena ja puhelinneuvotteluna

Lopetamme toistaiseksi ajanvarauksella tehtävät asiakastapaamiset toimipisteissämme ja siirrymme pelkästään verkkotapaamisiin ja puhelinneuvotteluihin. Verkkotapaamiseen voit varata ajan verkkopankissasi ja sen avulla hoidat lähes kaikki pankkiasiasi kätevästi tutun asiantuntijan kanssa omalla tietokoneellasi. Palvelu on käytössä nykyisille asiakkaillemme. Puhelinneuvotteluun voit varata ajan verkkosivuillamme www.saastopankki.fi/varaa-aika tai verkkopankissa. Palvelemme verkkotapaamisena ja puhelinneuvotteluna ma-to klo 8.30-19.00 ja pe 10.00-16.00.

Asiakkaillamme on käytössä monipuoliset digitaaliset palvelukanavat

Asiakkaanamme sinulla on käytössäsi monipuoliset digitaaliset palvelukanavat ja voit hoitaa lähes kaikki pankkiasiat ilman käyntiä toimipisteessä. Palvelemme sinua:

  • verkkopankissa ja Säästöpankki mobiilisovelluksessa
  • verkkotapaamisena, jonka voit varata verkkopankissa
  • puhelinneuvotteluna, jonka voit varata verkkosivuillamme www.saastopankki.fi/varaa-aika tai verkkopankissa
  • verkkosivujemme chatissa ma-pe 8-22, la 10-14 ja verkkopankin chatissa ma-pe 8-19, la 10-14
  • puhelimitse asiakaspalvelussamme numerossa 029 041 2500 ma-pe 8-22, la 10-14. 
    Puhelun hinta on 8,35 snt/puhelu + 16,69 snt/min.

 

Helpotusta henkilöasiakkaiden lainanlyhennyksiin ja joustovaraa arkeen koronaviruksen vaikeuttaessa talouttasi

Kannamme huolta asiakkaistamme ja tarjoamme helpotusta muun muassa lainan lyhennyksiin. Tarjoamme tällä hetkellä henkilöasiakkaillemme, joiden talous kärsii äkillisistä koronaviruksen vaikutuksista ja jotka täyttävät yleiset luottokelpoisuusehdot:

  • Lainan lyhennysvapaa kuusi kuukautta ilman palvelumaksua verkkopankin hakemuslomakkeen kautta haettuna
  • Kortin luottorajan korotus. Korotuksen saaminen edellyttää yleistä luottokelpoisuutta ja mm. sitä, että olet hoitanut Visa-laskusi ajallaan. Muutoksen tekeminen on poikkeuksellisesti 19.3.2020 alkaen maksutonta verkkopankin hakemuslomakkeen kautta haettuna.
  • Mahdollisuus hyödyntää luottokortin maksuvapaat kuukaudet (kaksi vuodessa, ei perättäisiä). Muutos on maksuton verkkopankin hakemuslomakkeen kautta haettuna
  • Mahdollisuus pienentää korttiluoton minimilyhennyserää (jos se ei ole jo 5 %). Muutos on maksuton verkkopankin hakemuslomakkeen kautta haettuna

Toimi näin:
Lyhennysvapaan hakeminen: Verkkopankissa ”Lainanmuutospyyntö” -lomakkeella
Kortin luottorajan korotus-, maksuvapaat kuukaudet- ja minimilyhennyshakemukset: Verkkopankissa ”Hae korttia” hakemuslomakkeella
Luottokorttihakemus: ”Hae korttia” hakemuslomakkeella

Helpotusta yrityslainan lyhennyksiin koronaviruksen vaikeuttaessa yrityksen taloutta

 

Koronaviruspandemian vaikutukset ovat laaja-alaisia ja vaikuttavat nyt lähes kaikilla toimialoilla yritysten sekä maa- ja metsätalousasiakkaiden toimintaan. Tunnemme perustehtävämme mukaisesti yhteiskuntavastuumme ja suhtaudumme tässä tilanteessa lainojen lyhennysvapaisiin sekä käyttöpääomarahoitustarpeisiin myönteisesti.

Koronan aiheuttamassa taloudellisesti heikentyneessä tilanteessa asiakkaamme voivat saada jopa kuusi kuukautta (6 kk) lyhennysvapaata. Muutos on maksullinen: alle 300.000 euron lainoissa 50 euroa/muutos, suuremmissa lainoissa tapauskohtaisesti. 

Hakemuksen voit tehdä yritysverkkopankissa tai jättämällä viestin yritysverkkopankin kautta.

 

Käsittelemme hakemukset tapauskohtaisesti.

 

Asiakastilaisuudet

Olemme peruneet asiakastilaisuudet huhtikuun loppuun saakka.

 

Pidetään yhdessä huolta toisistamme ja itsestämme!

 

Kirjoitettu
Tyyppi
Uutinen
Julkaisija

Ajankohtaista