Säästöpankki Tunnistus - lataa arjen helpottaja
Säästöpankki Tunnistus -mobiilisovelluksella tunnistaudut turvallisesti ja helposti verkossa. Asioi verkko- tai mobiilipankissa, tee verkko-ostoksia tai kirjaudu julkisen sektorin asiointipalveluihin itse määrittelemälläsi PIN-koodilla, sormenjäljellä tai kasvojentunnistuksella. Sovellus toimii Android- ja iOS-älypuhelimilla.

Kuvalliset ohjeet Säästöpankki Tunnistuksen käyttöön (pdf)
Mitä hyötyä Säästöpankki Tunnistuksesta on?
- Tunnistautuminen pysyy aina mukanasi älypuhelimessasi.
- Yhden PIN-koodin muistaminen riittää – oikeaa numeroparia ei tarvitse enää etsiä paperiselta avaintunnuskortilta. Voit itse päättää nelinumeroisen PIN-koodin.
- Voit myös käyttää tunnistautumiseen sormenjälkeäsi tai kasvojentunnistusta. Biometrinen tunnistautuminen Tunnistus-sovelluksessa ei toistaiseksi ole mahdollista käyttäessäsi Säästöpankin mobiilipankkisovellusta.
- Voit tehdä pankkiasiasi – esimerkiksi pankkiin kirjautumisen ja maksujen vahvistamisen – täysin mobiilisti, kun käytät tunnistussovellusta Säästöpankki mobiilipankin kaverina.
- Virhenäppäilyjen riski vähenee, kun avaintunnuskortin lukuparien tulkitsemisen sijaan yksi ja sama varmenne toimii esimerkiksi jokaisessa maksun vahvistuksessa.
Näin otat Säästöpankki Tunnistuksen käyttöösi – tutustu ohjeisiin
Säästöpankki Tunnistus -sovellus sopii kaikkeen tunnistautumiseen
Tunnistussovellus toimii kaikissa samoissa tilanteissa kuin aiemmin käyttämäsi paperinen avaintunnuskorttikin. Voit käyttää sitä siis myös asioidessasi pöytäkoneella tai tabletilla – kunhan älypuhelimesi on kätesi ulottuvilla. Säästöpankki Tunnistus näkyy vaihtoehtona verkkopankin kirjautumissivulla.
Säilytäthän paperisen avaintunnuskorttisi. Tarvitset sitä esimerkiksi puhelimen vaihdon yhteydessä tai mahdollisissa ongelmatilanteissa.
Onhan puhelimessasi myös uusi Säästöpankin mobiilipankki?
- tarkastaa tilisin saldon
- selata tilitapahtumiasi
- tarkastella lainasi tietoja
- tehdä tilisiirron omalle tilillesi.
Tunnistussovellusta käyttämällä voit mm.:
- siirtää rahaa toiselle henkilölle
- maksaa maksuja nopeasti maksupohjilla tai lukemalla laskun viivakoodin
- käydä kauppaa osakkeilla ja rahastoilla
- katsella ja hallinnoida e-laskujasi
- lähettää viestejä pankkiin.
Jos puhelimesi katoaa, ota heti yhteyttä pankkiin
Säästöpankki Tunnistuksen, kuten kaikkien muidenkin henkilökohtaisten pankkitunnustesi, pitäminen vain omissa käsissäsi on tärkeää. Jos kadotat tunnistussovelluksen sisältävän älypuhelimesi tai avainlukukorttisi, otathan heti yhteyttä pankkiin. Otathan yhteyttä myös, jos olet unohtanut käyttäjätunnuksesi tai salasanasi.
Jos tiedät tai epäilet, että verkkopankkitunnuksiasi on joutunut sivullisen tietoon, sulje verkkopankkitunnukset välittömästi soittamalla pankkiisi tai verkkopankkitunnusten ja korttien sulkupalveluun (020 333, ulkomailta +358 20 333). Sulkupalvelu on auki kaikkina päivinä ja vuorokauden aikoina.
Etkö löytänyt etsimääsi? Katso myös usein kysytyt kysymykset
Jäikö joku asia mietityttämään Säästöpankki Tunnistukseen liittyen? Lue usein kysytyt kysymykset.