Muutoksia Säästöpankki Tunnistus -sovelluksen käyttöönottoon

Säästöpankki Tunnistuksen käyttöönoton turvallisuutta lisätään tekstiviestivahvistuspalvelulla.

Säästöpankki Tunnistuksen käyttöönoton turvallisuutta lisätään tekstiviestivahvistuspalvelulla. Tämä tarkoittaa sitä, että käyttäjätunnuksen, salasanan ja paperisen avaintunnuskortin lisäksi käyttöönotossa edellytetään jatkossa tekstiviestitse lähetettävän vahvistuskoodin syöttämistä Tunnistus-sovellukseen. Asiakkaidemme tulee varmistaa, että heidän käytössään on tekstiviestivahvistuspalvelu. Palvelu on maksuton ja se otetaan käyttöön verkkopankissa. 

Varmistaakseen Tunnistus-sovelluksen sujuvan käytön ja käyttöönoton myös jatkossa, tulee asiakkaamme ottaa tekstiviestivahvistuspalvelu käyttöön.

Muutos ei koske normaalia Tunnistus-sovelluksen käyttöä (mm kirjautuminen verkkopankkiin, maksun vahvistaminen). 

Yleisimmät tilanteet, joita muutos erityisesti koskettaa:

  • Otat Tunnistus-sovelluksen ensimmäistä kertaa käyttöön älypuhelimessasi
  • Vaihdat älypuhelimen uuteen ja otat Tunnistus-sovelluksen käyttöön uudessa puhelimessasi
  • Poistat Tunnistus-sovelluksen älypuhelimestasi ja otat sen myöhemmin uudelleen käyttöön.
  • Jos sinulla on useampia Säästöpankin pankkitunnuksia (esim henkilöasiakas- ja yritysasiakastunnukset) ja olet lisäämässä uutta käyttäjäprofiilia Tunnistus-sovellukseen.

Lue lisää tekstiviestivahvistuspalvelusta.

Kirjoitettu
Tyyppi
Uutinen
Julkaisija

Ajankohtaista