Nätmöte

På ett nätmöte sköter du alla dina bankärenden behändigt tillsammans din bekanta expert med din egen dator. Din bekanta expert är med via bild- och ljudförbindelse, och du kan också dela din egen bild ifall du vill. Tid kan du boka via nätbankens tidsbokningssystem. Tjänsten är i bruk för nuvarande privat- och företagskunder. 

Observera att nätmötets funktioner just nu bara är tillgängligt via nätbanken, inte mobilbanken. 

Så här fungerar nätmötet

  • Boka tid till nätmöte. Du kan boka tid till ett nätmöte genom att logga in på nätbanken och gå till tidsbokningnen.
  • Du får besked om den bokade tiden till din nätbank. Du får mötesbekräftelse och besked om den tid som passar dig till Meddelanden i din nätbank. Meddelandet innehåller en länk och genom att klicka på den kommer du till mötet. 
  • Logga in till nätbanken på din dator före mötet. I nätmötet kan du delta med din dator. När du klickar på den länk som finns i mötesbekräftelsen kommer du till väntrummet för att vänta på att experten ska komma. Du kan ansluta dig till nätmötet 15 minuter före den överenskomna starttiden. 

 Innan mötet börjar: 

- Ska du kontrollera att mikrofonen på din dator är på.
- Ska du se till att du är på ett sådant ställe där du ostört kan prata om dina bankärenden.
- Om du vill kan du i förväg testa att videoförbindelsen fungerar via testlänken i nätmeddelandet. 

Vad behöver du för nätmötet? 

För att delta i nätmötet behöver du en dator som har operativsystemet Windows eller OS X, en kompatibel webbläsare samt en webbkamera och mikrofon. 

Versioner av operativsystemet som vi stöder:

  • Windows 7, Windows 10
  • Mac OS X 10.11 eller nyare.

Webbläsarversioner som vi stöder:

  • Chrome 54 eller nyare
  • Firefox 52 eller nyare
  • Safari 10 eller nyare
  • Internet Explorer 11 eller nyare.

För en del webbläsare (Internet Explorer, Safari) behövs ett insticksprogram som ska laddas ner separat. 

Det som sägs under nätmötet spelas in för att förbättra kundtjänstens kvalitet och säkerställa uppdragens riktighet. 

I problemsituationer ring direkt till den personen som du bokat möte med. Du kan också ringa till vår centraliserade kundtjänst. 010 773 6777 (öppet må–fre 8–22). Samtalets pris för 010-nummer är 8,35 cent/samtal + 16,69 cent/min (moms 24%) från anslutningar i det fasta inhemska nätet och  mobiltelefoner.

Hur lyckades vi? Ge respons på nätmötet

Hur gick nätmötet? Ge oss feedback efter nätmötet så att vi kan göra mötet ännu bättre. 

 

Tips för nätmötet

Hur installeras insticksprogrammet? (insticksprogram behövs för Internet Explorer och Safari). 

Hur tillåter jag popup-fönster?

Hur ansluter jag till ett nätmöte?

Vilka saker kan jag förhandla om under nätmötet?

Var får jag hjälp i eventuella problemsituationer?

Är ett nätmöte säkert?