Säästöpankki teki sen taas - asiakastyytyväisyys on pankkien huippua

Tulokset ovat niin henkilöasiakas- kuin yrityspuolellakin todella positiivisia. Säästöpankki tuli toiseksi.

Peukku pystyyn Säästöpankille! Asiakastyytyväisyytemme on huippuluokkaa.

Säästöpankki menestyi jälleen EPSI Ratingin vuosittaisessa pankki- ja rahoitusalan asiakastutkimuksessa ja otti hopeasijan. Tutkimuksessa mitataan muun muassa asiakastyytyväisyyttä sekä –uskollisuutta että niiden taustalla vaikuttavia tekijöitä. 

Säästöpankki on osoittanut jälleen, että sillä on tyytyväiset asiakkaat. Pankki on nimittäin ollut kärkikolmikossa jo vuodesta 2016 lähtien. Suomen vanhimman pankkiryhmän tehtävänä on edistää suomalaisten taloudellista hyvinvointia ja säästäväisyyttä paikallisesti ja lähellä asiakasta. Perustehtävä on säilynyt samana jo lähes 200 vuoden ajan.

Säästöpankki on läsnä siellä, missä asiakkaatkin ovat 

- Olemme läsnä siellä missä asiakkaammekin ovat. Esimerkiksi verkkotapaaminen ja uusi mobiilisovellus mahdollistavat parhaan mahdollisen henkilökohtaisen palvelukokemuksen kanavasta riippumatta. Uudistukset ovatkin oleellinen osa tavoitettamme tarjota asiakkaillemme markkinoiden paras henkilökohtaisten ja digitaalisten palvelujen kokonaisuus, kertoo Säästöpankkiryhmän liiketoimintajohtaja Kai Koskela

Viime vuonna Säästöpankki oli mukana ensimmäistä kertaa myös yritysasiakkaille tehtävässä tutkimuksessa. Silloin tuloksena oli hopeasija ja se pysyi edelleen tänäkin vuonna, vaikka ykköspaikka oli aivan kulman takana.

Säästöpankin yritysasiakkaat ovat erityisen tyytyväisiä pankkiinsa, ja näin ollen se oli yksi harvoista, joiden asiakastyytyväisyys ei laskenut yrityspuolella tänä vuonna. Säästöpankin yritysasiakkaiden liiketoimintajohtaja Kari Suutari kertoo, että Säästöpankissa on panostettu vahvasti yrittäjiin ja yritysasiakkaisiin. 

Säästöpankki tekee hyvää 

Säästöpankit haluavat tukea paikallisia yhteisöjä. Siitä kertoo esimerkiksi se, että osa Säästöpankkien tuloksesta jaetaan takaisin paikallisyhteisöille muun muassa Hyviä tekoja –kampanjan kautta. 

Säästöpankkiryhmän vuosittainen Hyviä tekoja -kampanja keskittyy paikallisten kohteiden tukemiseen ympäri Suomen. 

Sen lisäksi, että Säästöpankit ovat sitoutuneet tukemaan paikallisia yhteisöjä, säästöpankissa huomioidaan myös vastuullisuus. Vastuullisuus näyttäytyy esimerkiksi sijoittamisessa. Säästöpankki Ympäristö –rahasto on vastuullisen sijoittajan valinta. Rahaston sijoituskohteet keskittyvät ilmastonmuutoksen torjumiseen ja ympäristöinnovaatioihin. Pääset lukemaan siitä lisää täältä

Tahdotko tyytyväisten asiakkaiden pankin asiakkaaksi? Pankin vaihtaminen Säästöpankkiin on helppoa. Ota yhteyttä meihin tai jätä yhteydenottopyyntö

Pankki ja rahoitus 2019 -tutkimuksen yhteenveto

 
Kirjoitettu
Tyyppi
Uutinen
Julkaisija

Ajankohtaista