EPSI Rating -tulokset julkaistu: Säästöpankin asiakastyytyväisyys edelleen pankkien huippua
Säästöpankki menestyi jälleen EPSI Ratingin vuosittaisessa pankki- ja rahoitusalan asiakastutkimuksessa. Tutkimuksessa mitataan asiakastyytyväisyyttä ja asiakasuskollisuutta sekä niiden taustalla vaikuttavia tekijöitä. Tänä vuonna Säästöpankki oli ensimmäistä kertaa mukana myös yritysasiakkaille tehtävässä tutkimuksessa ja nousi heti hopeasijalle. "Olemme panostaneet vahvasti yrittäjiin ja yritysasiakkaisiin ja on hienoa huomata, että se näkyy myös asiakaskokemuksessa”, iloitsee yritysasiakkaiden liiketoimintajohtaja Kari Suutari Säästöpankkikeskuksesta.
Tutkimukset sen todistavat: Säästöpankilla on tyytyväiset ja uskolliset asiakkaat
Säästöpankki on ollut EPSI Ratingin kärkikolmikossa jo vuodesta 2016. Tuoreessa tutkimuksessa Säästöpankin asiakastyytyväisyys on toimialan toiseksi paras sekä henkilö- että yritysasiakkaille tehdyissä kyselyissä. Myös asiakasuskollisuudessa Säästöpankki sijoittui toimialan toiseksi parhaaksi. Kiitosta tuli esimerkiksi asiakkaana olon helppoudesta ja luotettavuudesta.Paikallisuuden ja läheisyyden merkitys on edelleen vahvaa pankkialalla
Tutkimuksesta käy ilmi, että eniten asiakastyytyväisyyteen pankkialalla vaikuttaa hyvä huolenpito. Yksityisasiakkaille myös paikallisuus ja läheisyys ovat edelleen tärkeitä."Henkilökohtaisuus on ollut meidän valttimme ja se tulee olemaan sitä myös jatkossa. Kehitämme digiratkaisujamme jatkuvasti läheisyyden ja henkilökohtaisuuden huomioiden – digitaalisuuden ei tarvitse tarkoittaa etäisyyttä ja kasvottomuutta”, kertoo henkilöasiakkaiden liiketoimintajohtaja Kai Koskela ja jatkaa: ”Jatkamme hyvän palautteen viitoittamaa tietä eteenpäin”.
Tahdotko tyytyväisten asiakkaiden pankin asiakkaaksi? Pankin vaihtaminen Säästöpankkiin on helppoa.
Pankki ja rahoitus 2018 -tutkimuksen yhteenveto: http://www.epsi-finland.org/report/pankki-ja-rahoitus-2018/
- Kirjoitettu
- Tyyppi
- Uutinen
- Julkaisija