Miksi pankki kysyy verkkopankissa tilitapahtumista sekä käteisen käytöstä?

Me Säästöpankissa kysymme monenlaisia asioita – paitsi siksi, että laki niin velvoittaa, myös siitä syystä, että tahdomme tuntea asiakkaidemme elämäntilanteen. Esitämme verkkopankissa kysymyksiä asiakassuhteen alussa ja säännöllisin väliajoin asiakkuuden aikana. Kysymme säännöllisesti muun muassa tietoja tuloistasi, ulkomaanmaksuistasi ja käteisen käytöstäsi.

Säästöpankin asiakkaana voit asioida myös netissä esimerkiksi verkkopankin kautta.

Olet saattanut nähdä omassa verkkopankissasi kehotteen tietojen päivityksestä. Tietojen päivittäminen on omaksi parhaaksesi - tietämällä tyypillisen rahan käyttösi, pystymme tekemään pankkiasioinnista turvallisempaa ja sujuvampaa. Velvollisuus asiakkaan tuntemiseen on määritelty myös laissa.  

Eli kun saat verkkopankissasi kehotteen tietojen päivittämiseen, teethän sen mahdollisimman pikaisesti.  

Tarkistamalla ja päivittämällä omat tietosi verkkopankissa varmistat, että:  

  • pankkiasioiden hoito toimii sujuvasti  
  • yhteystietosi ovat ajan tasalla  
  • pystymme paremmin ennaltaehkäisemään väärinkäytösyrityksiä.  

Mistä omia tietoja pääsee päivittämään? 

Omat tietosi löytyvät verkkopankin oikeasta yläkulmasta nimesi alta avautuvasta valikosta klikkaamalla "Omat tiedot". Tietoja ei valitettavasti pääse vielä kaikilta osin tarkastelemaan tai muuttamaan mobiilipankkisovelluksessa.

Huomaathan, ettemme koskaan kysy verkkopankin tai maksukortin tietoja sähköpostitse tai puhelimitse. Asiakuuteen liittyvien tietojen päivittäminen tapahtuu, kun olet jo kirjautuneena verkkopankkiisi.

Kiitos sinulle jo etukäteen!

 

Lue lisää asiakkaan tuntemisesta

Kirjoitettu
Tyyppi
Uutinen
Julkaisija

Ajankohtaista