Lisävahvistus tekstiviestillä
Tarvitset lisävahvistuksen mm. verkkopankin sisäänkirjautumiseen paperisella avaintunnuskortilla ja maksujen vahvistamiseen. Tältä sivulta löydät ohjeet lisävahvistuksen käyttöönottoon. Jos käytössäsi on älylaite, helpommin asiat hoituvat lataamalla Säästöpankki Tunnistus -sovellus.

Paperisen avaintunnuskortin lisäksi tarvitaan lisävahvistus tekstiviestillä
Kaikkia pankkeja koskevan sääntelyn vuoksi paperinen avaintunnuskortti ei yksistään riitä tunnistautumiseen, vaan sen lisäksi vaaditaan aina lisävahvistus tekstiviestillä mm. seuraavissa palveluissa/tilanteissa:- verkkopankin sisäänkirjautuminen
- verkkopankkimaksujen ja muiden verkkomaksujen vahvistaminen
- verkossa tai mobiilisovelluksissa tehtävien korttimaksujen vahvistaminen
- Tunnistus-sovelluksen käyttöönotto ensimmäistä kertaa tai puhelimen vaihdon yhteydessä
Mikäli olet jo aiemmin ottanut käyttöön verkkopankissa maksujen lisävahvistamisen, ei verkkopankin sisäänkirjautumisen lisävahvistus vaadi sinulta mitään toimenpiteitä, vaan aiemmin käyttöönottamasi lisävahvistus-palvelu toimii myös verkkopankin sisäänkirjautumisen ja muiden palveluiden yhteydessä.
Mikäli sinulla ei ole vielä käytössäsi lisävahvistus-palvelua, voit ottaa sen käyttöön verkkopankissasi.
Suositus: ota käyttöösi Säästöpankki Tunnistus -sovellus – ja pääset helpommalla
Säästöpankki Tunnistus –sovellus on helpoin, turvallisin ja suositeltavin tapa tunnistautumiseen, verkkopankkiin sisäänkirjautuminen ja maksujen vahvistamiseen. Voit ottaa Säästöpankki Tunnistus -sovelluksen helposti käyttöön lataamalla sen maksutta älypuhelimeesi sovelluskaupasta (Google Play tai App Store). Käyttäjätunnuksen, salasanan ja paperisen avaintunnuskortin turvaluvun lisäksi Säästöpankki Tunnistus -sovelluksen käyttöönotossa edellytetään tekstiviestitse lähetettävän vahvistuskoodin syöttämistä.
Usein kysytyt kysymykset