Nooa Sparbank: Ändringar i tjänsterna under början av 2020

Kontoret i Hagalund slås samman med kontoret på Skillnaden och flyttas till Alexandersgatan, och samtidigt öppnar vi nya träffpunkter.

Säästöpankin brändikuva

Bankbranschen genomgår som bäst en stor omvälvning och bakom detta ligger ett förändrat kundbeteende, en teknologi som ständigt utvecklas och de krav på investeringar som denna utveckling medför. Bankernas verksamhet påverkas också av en alltmer omfattande reglering och av strängare krav på kapitaltäckning, vilket ökar betydelsen av att bankverksamheten är lönsam. Behovet av traditionella kontorstjänster har minskat samtidigt som behovet av experttjänster har ökat.

Vi öppnar två nya träffpunkter, en i Alberga och en i Mattby. Träffpunkterna ligger precis bredvid Sello respektive Iso Omena. Samtidigt flyttar vi kontoret på Skillnaden (onsdagen 15.1.2020) och kontoret i Hagalund (fredag 7.2.2020) till Alexandersgatan i Helsingfors och slår samman dem till ett kontor.

  • Från och med 16.1.2020 kassatjänster utan tidsbokning i Dickursby vardagar kl. 10–13
  • Kontoret på Skillnaden slutas 15.1.2020
  • Kontoret i Hagalund slutas 7.2.2020
  • Nya träffpunkter öppnas i Mattby och Alberga 7.2.2020

Du kan sköta dina bankärenden på många sätt. Via vår tidsbokning kan du få tid för samtal även utanför bankens normala öppettider: måndag till torsdag kl. 8.30–19.00 och fredag kl. 10.00–16.30. Du kan med andra ord också boka tid till morgonen eller kvällen.
Du kan ta ut kontanter på våra kontantautomater eller vid K-matbutiker och Neste-K-stationer i samband med inköp. Från och med 16.1.2020 har dessutom vårt kontor i Dickursby kontanttjänster vardagar kl. 10–13. Vårt mål är att framöver tillhandahålla alternativa kontanttjänster. Insättningar kan man göra på våra TalletusOtto-automater.

Om du har frågor, du kan ringa oss 010 436 6410 eller skicka meddelandet här i nätbanken.

Svar på vanliga frågor

VAR KAN JAG TA UT KONTANTER ELLER SÄTTA IN PENGAR?

Du kan som tidigare ta ut kontanter med ditt bankkort på våra kontantautomater eller vid K-matbutiker och Neste-K-stationer i samband med inköp (ytterligare information www.saastopankki.fi/kortit). 

Insättningar kan göras på TalletusOtto-automaterna (aktuell information om automaterna finns på www.otto.fi/missa-talletus/). Från och med 16.1.2020 tillhandahåller vi kassatjänster utan tidsbokning i Dickursby på adressen Dickurstråket 11 må–fre kl. 10–13. Vårt mål är dessutom att tillsammans med våra samarbetspartners framöver tillhandahålla alternativa kontanttjänster. 

HUR PÅVERKAS FÖRETAGSTJÄNSTERNA AV ÄNDRINGARNA?

Företag kan sköta ärenden i anslutning till hanteringen av kontanter genom att använda TalletusOtto eller OttoPlus. För stora och regelbundna kontantredovisningar är det möjligt att via Sparbanken ingå ett direkt avtal om hämtning av värdetransporter.  Nattförvaringen för företag förblir oförändrad.

VAR KAN JAG FÅ HJÄLP MED ATT TA I BRUK DE NYA TJÄNSTERNA?

Vi hjälper gärna med att beställa kort och med användningen av nätbanken, mobilbanken och identifieringsappen. Boka tid för ett personligt möte genom att ringa Sparbankens kundtjänst 010 436 6410 eller genom att boka tid på saastopankki.fi/varaa-aika

FÅR JAG FORTFARANDE PERSONLIG SERVICE?

Du kan även framöver sköta bankärenden med en bekant tjänsteman – där och då det passar dig bäst. Du kan boka tid på www.saastopankki.fi/varaa-aika eller genom att ringa oss på 010 436 6410.

Skriven
Typ
Nyhet
Utgivare

Intressant just nu