Nerladdning av applikationen Sparbanken Identifiering till en ny mobil enhet – gör så här!
Om du vill ladda ner identifieringsapplikationen till en ny mobil eller ta den i bruk på en annan mobil enhet förutom din mobil, se de detaljerade anvisningarna innan du börjar.
Flytta inte Sparbanken Identifiering-appen från din gamla enhet till den nya när du byter mobil, utan ladda i stället ner appen från appbutiken. Då kan du använda appen på din gamla enhet som hjälp vid aktiveringen. Vid byte av mobil aktiveras Sparbanken Identifiering-appen på samma sätt som vid första aktiveringen.
För att ta identifieringsappen i bruk behöver du:
- En mobil enhet med internetanslutning
- Användar-ID för bankkoderna och ett av följande:
a) lösenordet för bankkoderna samt en pappersbaserad kodlista
b) bankkoder från en annan finländsk bank som möjliggör elektronisk identifiering
Dessutom måste du ha tilläggsbekräftelse per sms aktiverad. Den kan du ta i bruk i din nätbank vid ditt eget namn via länken Ta i bruk tilläggsbekräftelse per sms.
OBS! Följ instruktionerna för att ta i bruk applikationen noggrant steg för steg. Detta säkerställer att ibruktagandet lyckas utan problem.
Om du har tappat bort ditt nyckelkodskort, kan du hämta ett nytt från Sparbankens kontor med ditt identitetsbevis (pass eller id-kort), eller beställa ett genom att skicka ett meddelande till banken via Sparbanken Mobil eller nätbanken. Kom ihåg att kontrollera bankens betjäningstider innan du besöker banken.
- Skriven
- Typ
- Nyhet
- Utgivare