Paras idea löytyi läheltä - koko henkilökunta mukana ideoimassa mainontaa

Nooa Säästöpankki on urbaani kyläpankki ja yksi Suomen parhaista työpaikoista. Pankki täyttää tänä vuonna 18-vuotta ja täysi-ikäisyyden kunniaksi järjestimme henkilökunnallemme ideointikilpailun, jossa voittajatiimin suunnittelema mainos nähtäisiin Helsingin-Sanomien etusivulla sekä digikanavissa. Tahdoimme tietää, millaista markkinointiviestintää asiakasrajapintamme arvostaa ja mitä ideoita syntyy kun mainos suunnitellaan yhdessä. Toivoimme mainoksen tuovan esiin arvojamme, rehti, rohkea ja ketterä.

Nooa Säästöpankin 18-vuotias fantti lippis ja aurinkolasit päässään.

Järjestimme henkilökunnallemme kilpailun, jossa noin 70 hengen porukka arvottiin satunnaisesti kymmeneen eri tiimiin. Jokaisella tiimillä oli rajallisesti aikaa ideoida luonnos mainoksesta, jonka tavoitteena oli lisätä Nooa Säästöpankin tunnettuutta pääkaupunkiseudulla. Rajoituksia ei ollut ja lähtökohtaisesti ”mitä rohkeampi, sitä parempi” kuului ohjeistus, kertoo Nooa Säästöpankin markkinointipäällikkö Janne Hintsala.

”Uskon, että porukka oli hyvinkin innoissaan päästessään ideoimaan vapaasti mainosta, joka nähtäisiin merkittävässä mediassa. Itselle oli taas hyvin mielenkiintoista nähdä, miten meidän oma väki näkee Nooa Säästöpankin ja etenkin miten he näkisivät, että meistä voisi kertoa erottuvasti ja rohkeasti. Luotto meidän porukkaan on kuitenkin sen verran vahva, että olin varma, että joukosta löytyy useampikin loistava vaihtoehto”, Hintsala lisää. ”Ehdotukset olivat kyllä hyvin laidasta laitaan: aina festariteemasta rubikin kuutioon.”

18-vuotias pankki etsimässä kumppania

Voittajan valinta toteutettiin äänestämällä, siten ettei omaa ehdotusta voinut äänestää. Voittajaksi valikoitui kymmenen ehdokkaan joukosta mainos, jossa juuri täysi-ikäistynyt pankki etsii itselleen kumppania – pelkäämättä sitoutumista nopeallakin aikataululla. Voittajatiimin Nina Koivunen kertoo, että idea syntyi aivan aikarajan loppumetreillä, jolloin aikaisempi idea hylättiin ja päädyttiin raapustamaan vielä viime minuuteilla uusi luonnos. ”Joku sen ehdotuksen heitti ilmaan, ja kaikki innostuivat siitä samantien. Päätettiin rukata vielä se uusiksi, ja vaikka visuaalinen ilme idealla ei ollut täysin valmis, niin idea oli sen verran vahva, että sillä mentiin.” Voittajaluomus näyttää tältä:

Nooa Säästöpankin ideointikilpailun voittaja: Helsingin Sanomien etusivun mainos.

 

Miltä lopputulos sitten näyttää ”in action”? Sen pääset näkemään 26.5.2021 Helsingin-Sanomien etusivulta sekä digikanavista.

Janne Hintsala 
Markkinointipäällikkö, Nooa Säästöpankki

Kirjoitettu
Tyyppi
Uutinen
Julkaisija

Ajankohtaista