Ändrade öppettider i kundtjänsten, mer resurser för de populäraste tiderna

”Data visar att det varit väldigt lugnt i kundtjänsten under de sista timmarna på vardagkvällar. När vi i fortsättningen stänger redan kl. 20, får vi fler av kundtjänstmedarbetarnas arbetsskift under förmiddagen, då efterfrågan är som störst. På detta sätt kan vi betjäna våra kunder bättre och effektivare när det är aktuellt för dem”, säger affärsverksamhetsdirektör Juho Koli på Sparbankstjänsterna.

”Data visar att det varit väldigt lugnt i kundtjänsten under de sista timmarna på vardagkvällar. När vi i fortsättningen stänger redan kl. 20, får vi fler av kundtjänstmedarbetarnas arbetsskift under förmiddagen, då efterfrågan är som störst. På detta sätt kan vi betjäna våra kunder bättre och effektivare när det är aktuellt för dem”, säger affärsverksamhetsdirektör Juho Koli på Sparbankstjänsterna.

Tips för skötsel av bankärenden

  • Med hjälp av ett nätmeddelande i nät- eller mobilbanken kan du snabbt och tryggt föra saker framåt. Dessutom är du redan färdigt identifierad i denna servicekanal.
  • Nu är säkerheten särskilt aktuell i digitala kanaler: se upp för blufförsök! Kom ihåg att banken aldrig frågar efter dina personliga koder eller lösenord per telefon eller meddelande. Fler tips om trygg skötsel av bankärenden (på finska).
  • Ibland är det lättaste sättet att komma vidare att boka tid hos en expert för ett möte ansikte mot ansikte, per telefon eller via nätet. På detta sätt kan ni i lugn och ro fokusera på att lösa olika aspekter av din ekonomi.
  • Problem med att sköta bankärenden? Du kan också hitta hjälp via vanliga frågor som ställts till vår kundtjänst.

Vi önskar dig en pigg höst! Vi hjälper gärna till med alla dina ekonomiärenden. 

Hälsningar
vi på Sparbanken
 
Skriven
Typ
Nyhet
Utgivare
...