Kortreklamation

Kontakta oss om du upptäcker oklarheter bland dina korttransaktioner.

Upprätta din reklamation här 

Du kan göra en reklamation om en korttransaktion i tjänsten My Dispute, om

  • du upptäcker kortinköp och/eller kortuttag i Nosto-automater som du inte har gjort själv
  • ett kortinköp har debiterats flera gånger
  • du inte har fått den produkt eller tjänst som du betalat för med kortet
  • du har fått en felaktig produkt.

Försök alltid lösa frågan med säljaren, om det handlar om ett avtalsbrott från säljarens sida:

  • transaktionen har debiterats flera gånger
  • du har inte fått den produkt eller tjänst som du betalat för med kortet
  • produkten motsvarar inte det du beställde.

Tänk på att

  • biluthyrningsfirmor har rätt att i efterhand debitera för obetalda tankningar och böter
  • hotell har rätt att i efterhand debitera för obetalda minibarsköp      
  • reklamationer som gäller uttag i Otto.-automater inte kan göras via tjänsten My Dispute, utan de ska göras med en elektronisk blankett 

Att reklamera transaktioner i tjänsten My Dispute

  • Oberoende av kortprodukten kan du reklamera korttransaktioner i tjänsten My Dispute.
  • Logga in i tjänsten med Sparbankens bankkoder.
  • Om reklamationen gäller både Debit- och Credit-sidan av kortet ska en reklamation göras separat för vardera sidan.
  • Innan du börjar göra reklamationen ska du säkerställa att du har sparat den e-postkorrespondens som du fört med säljaren i en fil (pdf, jpg, jpeg, png, gif) som du kan bifoga reklamationen. Det snabbar upp handläggningen av ärendet.

Att reklamera transaktioner med reklamationsblanketten

  • Om du inte har Sparbankens bankkoder 
  • Om reklamationen gäller transaktioner i en Otto.-automat
  • Du kan skicka blanketten elektroniskt eller per post till adressen:
Nets Card Disputes 00050 NETS

Håll säkerhetsgränserna för ditt kort aktuella

Med hjälp av säkerhetsgränser förebygger du otrevliga överraskningar om kortet råkar i fel händer.