Pankkipalveluja ihmiseltä ihmiselle

Olemme vastikään julkistaneet Säästöpankki Optian vuoden 2016 tilinpäätökseen perustuvat tärkeimmät tunnusluvut. Yhteenvetona on mukava todeta, että ihmisten palveluun keskittyvä pankkimme seilaa hyvässä myötätuulessa. Liiketoiminta kehittyi vuoden aikana suotuisasti: luotonanto sekä säästäminen, sijoittaminen ja varainhoito kasvoivat. Hyvä tulos vahvisti vakavaraisuutta entisestään.

Asiakastyytyväisyys korkealla

Vuoden aikana pankkiimme tuli yli 5000 uutta asiakasta. Kaiken kaikkiaan olemme nyt jo yli 75 000 asiakkaan elämässä mukana pankkipalvelujen tuottajana ja päivittäisten raha-asioiden hoitamisen kotipesänä. Henkilöasiakkaiden lisäksi saimme ilahduttavasti uusia asiakkaita yrittäjistä, pienistä ja keskisuurista yrityksistä. Erityisen merkittävänä pidämme asiakasmäärän kasvun lisäksi sitä, että olemme erilaisissa asiakastyytyväisyystutkimuksissa pysyneet kerta toisensa jälkeen kovin kilpaillun pankkimaailman kärkijoukossa. Yhä useammat asiakkaamme ovat tyytyväisiä palveluihimme ja haluavat oman kokemuksensa perusteella myös suositella meitä edelleen.

Vahvuutena asiakaskohtaamiset

Suurin vahvuutemme kumpuaa päivittäisistä asiakaskohtaamisista, joihin panostamme entistä enemmän. Uskomme palvelujen tuottamiseen sosiaalisessa vuorovaikutuksessa, ihmiseltä ihmiselle. Viime vuonna otimme esimerkiksi käyttöön uuden palvelutuotteen, Oman talouden tuokion. Sen avulla perehdymme säännöllisin väliajoin jokaisen asiakkaamme nykyiseen elämäntilanteeseen ja tulevaisuudennäkymiin, kvartaaliajattelun sijasta pitkällä aikajänteellä, tavoitteena asiakuuden arvon kasvattaminen. Asiakkaidemme erilaisissa elämänkäänteissä haluamme olla mukana luotettavana kumppanina ja tukijana sekä osaavajana neuvonantajana.

Sosiaalisen kanssakäymisen rinnalla hyödynnämme tietenkin myös tietotekniikkaa. Digitaalisia pankkipalveluja kehitämme jatkuvasti, jotta asiakkaillamme on vapaus valita erilaisia kanavia asioida kanssamme.

Iisalmeen valtakunnallinen osaamiskeskus

Säästöpankki Optia työllisti 17 konttorissaan vuoden 2016 lopussa kaikkiaan 147 työntekijää. 16 toimihenkilöämme siirtyi marraskuussa liikkeenluovutuksella Säästöpankkiryhmän perustamaan valtakunnalliseen yhtiöön, joka jatkossa tarjoaa Iisalmesta käsin asiakasneuvontapalveluja kaikille Säästöpankkiryhmän pankkien asiakkaille eri puolilla Suomea. Näin valjastimme toistakymmentä vuotta kehittämämme puhelin- ja verkkopalvelut sekä osaajiemme vahvan ammattitaidon laajempaan käyttöön. Samalla varmistimme, että ainutlaatuinen pankkialan osaamiskeskus pysyy Iisalmessa ja luo jatkossa uusiakin työpaikkoja kaupunkiin.

Hyvinvointia omalle alueelle

Suomalaisena paikallispankkina meille on luontevaa, jopa itsestäänselvyys, olla mukana oman alueemme hyvinvoinnin edistämisessä. Tästä hyvä esimerkki on vaikkapa pääkonttorimme uudistaminen, mikä toteutettiin vuoden 2016 aikana sekä suunnittelun että urakoinnin osalta yksinomaan paikallisten yritysten voimin. Myös Rovaniemellä paikalliset yritykset toteuttivat Optian ja Sp-kodin tilojen laajennuksen ja nykyaikaistamisen.

Aitoa välittämistä

Lopuksi asiakaslupaus: tänä vuonna teemme entistä enemmän töitä taataksemme kaikille asiakkaillemme yksinomaan laadukkaita Säästöpankkikokemuksia. Haluamme, että jokaisesta kohtaamisesta kanssamme välittyy tunne aidosta välittämisestä ja huolenpidosta.

 

Tulosinfo 2016 on luettavissa Säästöpankki Optian uutisissa täällä

Julkaistu
Kategoriat
Koti, asuminen ja arki Säästäminen ja sijoittaminen Yrittäjyys

Ajankohtaista