UUDET PALVELUAJAT MAHDOLLISTAVAT NEUVOTTELUT ENTISTÄ PAREMMIN MYÖS AAMUISIN JA ILTAISIN - Säästöpankki Optian palveluajat muuttuvat 1.3.2020 alkaen -

Uudet palveluajat mahdollistavat neuvottelut entistä paremmin myös aamuisin ja iltaisin
- Säästöpankki Optian palveluajat muuttuvat 1.3.2020 alkaen -

Säästöpankki Optian asiakkaat saavat henkilökohtaista palvelua kaikissa palvelukanavissa.

Varmistaaksemme Säästöpankki Optian asiakkaille jatkossakin parhaat mahdolliset yksilölliset asiantuntijapalvelut, Säästöpankki Optian palveluaikoja muutetaan 1.3.2020 alkaen.

Säästöpankki Optian toimitusjohtaja Kalevi Hilli kertoo, että Säästöpankki Optian palveluajat ovat laajat.
- Muutosten avulla henkilökohtaisia neuvotteluita voi käydä pankissa, verkkoneuvottelussa tai asiakkaan luona entistä paremmin myös aamuisin ja iltaisin. Asiakaspalvelu puhelimessa, chatissa ja verkkopankissa palvelee ma–pe klo 8.00–22.00, painottaa Hilli.

Toimipisteissä tarjottavissa palveluissa tapahtuu muutoksia, jotka näkyvät käteisen rahan saannissa ja päivittäisasioinnin palveluajoissa ilman aikavarausta. Pienempiä toimipisteitä lakkautetaan ja näiden toimenpisteiden asiakkaita palvellaan jatkossa esimerkiksi verkkoneuvotteluiden avulla.

- Opastamme asiakkaitamme aktiivisesti digitaalisten palveluiden käyttöönotossa tulevien kuukausien aikana, korostaa Hilli.

TOIMIPISTEIDEN PALVELUAIKOJEN MUUTOKSET
Pankkiala käy parhaillaan läpi suurta murrosvaihetta, jonka taustalla ovat pankkiasioinnin käyttäytymisen muutos ja jatkuvasti kehittyvä teknologia investointivaateineen. Pankkien toimintaan vaikuttavat myös laajeneva sääntely ja tiukentuneet vakavaraisuusvaatimukset, jotka lisäävät pankkiliiketoiminnan kannattavuuden merkitystä. Perinteisten pankkipalveluiden tarve kuten käteisen rahan nostopalvelut ovat vähentyneet samalla, kun yksilöllisten asiantuntijapalveluiden tarve on vastaavasti lisääntynyt.

Palveluaikojen muutokset koskettavat käteisen rahan saantia, toimipisteissä tapahtuvaa palvelua ilman ajanvarausta ja palvelua ajanvarauksella. Uudet palveluajat ja –kanavat on kuvattu tarkemmin taulukossa 1.

Muuttuneen pankkiasioinnin johdosta toimipisteet lakkautetaan Sonkajärvellä, Vieremällä, Rautavaaralla, Varpaisjärvellä, Kempeleessä ja Mäntyharjulla. Ylä-Savossa palveluita keskitetään Iisalmen toimipisteeseen ja vastaavasti Itä-Suomessa Mäntyharjun palveluita Mikkelin toimipisteeseen. Vaikka toimipisteitä lakkautetaan, palvelut jatkuvat esimerkiksi verkkoneuvotteluiden avulla.

KEHITÄMME ROOLIAMME TALOUDEN KUMPPANINA
Haluamme, että säästöpankkikokemus on edelleen erinomainen. Asiakas voi jatkossakin asioida henkilökohtaisesti toimihenkilöiden kanssa. Toimipisteisiin liittyvillä muutoksilla ei ole henkilöstövaikutuksia. Panostamme digitaalisten palveluiden kuten verkkoneuvotteluiden hyödyntämiseen, jolloin asiakkaan ei välttämättä tarvitse tulla pankkiin vaan pankki voi tulla digitaalisesti entistä useammin asiakkaan luo. Opastamme asiakkaitamme aktiivisesti digitaalisten palveluiden käyttöönotossa lähikuukausien aikana. 

Jatkuvan tuen lisäksi järjestämme toimipisteissä erilliset digi-infot tammikuussa 2020.

PALVELUIDEN SAATAVUUS JATKOSSA

Pankkiasioita voi hoitaa monipuolisesti. Ajanvarauksella neuvotteluajat, maanantaista torstaihin klo 8.30–19.00 ja perjantaina klo 10.00–16.00 ovat toimipisteen normaaleja aukioloaikoja laajemmat. Neuvotteluaikoja voi siis sopia myös aamuihin ja iltoihin. Asiakkaalla on mahdollisuus tavata asiantuntijoitamme myös verkkoneuvotteluissa, joiden avulla pankkiasiointi sujuu asiakkaan valitsema paikassa, silloin kun asiakkaalle sopii.

Käteistä voi nostaa Otto.-automaateilta ja lisäksi ostosten yhteydessä K-ruokakaupoista ja Neste K-liikenneasemilta (max. 200 e). Talletukset onnistuvat TalletusOtto-automaateilla. Asiakaspalvelumme palvelee puhelimen, chatin ja verkkopankin välityksellä ma–pe klo 8.00–22.00.

Taulukko 1. Säästöpankki Optian palveluajat ja palvelukanavat 1.3.2020 alkaen

 

Palvelu toimipisteissä ilman ajanvarausta (kassapalvelut ja päivittäisasioinnin neuvontapalvelut ilman ajanvarausta)
1.3.2020 alkaen

Käteisen rahan saatavuus toimipisteissä 1.3.2020 alkaen

Palvelut ajanvarauksella eli henkilökohtaiset taloudenvalmennukset toimipisteissä ja verkkoneuvotteluissa

ma–to 8.30–19.00

pe 10.00–16.00

Digitaaliset palvelukanavat


* puhelinpalvelu
ma–pe klo 8–22

029 041 2500
* verkkoneuvottelut

ma–to 8.30–19.00

pe 10.00–16.00

* chatissa kotisivuilla
ma–pe klo 8–22,
tunnistettuna
verkkopankissa
ma–pe klo 8–19
* mobiilipankki,
verkkopankki,
pankkikortti

 

Iisalmi

ma–pe klo 10.00–16.00

ma–pe klo 10.00–12.30

kyllä

Oulu

ma–pe klo 10.00–16.00

ma ja to klo 10.00–12.30

kyllä

Kuopio

ma–pe klo 10.00–16.00

ma ja to klo 10.00–12.30

kyllä

Jyväskylä

ma–pe klo 10.00–16.00

ma ja to klo 10.00–12.30

kyllä

Kajaani

ma ja to klo 10.00–12.30

ma ja to klo 10.00–12.30

kyllä

Joensuu

ma ja to klo 10.00–12.30

ma ja to klo 10.00–12.30

kyllä

Mikkeli

ma ja to klo 10.00–12.30

ma ja to klo 10.00–12.30

kyllä

Rovaniemi

ei

ei

kyllä

Lappeenranta

ei

ei

kyllä

Kuusamo

ei

ei

kyllä

Kiuruvesi

ei

ei

kyllä

Pyhäsalmi

ei

ei

kyllä

Lapinlahti

ei

ei

kyllä

Tornio

ei

ei

kyllä

 

Lisätietoja: Kalevi Hilli, Säästöpankki Optia, toimitusjohtaja, kalevi.hilli@saastopankki.fi, 040 5511 402

 

Kirjoitettu
Tyyppi
Uutinen
Julkaisija
...