Yrittäjän aika on kallista

Aika on rahaa, erityisesti yrittäjälle. Esimerkiksi rahoituspäätöksen viivästyminen voi aiheuttaa tuhansien eurojen tappion. Lammin Säästöpankin yrityspankissa päätökset tehdään paikallisesti, eivätkä ne jää junnaamaan ison konsernin rattaisiin.

Ilkka Mansikka
– Yrittäjä saa meiltä päätöksen nopeasti, ja yritystoiminta voi jatkua normaaliin tapaan. Tämä on mahdollista, koska tunnemme asiakkaamme, yrityspankkiiri Ilkka Mansikka sanoo. Lammin Säästöpankin yrityspankki toimii Kanta-Hämeessä ja Keski-Uudellamaalla. Yrittäjien tahdon asialla on yrityspankin johtaja, kolme yrityspankkiiria ja kaksi yritysasiantuntijaa. Jokaiselle asiakkaalle nimetään oma yhteyshenkilö, jonka tavoittaa vaivattomasti suorasta puhelinnumerosta tai sähköpostiosoitteesta.– Jos emme heti vastaa puheluun, soitamme mahdollisimman pian takaisin. 

Pankki tulee asiakkaan luo

Mansikka tapaa asiakkaitaan usein ”sorvin äärellä”, koska haluaa tutustua heidän liiketoimintaansa pintaa syvemmältä.
– Minulle on erittäin tärkeää, että tiedän, mistä esimerkiksi tilinpäätöslukujen vaihtelu johtuu. Pelkät luvut eivät kerro koko totuutta. Haluan ymmärtää, mitä yrityksissä oikeasti tapahtuu.
Kun pankki tulee asiakkaan luo, yrittäjälle jää aikaa keskittyä olennaiseen, eli omaan bisnekseensä. Tutun yhteyshenkilön kanssa asiointia voi myös jatkaa siitä, mihin viimeksi jäätiin.
Matkailuyritys Evon Luonto Oy:n Kaj Järvinen on yrityspankin pitkäaikainen asiakas. Hän on erityisen tyytyväinen siihen, että Säästöpankista saa palvelua kasvokkain.
– Henkilökohtainen palvelu on minulle tärkeää. On hienoa, ettei kaikkia asioita hoideta vain digitaalisten palvelujen kautta. Lammin Säästöpankki huomioi pienemmätkin yritykset ja on juuri sopivankokoinen pankkikumppani meille.

Kaikki palvelut, yksi yhteyshenkilö

Yrittäjä saa Säästöpankista kaikki tarvitsemansa palvelut ns. yhden luukun periaatteella. Oma yhteyshenkilö hoitaa kaikki yrityksen päivittäiset pankkiasiat kuten kassapalvelut ja maksuliikenteen. Hänen kauttaan yrittäjä saa käyttöönsä myös pankin muiden asiantuntijoiden osaamisen ja kumppaniverkoston palvelut.
– Pankin sijoitusasiantuntija ja lakimies ovat myös yrittäjän palveluksessa, ja yhteistyökumppaneiltamme löytyy ratkaisut muun muassa osamaksuun, joukkorahoitukseen ja vakuutuksiin. Tämä palvelumalli hyödyttää erityisesti yrittäjää, jolla kaikki asiat vaikuttavat liiketoiminnan harjoittamiseen. Harva yrittäjä esimerkiksi tietää, että ilman avioehtoa myös yritys kuuluu avioerotilanteessa ositettavaan omaisuuteen.
Oman yhteyshenkilön kanssa on mahdollista hoitaa myös henkilökohtaiset pankkiasiat.

Sparrausta tahdon tueksi

Mansikalla on pitkä kokemus yrittäjien kanssa työskentelystä. Hän tekee työtään rakkaudesta lajiin.
– Olen yrittäjähenkinen. Haluan tutustua erilaisiin yrityksiin ja tarinoihin niiden takana. Tämän työn suola on sen monipuolisuus, sillä yrityspankki palvelee hyvin erikokoisia yrityksiä, toimialasta riippumatta." Varsinkin aloittelevat tai haastavassa tilanteessa olevat yrittäjät kaipaavat yhteyshenkilöltään myös liiketoiminnan sparrausta. 
– Voimme miettiä yhdessä tuoreita näkökulmia esimerkiksi markkinointiin. Joskus pelkästä ajatuksenvaihdosta on valtavasti apua. On todella palkitsevaa, kun saan olla yrittäjän tahdon asialla, mahdollistamassa monia menestystarinoita. 

Kaikki yrittäjän puolesta – yksi yhteyshenkilö!

Lammin Säästöpankin yrityspankki palvelee kaikenkokoisia yrityksiä Keski-Uudellamaalla ja Kanta-Hämeessä ns. yhden luukun periaatteella.
Jokaisella asiakkaalla on oma yhteyshenkilö, jonka tavoittaa helposti suorasta puhelinnumerosta ja sähköpostiosoitteesta.
Oman yhteyshenkilön kautta yrittäjä tavoittaa pankin sijoitus- ja lakiasiantuntijat ja laajan kumppaniverkoston, joilta löytyy erilaisia ratkaisuja mm. vakuutuksiin, osamaksuihin ja rahoitukseen.

Ilkka Mansikka
Yrityspankkiiri

 
Kirjoitettu
Tyyppi
Uutinen
Julkaisija
...