Raharemontti palkittiin kansainvälisesti – toinen kausi tulossa
Ensimmäisellä kaudella yli 2,1 miljoonaa katsojaa kerännyt Raharemontti palkittiin Native Advertising Awardsissa. Ohjelmasta on tulossa toinen kausi.

Raharemontti-ohjelmassa käydään avoimia keskusteluja rahasta, murretaan talousvaikeuksiin liittyvää häpeää ja autetaan ihmisiä oman taloudellisen hyvinvoinnin parantamisessa. Ohjelman ensimmäinen kausi keräsi kokonaisuudessaan yli 2,1 miljoonaa katsojaa ja runsaasti positiivista yleisöpalautetta. Katsojien lisäksi ohjelma on saanut tunnustusta myös kansainvälisessä natiivimainonnan kilpailussa.
Raharemontti palkittiin kansainvälisessä natiivimainonnan kilpailussa
Raharemontti palkittiin Native Advertising Awardsissa kahdessa eri kategoriassa: Best AFP ja Best Financial Program. Ohjelma voitti kultaa parhaan AFP:n kategoriassa. AFP eli advertiser-funded program tarkoittaa ohjelmaa, joka sisältää mainostajien rahoittamia sisältöjä. Ohjelma sai myös pronssia parhaan talousohjelman kategoriassa.
”On hienoa, että hyvän yleisöpalautteen lisäksi olemme saaneet tunnustusta ohjelmasta myös kansainvälisesti. Kiitos katsojille ja kaikille ohjelman parissa työskennelleille!” sanoo markkinointi- ja viestintäjohtaja Laine Spellman.
Native Advertising Institute (NAI) on kansainvälinen organisaatio, joka kehittää ja edistää natiivimainontaa. Sen tavoitteena on auttaa julkaisijoita, markkinoijia ja mediatoimijoita hyödyntämään natiivimainontaa tehokkaasti osana liiketoimintaansa. NAI jakaa vuosittain Native Advertising Awards -palkintoja, joilla se tunnustaa luovia ja vaikuttavia natiivimainoskampanjoita eri puolilta maailmaa.
Natiivimainonta on mainontaa, joka hyödyntää sitä ympäröivän median keinoja. Toisin sanoen se on mainos, joka sulautuu valitun median muihin sisältöihin. Natiivimainonta eroaa muista sisällöistä ainoastaan niin, että se on merkattu mainokseksi.
Toinen kausi on tulossa
Raharemontista on tulossa toinen kausi. Tällä kertaa ohjelmassa kohdataan nuoria, jotka ovat eläneet yli varojensa. Ensimmäiseltä kaudelta tuttu juontajapari Jaana Pelkonen ja Someron Säästöpankin Joni Rintamaa pohtivat yhdessä nuorten kanssa keinoja katkaista kulutusluottojen kierre sekä tapoja tasapainottaa taloutta haastavissa elämäntilanteissa. Toisella kaudella mukana on myös psykologi Karoliina Mellanen. Uusi kausi tulee ulos syksyllä.
”Katsojalukujen ja yleisöpalautteen valossa ohjelman ensimmäinen kausi oli onnistunut yhteistyö – odotankin innolla, mitä toinen kausi tuo mukanaan”, kertoo Spellman.
- Kirjoitettu
- Tyyppi
- Uutinen
- Julkaisija