Bankkunder utsätts för bedrägerisamtal!
Bankkunder utsätts för bedrägerisamtal. Överför inte dina medel till ett "säkerhetskonto" enligt någons instruktioner och ge inte ut dina användarkoder för internetbanken till någon via telefon.
Sparbanksgruppens strategi och gemensamma värderingar styr all vår verksamhet. Vi vill vara en ansvarsfull föregångare för finländarnas ekonomiska välstånd och välfärd, som möjliggör ett bättre liv för våra kunder med hjälp av vår expertis.
Kundnärhet Vi lyssnar på kunderna och bemöter dem på ett unikt sätt utgående från deras individuella behov.
Samarbete. Vårt samarbete med kunderna, personalen, Sparbankerna och samarbetspartner är öppet, uppriktigt och inspirerar till tillväxt. Vi förnyas
och förnyar vår verksamhet.
Ansvar. Vi tar hand om ärenden på ett sakkunnigt och tillförlitligt sätt. Vi finns till för kunden och det lokala samhället.
Resultatinriktning. Vårt resultat och vår tillväxt säkerställer utvecklingen av kundservicen och livskraften i vår omgivning.
Ansvar är en av de värderingar som styr Sparbanksgruppens verksamhet, vid sidan av kundnärhet, samarbete och resultatinriktning. Vi vill att ansvarstagandet ska synas i allt vi gör – i vår attityd gentemot kunder, partner, myndigheter och andra intressentgrupper samt miljön. Vi arbetar lokalt och främjar den regionala välfärden genom praktiska handlingar.
Det är ytterst viktigt för Sparbanksgruppen att vi följer gällande lagar och bestämmelser i all vår verksamhet. För att följa lagar och förordningar har Sparbanksgruppen utarbetat principer och riktlinjer som styr verksamheten och som varje anställd måste följa.
Att främja målen för hållbar utveckling innebär att vi beaktar och tillämpar principerna gällande miljöpåverkan, social påverkan, såsom mänskliga rättigheter, och god förvaltning i all vår verksamhet. I vår verksamhet uppmärksammar vi faktorer som påverkar klimatförändringen och strävar efter att minska den klimatbelastning vi orsakar.
Vi följer Finansbranschen rf:s teser Ansvarsfull Finansbransch och anvisningarna för God banksed och God försäkringssed.
Grunden för allt vi gör är ett gott samarbete såväl inom Sparbanksgruppen som med våra samarbetspartner. Ett gott samarbete förutsätter en saklig och respektfull behandling samt en öppen och rättvis samverkan.
Vi accepterar varandras olika bakgrunder, skillnader och personliga egenskaper och behandlar alla lika. Vi värdesätter mångfald och ser olika människor som en tillgång. I Sparbanksgruppen godkänns inte att anställda diskrimineras på grund av etnisk bakgrund, kön, religion, ålder eller sexuell läggning. Ingen som helst mobbning, diskriminering eller ofredande tillåts.