Alkuvuoden 2025 aikana Säästöpankki Mobiilissa on muun muassa uudistettu visuaalista ilmettä, laajennettu sijoitusvalikoimaa ETF-rahastoihin ja uusille markkina-alueille sekä täydennetty taloudellisen hyvinvoinnin työkaluja uudella Säästötavoite-ominaisuudella. Viimeisimpänä huhtikuussa sovellukseen on tehty parannuksia yritysasiakkaille liittyen muun muassa tilitapahtumahakuun ja kortinhaltijan käyttökokemukseen.
Katja nauttii työnsä monipuolisuudesta ja siitä, että työn jäljen pääsee konkreettisesti näkemään Mobiilissa ja asiakkaiden käytössä. Mobiilia kehitetään ketterästi, ja parhaimmillaan parannukset saadaan nopeastikin ideasta käytäntöön.
”Meillä on paljon erilaisia kehitysprojekteja, joiden lopputulos näkyy asiakkaalle Mobiilissa – oli kyse sitten taloudellisen hyvinvoinnin työkaluista, sijoitusvalikoimasta tai asioinnin turvallisuuteen liittyvistä asioista. Saan työssäni olla tekemisissä monen eri liiketoiminta-alueen kanssa ja pääsemme yhdessä vaikuttamaan asiakkaan kokemukseen pankkiasioinnista Mobiilissa”, Katja kuvailee.
Sovelluskehitys sujuu parhaiten lähellä asiakasta
Katjan työssä jokainen päivä on erilainen ja tuo mahdollisuuksia oppia uutta. Sovelluskehityksen osaamisen lisäksi mobiilipankin tuoteomistajan on ymmärrettävä pankkitoiminnan laajoja kokonaisuuksia ja yhteyksiä niiden välillä. Katjalle on kertynyt laaja tietopankki niin sanotusti ”konepellin alla” vaikuttavista tekijöistä, mutta ennen kaikkea kehityksessä on tärkeää keskittyä asiakkaaseen, joka sovellusta käyttää.
”Teen paljon yhteistyötä asiakaspalvelun kanssa, jotta ymmärrän asiakkaiden arjen haasteita ja voin huomioida niitä Mobiilissa. Ajoittain myös haastattelemme asiakkaita, ja arvostan todella paljon sitä, että he jakavat meille palautetta ja toiveitaan Mobiilista. Asiakkaiden ajatuksia on helpompi ottaa huomioon kehityksessä, kun pääsee kuulemaan asioista tarkemmin suoraan heiltä”, Katja kertoo.
Katja on viihtynyt töissä Säästöpankilla jo kuusi vuotta.
”Täällä kollegat ovat todella mukavia ja heitä on helppo lähestyä, vaikka ei tuntisi ennestään. Meillä on myös tekemisen meininki ja kaikki auttavat toisiaan, vaikka välillä olisi kuinka kiire. Hyvä yhteishenki on tässä työssä parasta”, Katja toteaa.