Näin otat Säästöpankki Tunnistus -tunnistussovelluksen käyttöösi

Tunnistussovelluksen otat helposti käyttöön älypuhelimellasi. Tarvitset käyttöönottoon älypuhelimen lisäksi Säästöpankin pankkitunnuksesi sekä avaintunnuskortin.

  • Hae tunnistussovellus älypuhelimellasi (Android tai Apple) sovelluskaupasta (AppStore tai Google Play). Sovellus löytyy hakusanoilla Säästöpankki Tunnistus. 
  • Lataa ja asenna Säästöpankin tunnistussovellus älypuhelimellesi.
  • Ennen käyttöönoton aloittamista varmista, että sinulla on Säästöpankin paperinen avaintunnuskortti ulottuvillasi.
  • Avaa tunnistussovellus ja aloita käyttöönotto. Käyttöönotto on ohjattu ja tapahtuu kokonaan Säästöpankki Tunnistus -mobiilisovelluksessa.
  • Ensimmäiseksi Tunnistussovellus pyytää sinua syöttämään Säästöpankin pankkitunnusten käyttäjätunnuksen ja salasanan.
  • Tämän jälkeen sinulta kysytään turvaluku avaintunnuskortiltasi.
  • Seuraavaksi sinun tulee asettaa tunnistussovellukselle oma, haluamasi 4-numeroinen PIN-koodi, jota käytät jatkossa palveluun kirjautumisissa ja vahvistaessasi tapahtumia sekä maksuja.
  • Kun olet tehnyt käyttöönoton valmiiksi, voit aloittaa Säästöpankin tunnistussovelluksen käytön.
  • Huomioithan, että tunnistussovellus on aina avattava, kun olet sen avulla vahvistamassa kirjautumistasi verkkopankkiin tai vahvistamassa maksuja tai tapahtumia. Tunnistussovelluksen maksun- tai tapahtumien vahvistuspyynnöt eivät siis tule esille älypuhelimen alkunäytölle, vaan näkyvät itse sovelluksessa.
  • Muistathan, että paperinen avaintunnuskortti on edelleen käytettävissäsi, jos tai kun sitä tarvitset. Ethän siis hävitä sitä!

Ongelmia käytössä? Lue usein kysytyt kysymykset

Sujuvia käyttöhetkiä Säästöpankki Tunnistuksen parissa! Jos joku vielä mietityttää, tutustuthan usein kysyttyihin kysymyksiin.