Korttireklamaatio

Jos huomaat korttitapahtumissasi epäselvyyksiä, otathan yhteyttä.

Tee korttireklamaatio tästä

Kortti hukassa? Soita tai käytä sulkubottia heti 

Jos korttisi katoaa, ilmoita kortin katoamisesta viipymättä mihin tahansa Säästöpankin konttoriin tai sulkupalveluun (24 h/vrk):  


Saat suljettua kadonneen korttisi myös sivustoltamme löytyvän sulkubotin avulla.

Voit tehdä korttitapahtumasta reklamaation My Dispute -palvelussa, jos

  • huomaat tiliotteellasi korttiostoja ja/tai Nosto-automaatin nostotapahtumia, joita et ole tehnyt
  • korttiostoksesi on veloitettu useaan kertaan
  • et ole saanut kortilla maksamaasi tuotetta tai palvelua 
  • saamasi tuote on virheellinen.

Yritä aina ratkaista asia myyjän kanssa, jos asia koskee myyjän sopimusrikkomusta

  • tapahtuma on veloitettu useaan kertaan
  • et ole saanut tilaamiasi tuotteita tai palvelua
  • tuote ei vastaa tilattua.

Otathan huomioon, että

  • autovuokraamoilla on oikeus veloittaa maksamattomat tankkaukset ja sakot jälkikäteen
  • hotellilla on oikeus veloittaa maksamaton minibaariosto jälkikäteen
  • Otto. –automaattien nostotapahtumia ei voi reklamoida My Dispute –palvelun kautta, vaan ne tehdään sähköisellä lomakkeella

Tapahtumien reklamointi My Dispute –palvelussa

  • Korttituotteesta riippumatta, voit reklamoida korttitapahtumista My Dispute -palvelussa
  • Palveluun kirjaudutaan Säästöpankin henkilöasiakkaan pankkitunnuksilla
  • Mikäli reklamaatio koskee sekä kortin Debit- että Credit –puolia, reklamaatio tulee tehdä molemmista puolista erikseen
  • Ennen reklamaation aloittamista, varmista että sinulla on myyjän kanssa käyty sähköpostikirjeenvaihto liitetiedostona (pdf, jpg, jpeg, png, gif) nopeuttaaksesi asian käsittelyä.

Tapahtumien reklamointi oikaisupyyntölomakkeella

  • Jos käytössäsi ei ole Säästöpankin henkilöasiakkaan verkkopankkitunnuksia 
  • Jos reklamaatio koskee Otto. -automaatin tapahtumia
  • Oikaisupyyntölomakkeen voi lähettää sähköisesti tai postitse osoitteeseen:

 

  Nets Card Disputes 00050 NETS

Pidä korttisi turvarajat ajan tasalla

Turvarajojen avulla torjut ikäviä yllätyksiä kortin joutuessa vääriin käsiin. Jos et esimerkiksi käytä korttiasi verkko-ostoksilla, voit estää ne kokonaan. Myös maksamisen maarajoitukset kannattaa ottaa käyttöön, ne suojaavat myös muilta nettihuijauksilta.

Voit tarkistaa korttisi nykyiset käyttörajat verkkopankkisi välilehdeltä Tilit ja kortit > Kortit. Klikkaa korttiasi ja valitse välilehti ”Turvarajat ja käyttöalueet”.