Raharemontti prisbelönades internationellt – andra säsongen på väg

Raharemontti, som hade över 2,1 miljoner tittare under första säsongen, prisbelönades i Native Advertising Awards. Programmet får en ny säsong.

Sparbanken och Raharemontti-programmet som fick dessutom erkänsla i en internationell tävling i nativ annonsering.

I Raharemontti-programmet diskuterar man öppet pengar, knäcker skammen som är förknippad med ekonomiska problem och hjälper människor att öka sitt ekonomiska välbefinnande. Programmets första säsong hade sammanlagt över 2,1 miljoner tittare och fick mycket positiv publikrespons. Programmet fick dessutom erkänsla i en internationell tävling i nativ annonsering.

Raharemontti prisbelönades i internationell tävling i nativ annonsering

Raharemontti prisbelönades i två olika kategorier i Native Advertising Awards: Best AFP och Best Financial Program. Programmet vann guld i kategorin bästa AFP. AFP, eller advertiser-funded program, betyder ett program med innehåll som finansierats av annonsörer. Programmet fick också brons i kategorin bästa ekonomiprogram.

"Det är fint att vi utöver den positiva publikresponsen fått internationell erkänsla för programmet. Tack till tittarna och alla som jobbat med programmet!" säger Laine Spellman, marknadsförings- och kommunikationsdirektör.

Native Advertising Institute (NAI) är en internationell organisation som utvecklar och främjar nativ annonsering. Dess mål är att hjälpa utgivare, marknadsförare och medieaktörer att utnyttja nativ annonsering effektivt i sin affärsverksamhet. NAI delar årligen ut Native Advertising Awards-priser, med vilka man ger erkänsla åt kreativa och effektiva nativannonseringskampanjer i olika delar av världen.

Nativ annonsering är annonsering som drar nytta av det omgivande mediet. Alltså en reklam som smälter in i det övriga innehållet i det valda mediet. Nativannonserna skiljer sig från det övriga innehållet bara på det sättet att de markerats som reklam.

Andra säsongen på väg

Raharemontti får en andra säsong. Den här gången träffar vi unga som levt över sina tillgångar. De välbekanta programvärdarna Jaana Pelkonen och Somero Sparbanks Joni Rintamaa funderar tillsammans med de unga på metoder att bryta konsumtionskreditsspiralen och sätt att balansera ekonomin i svåra livssituationer. I andra säsongen deltar också psykologen Karoliina Mellanen. Den nya säsongen kommer på hösten.

”I ljuset av tittarsiffrorna och publikresponsen var programmets första säsong ett lyckat samarbete – jag ser med iver fram emot vad den andra säsongen ska föra med sig", säger Spellman.

Skriven
Typ
Nyhet
Utgivare
Lue lisää ohjelmasta

Intressant just nu