Ongelmia verkkomaksamisessa? Lue vinkit
Eikö verkkomaksaminen onnistu? Syynä voi olla vahvan tunnistautumisen vaatimat muutokset kauppiaiden ja pankkien järjestelmiin. Tässä pari keinoa ongelmien ratkaisemiseksi – toivottavasti niistä on sinulle apua.
Varmista, että katetta on tarpeeksi ja olet sallinut verkko-ostot kortillasi
Tarkista ensin, että tililläsi/kortillasi on riittävästi katetta/käyttövaraa ostoon ja, että olet sallinut verkko-ostot kortillasi. Nämä voit kätevästi tarkistaa verkko- tai mobiilipankissasi. Varmista myös, että olet syöttänyt kortin voimassaoloajan ja kortin kääntöpuolelta löytyvän turvaluvun (CVV) oikein.Suositus: käytä Google Chrome tai Microsoft Edge -verkkoselainta
Verkko-ostaminen onnistuu parhaiten Google Chromella tai Microsoft Edgellä. Mikäli käytössäsi on vain Safari-verkkoselain, etkä halua käyttää muita maksutapoja, voi väliaikaisesta selaimen tietoturva-asetusten muuttamisesta olla apua. Huomaathan kuitenkin, että asetukset tulee heti maksun jälkeen muuttaa ennalleen, jotta yksityisyydensuojasi ja tietoturvasi eivät vaarannu.Tarkemmat ohjeet Safari-verkkoselaimeen tarvittavista muutoksista löydät täältä.