Varför frågar banken on transaktioner i nätbanken samt användningen av kontanter?

I Sparbanken ställer vi ett stort antal frågor - inte bara för att lagen kräver det, utan också för att vi vill förstå våra kunders livssituation. I nätbanken ställer vi frågor i början av kundrelationen och med regelbundna intervall under kundrelationen. Vi frågar regelbundet om bland annat information gällande inkomst, utlandsbetalningar och din användning av kontanter.

Sparbankens varumärkesbild.

Du kan ha blivit ombedd att uppdatera din information i din nätbank. Att uppdatera din information är i ditt bästa intresse - genom att banken känner till hur du använder pengar, kan vi göra din kundrelation trygg och smidig på banken. Skyldigheten att känna till kunden definieras också i lag.

Med andra ord, när du blir ombedd att uppdatera din information i din nätbank gör du det så snart som möjligt.

Genom att granska och uppdatera din personliga information i nätbanken säkerställer du att:

  • dina bankärenden sköts smidigt
  • din kontaktinformation är uppdaterad 
  • vi bättre kan förhindra missbruk 

Var kan jag uppdatera min information?

Din personliga information finns i det övre högra hörnet av nätbanken, genom att klicka på menyn under ditt namn och sedan "Egna uppgifter". Tyvärr är det ännu inte möjligt att se eller ändra all information i mobilbanken.
 
Observera att vi aldrig ber om nätbanks- eller betalkortsinformation via e-post eller telefon. Kundinformation uppdateras när du redan är inloggad i din online bank.

Tack på förhand!

  
Läs mer om kundkontroll

Skriven
Typ
Nyhet
Utgivare

Intressant just nu