Nerladdning av applikationen Sparbanken Identifiering till en ny mobil enhet – gör så här!

Om du vill ladda ner identifieringsapplikationen till en ny mobil eller ta den i bruk på en annan mobil enhet förutom din mobil, se de detaljerade nerladdningsinstruktionerna.

Sparbankens varumärke bild.

Applikationen Sparbanken Identifiering kan du ta i bruk på tre olika mobila enheter. Då skapas det tre olika användarprofiler för samma identifieringsapplikation. Detta gör det möjligt för dig att använda applikationen på till exempel din telefon och surfplatta.

För att ta i bruk identifieringsapplikationen behöver du användarkod till nätbanken, lösenord och ett nyckelkodskort av papper. Dessutom bör du ha tilläggsbekräftelse per sms. Den kan du ta i bruk i din nätbank vid ditt eget namn via länken Ta i bruk tilläggsbekräftelse per sms.

OBS! Följ instruktionerna för att ta i bruk applikationen noggrant steg för steg. Detta säkerställer att ibruktagandet lyckas utan problem. Instruktionerna hittar du här (se Inställning av identifieringsappen vid byte av telefon)

Om du har tappat bort ditt nyckelkodskort, kan du hämta ett nytt från Sparbankens kontor med ditt identitetsbevis (pass eller id-kort), eller beställa ett genom att skicka ett meddelande till banken via nät- eller mobilbanken. Kom ihåg att kontrollera bankens betjäningstider innan du besöker banken. Observera även de avvikande öppettiderna under jul och nyår.

Du kan också beställa ett nytt nyckelkodskort genom att lägga ett meddelande till banken via nät- eller mobilbanken. Vid behov kan det nya nyckelkodkortet även beställas med en annan banks bankkoder. Kontakta i så fall vår kundtjänst per telefon, nummer och öppettider finns längst ner på sajten. Under samtalet får du ett formulär i din mejl som du behöver för att elektroniskt signera med en annan banks bankkoder.

Skriven
Typ
Nyhet
Utgivare
...